Portofoliu de Evaluare

Cuprins referat Cum descarc?

1. Documentul de analiza a Curriculumului National.3
2. Obiectivele de evaluare.6
3. Instrumentul de evaluare.7
4. Baremul de corectare si notare.11
5. Documentul de prezentare a administrarii 
instrumentului de evaluare.13
6. Documentul de analiza a aplicarii baremului de corectare.15
7. Eseul - Elemente de deontologie a evaluarii in contextul cresterii calitatii actului educational.16
8. Bibliografie.22


Extras din referat Cum descarc?

1. Analiza privind
CURRICULUMUL NATIONAL
la disciplina geografie
Termenul de curriculum reprezinta un ansamblu de actiuni planificate pentru realizarea instructiei, incluzand definirea obiectivelor invatamantului, continuturilor, metodelor ( inclusiv cele care vizeaza evaluarea).
Unul dintre tipurile de curriculum, curriculum evaluat sau testat ( care se refera la acele secvente de continuturi actualizate in procesul de evaluare - Cretu, 1999; Cucos, 2002 ) concentreaza cele doua concepte si in plan verbal.
Evaluarea este una dintre componentele curriculumului. Ea trebuie sa fie abordata in stransa legatura cu finalitatile educationale, continuturile si strategiile de predare - invatare, plus mijloacele de invatamant si timpul scolar.
Structura Curriculumului National ilustreaza preocuparea deosebita pentru descentralizarea si adaptare a demersului educational la nevoile, aptitudinile si aspiratiile diferitelor categorii de elevi, dar si optiunile comunitatii pentru o anumita orientare.
Curriculumul National are doua segmente:
- Curriculum nucleu;
- Curriculum la decizi scolii;
Primul se refera la trunchiul comun de experiente de invatare fiind obligatoriu pentru toate scolile si pentru toti elevii.
Cel de al-doilea segment vizeaza aspectul optional al disciplinelor obligatorii.
Acesta se realizeaza in acord cu resursele umane si materiale din scoala, interesele si aptitudinile elevilor, optiunile si necesitatile comunitatii locale.
Optionalul la nivelul acestei discipline reprezinta o oferta diferita fata de programa scolara - ex: Meteorologie si climatologie, Oceanografie, Cunoasterea Terrei.
Optional ca disciplina noua - ex: Geomorfologie, Biogeografie.
Optional la nivelul mai multor arii curriculare solicita valorificarea unor elemente de continut si a unor strategii apartinand mai multor arii curriculare ex: optionalul de Geografia Marii Britanii - programa comuna geografie - limba engleza. 
Programa scolara este parte integranta a Curriculumului National.
Elaborarea programei scolare este orientata in principal pe principiul centrari pe elev.Ea regleaza actul de predare-invatare si realizarea manualelor si a unor materiale-suport foarte utile lucrului la clasa.
In continutul acestora intra:
o Obiectivele cadru si de referinta ( respectiv competente generale si specifice );
o Continuturi si exemple de activitati de invatare ( corelare cu obiectivele );
o Sugestii metodologice si standarde de performanta pentru elevi;
Obiectivele cadru - se caracterizeaza printr-un inalt nivel de generalitate si complexitate vizand rezultatele asteptate in procesul didactic al unui ciclu de invatamant.
Obiectivele de referinta - se refera la rezultatele asteptate in procesul didactic, a caror realizare este urmarita pe parcursul unui an scolar.
Alaturi de aceste obiective competentele reprezinta ansambluri structurate de cunostinte si deprinderi dobandite prin invatare, cu care se pot identifica si rezolva diferite probleme caracteristice unui anumit domeniu. ( Ciulan, 2002, Cucos, Pedagogie 2006 )
Competentele generale - se definesc pe obiectul de studiu si se formeaza pe durata invatamantului liceal.Ele au un grad ridicat de generalitate si complexitate si au rolul de a orienta demersul didactic catre achizitiile finale.
Competentele specifice - se definesc pe obiectul de studiu si ghideaza activitatile didactice pe parcursul unui an scolar.
Continuturile sunt informatii de specialitate prin intermediul carora se ating obiectivele cadru si de referinta, respectiv a competentelor generale si specifice.
Standardele curriculare de performanta sunt criterii de evaluare a calitatii procesului de invatare. Ele sunt continuturi sintetice in masura sa indice gradul in care sunt atinse obiectivele acestei discipline la sfarsitul fiecarei trepte de invatamant.
O importanta etapa in organizarea pedagogica a continuturilor o reprezinta raportarea manualelor la programa scolara.
Manualele scolare sunt instrumente de predare si invatare, un suport de prezentare a cunostintelor stiintifice.


Fisiere in arhiva (1):

  • Portofoliu de Evaluare.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!