Personalitatea Invatatorului ca Factor de Formare a Personalitatii Integre a Elevului

Extras din referat Cum descarc?

Scopul: de a indentifica rolul invatatorului la formarea elevilor.
Actualitatea temei: aceasta tema este actuala prin faptul ca profesorul a fost si este un factor important care contribuie la formarea personalitatii umane, un factor important al succesului si eficientei in invatare. 
In conditiile marilor transformari care au loc in societatea noastra cresc exigentele fata de activitatea si conduita oamenilor in toate imprejurarile in societate si in profesie. In aceste coordonate se inscrie si domeniul educatiei, unde atitudinea si conduita profesorului in sistemul educativ trebuie sa se ridice la cota cea mai inalta. 
Invatatorul este persoana care realizeaza o misiune de importanta majora, de formare si dezvoltare a personalitatii tinerei generatii, precum si de instruire profesionala in cadrul institutiilor de invatamint in concordanta cu necesitatile vitale socioprofesionale, morale si cetatenesti. Prin aceste activitati cadrul didactic contribuie la realizarea celui mai important produs al societatii - Omul, care trebuie sa fie instruit, calificat, capabil sa se integreze prin activitati social - utile, contribuind astfel la producerea bunurilor materiale si spirituale, la progresul continuu al societatii. Cadrul didactic este principalul factor al educatiei si instruirii tinerilor. Avind rolul de indrumator contribuie la pregatirea omului pentru activitatea si creatia independenta.
In invatamintul contemporan rolul cadrelor didactice devine din ce in ce mai important, reprezentind fundamentul formarii personalitatii umane. Anume personalitatea invatatorului reprezinta factorul decisiv pentru reusita elevilor in procesul de invatamant. Pentru a-si indeplini adevaratul rol al sau, invatatorul trebuie sa fie permanent in mijlocul elevilor, sa constituie pentru fiecare dintre ei o personalitate dinamica, entuziasmata etc. Educatia nu trebuie sa devina o obsesie nici pentru invatator, nici pentru elevi. 
Investigatiile efectuate ne-au permis sa constatam ca calitatea educatiei oferita de institutia de invatamint este dependenta cel mai mult de:
- prestatia pedagogica a cadrelor didactice;
- de atitudinea lor fata de schimbare;
- de calitatea metodelor interactive si procedeelor didactice practicate.
In conditiile cind scoala contemporana se confrunta cu fenomenul plecarii in masa a parintilor elevilor peste hotarele tarii iar educatia de calitate ramine in totalitate pe seama cadrelor didactice, devine un imperativ al scolii de a angaja in cimpul muncii nu doar invatatori ci invatatori de vocatie. Poate ca nici intr-o alta profesie nu este mai oportuna cerinta ca interactiunea dintre cariera si vocatie sa fie cit mai perfecta, intrucit celelalte profesii depind de activitatea invatatorului, fiindca el creeaza acele insusiri in substanta cea mai delicata si mai nobila - omul, de care acesta are nevoie. 
Cercetarile stiintifice ne-au permis sa constatam ca nu doar munca constiincioasa si sistematica, mobilizarea vointei si sentimentelor, ingeniozitatea, inventivitatea, calitatea gindirii, eruditia si pregatirea stiintifica constituie cheita succesului in activitatea pedagogului, ci anume vocatia lui pentru ceea ce face.
Prin vocatie se intelege convergenta tuturor eforturilor pedagogului spre anumite manifestari, in directia carora el simte ca se realizeaza pe sine si are sentimentul propriei libertati, propriei afirmari, iar forma sub care vocatia se manifesta constituie indeletnicirea constanta a pedagogului de vocatie. 
Formarea individului presupune nu numai insusirea unor cunostinte, ci si invatarea acestuia sa invete de-a lungul vietii, sa gindeasca liber, critic. 
In functie de varsta elevilor pe care ii ghideaza si in dependenta de mediul in care lucreaza, invatatorului i se cer calitati diferite insa, atunci, cind invatatorului i se impune si i se interzic anumite actiuni el nu-si poate indeplini obligatiile asa cum i le cer factorii pedagogiei umaniste fiindca este lipsit de initiativa si nu are libertate la alegerea continuturilor si tehnologiilor predarii. In procesul educational foarte mult conteaza cum sunt transmise continuturile de la educator la educat. Majoritatea pedagogilor utilizeaza in activitatea lor forme si metode interactive moderne si acest fapt le reuseste in mare parte, ceea ce nu putem spune despre cei de la stiintele exacte, aceasta trezind si unele nedumeriri: 
- De ce elevul intilneste mari dificultati la matematica?


Fisiere in arhiva (1):

  • Personalitatea Invatatorului ca Factor de Formare a Personalitatii Integre a Elevului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Axentii I. - Invatatorul de vocatie-imperativ al scolii moderne. Conferinta stiintifica de totalizare a activitatii de cercetare a cadrelor didactice, Cahul Volumul I, 2009, p. 113-118 
Axentii I. - Gindirea pedagogica in Basarabia(1918-1940). Chisinau: Editura Civitas, 2006, p. 116-117 
Botgros I., Frantuzan L.Competenta profesionala a cadrului didactic-conditie decisiva in implimentarea 
curriculumului scolar.//Univers Pedagogic, Chisinau, Nr. 4, 2010, p.38-43. 
Globu N. Personalitatea invatatorului //Invatatorul modern.Revista stiintifico - metodica. Chisinau,
Nr.1 (11), februarie, 2011, p. 56-57.


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești.
După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare.
Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!