Referate pentru domeniul Pedagogie

doc

Proiect de Lectie - Securitatea si Sanatatea Muncii - Boli Profesionale

Tabelul 1. Formularea obiectivelor operationale Obiectivele operationale Codul Continutul Conditiile de probare Criteriul de realizare acceptabil OC1 Elevii sa defineasca noxele profesionale. 15 din 23 OC2 Elevii sa precizeze clasificarea noxelor profesionale. 40 din 65 OC3 Elevii sa defineasca bolile profesionale. 18 din 29 OC4 Elevii sa defineasca concentratia admisibila. 8 din 13 OC5 Elevii sa defineasca limita biologica tolerata. 18 din 28 OC6 Elevii sa precizeze cateva "boli de profesie". 20 din 31 OC7 Elevii sa defineasca modalitatile de patrundere a noxelor in ... vezi detalii

docx

Rezistenta prin Stafete la Elevii Claselor Primare

INTRODUCERE Actualitatea temei. Preocuparea omenilor pentru sanatate, pentru ingrijirea corpului, rezistenta,forta, a existat inca de la inceputuri, cand toate acestea erau necesare supravietuirii. Formarea si exersarea lor se realizau in activitatile zilnice de procurare a hranei (prin actiuni motrice de alergare, aruncare, catarare etc.) sau in dansurile cu caracter ritualic. Primele cugetari ce se refera la educatia fizica dateaza din antichitate, apartinand filosofilor Xenofon, Platon si Aristotel. Inca din timpul acela, educatia fizica a fost considerata o latura importanta in forma... vezi detalii

docx

Model curricular modern

- Modelul curricular modern incepe cu "Rationalul Tyler" (1949); continua cu valorificarea acestuia intr-o teorie generala si o tehnologie generala a curriculumului de catre Smith, Stanley si Shores (Fundamentals of Curriculum Development, 1950); Acesta evolueaza cu ingineering-ul curricular realizat prin integrarea taxonomiei de obiective (Bloom), paradigmei mastery-learning (J.B.Carroll) si a ierarhiei tipurilor de invatare (R.M.Gagne) in designul curricular si optimizarea curriculumului din anii '70. Modelul curricular modern intra in declin in anii '80 odata cu declansarea con... vezi detalii

pptx

Principalele Modificari Aduse de Noua Lege a Educatiei

Noua Lege a Educatiei prevede o noua structura a sistemului de invatamant preuniversitar. Clasa pregatitoare de la gradinita se muta la invatamantul primar, iar clasa a IX-a se muta la gimnaziu (din 2013). Astfel, liceul va fi de trei ani. Bacalaureatul va avea trei probe scrise, iar admiterea la liceu se va face pe baza unui portofoliu educational. Examenul se va desfasura sub acesta forma abia din anul 2012, potrivit noii legi. Noutati sunt si pentru parinti. Ei vor semna un contract cu institutia de invatamant. Pentru chiul, parintele poate plati amenzi intre 100 si 1.000 de lei sau poa... vezi detalii

doc

Finalitatile Educatiei

Finalitatile educatiei reprezinta orientarile valorice ale activitatii de formare-dezvoltare a personalitatii definite la nivel de sistem ( educatie / invatamant) si de proces (de invatamant). Aceste orientari valorice sunt incluse in documente de politica a educatiei elaborate la diferite niveluri ale deciziei: legea invatamantului, statutul cadrelor didactice, programele scolare etc. Finalitatile educatiei reprezinta dimensiunea subiectiva a activitatii de educatie care transpune in practica - prin intermediul unor decizii de filozofie si de politica a educatiei, pe de o parte, si de pol... vezi detalii

ppt

Comunicarea Didactica

INTRODUCERE Comunicarea educationala sau pedagogica este cea care mijloceste realizarea fenomenului educational in ansamblul sau, indiferent de continuturile, nivelurile, formele sau partenerii implicati. Comunicarea didactica apare ca o forma particulara a comunicarii educationale si constituie baza procesului de predare-asimilare a cunostintelor. Analiza Comunicarii - Perspective Actul comunicarii este vazut ca o unitate a informatiei cu dimensiunea relationala. Pespectiva telegrafica a comunicarii (emitator E -> mesaj M -> receptor R) este inlocuita de modelul circular, intera... vezi detalii

doc

Comunicarea Proferor-Elev

1. Definirea si componentele comunicarii umane Verbul latin communico avea o semnificatie mai adanca, ce nu se limita doar la a nota contactul, legatura, insemnand ,,a face comun ceva, a impartasi, a pune impreuna, a amesteca, a uni". Limba romana a preluat sensul unificarii, al impartasirii prin cuvantul cuminecare . Comunicarea este trasatura fundamentala si revelatorie pentru fiinta umana, fiind singura si simpla ei modalitate de a fiinta, prin care omul isi depaseste permanent propriile limite (C. Mircea). Comunicarea interumana poate fi definita ca fiind transmiterea unui mes... vezi detalii

doc

Empatia

1. Empatia- definitie, functii Conform DEX, 1998, empatia este 1. forma de intuire a realitatii prin identificare afectiva. 2. Tendinta a receptorului de a trai afectiv, prin transpunere simpatetica. J.P.Guilford spune despre empatie ca este : "o abilitate de prezicere, de recunoastere a dispozitiilor psihologice ale altei persoane, perceptiile gandurile, atitudinile, sentimente ca manifestari ale trasaturilor sale." Pornind de la Teoria Mentala a lui Simon Baron-Cohen, Alan Leslie, Uta Frith, 1985 s-a ajuns la definirea coerenta a notiunii de empatie. Conform teoriei nu ex... vezi detalii

doc

Cartea, Prietena Mea

Motto: " O carte cat un munte de bani! " Argument Manevrarea cartilor, folosirea corecta a acestora, ingrijirea lor, este semnificativa in procesul invatarii. De aici porneste de fapt contactul cu cartea, cu lectura in general. Cu cat cartea este mai bine pastrata, cu atat interesul copiilor pentru ea, creste! Contactul cu biblioteca de la varsta scolara este esentiala.. Copiii iau contact cu cartile care li se adreseaza in mod direct, invata sa se poarte intr-un spatiu destinat culturii, invata sa imprumute o carte si nu in ultimul rand invata sa fie responsabil pentru lucruri... vezi detalii

docx

Principii si Functii ale Sistemului de Invatamant

Sistemul de invatamant reprezinta ansamblul coerent al institutiilor scolare de toate gradele, profilele si formele, conceput, organizat si care functioneaza in baza principilor educationale generale cu caracter organizatoric. In tara noastra sistemul de invatamant este un subsitem al sistemului social global. Functiile sistemului de invatamant: - cognitiva, instructiv-educativa si culturala, "homo cogitans", omul care gandeste, - praxiologica, "homo faber", de imbinare a cunostintelor cu practica, - axiologica, "homo estimans", omul care evalueaza. ... vezi detalii

doc

Identitatea Rromilor

IDENTITATEA ROMILOR. CONSTRUCT ISTORIC SI MEDIATIC Introducere Cu toate ca in prezent vorbim tot mai mult de o "Uniune Europeana", cu toate ca ne pregatim sa fim cetatenii unui continent, totusi, dupa 1960 asistam la o crestere spectaculoasa a numarului grupurilor etnice (etnoculturale) care au inceput sa se mobilizeze pentru a obtine recunoasterea drep-turilor lor. Conflictele etnice au schimbat fata Europei la sfarsitul secolului XX, si nici acum nu pu-tem spune ca nu mai pot aparea surprize. Diferentele noi - ceilalti sunt prezente in discursurile poli-tice (mai ales cele ele... vezi detalii

doc

Promovarea Educatiei Civice in Romania

Fundatia Csiki din Miercurea-Ciuc in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului - Directia Generala pentru Invatamantul in Limbile Minoritatilor deruleaza proiectul "Competitia Liceelor pentru Promovarea Educatiei Civice", finantat de Uniunea Europeana prin programul Phare 2001 - Componenta Educatie Civica. Proiectul se deruleaza pe o perioada de noua luni (1 Decembrie 2003 - 31 August 2004) in 12 licee din toate regiunile de dezvoltare din Romania, din orasele: Targu-Mures, Bucuresti, Sighetu-Marmatiei, Medgidia, Timisoara, Nadlac, Sighisoara, Miercurea Ci... vezi detalii

doc

Sistemul formelor de organizare a practicarii exercitiilor fizice de catre elevi

In acceptiunea didactica, exercitiul reprezinta unul din cele mai importante instrumente didactice, avand largi aplicatii si numeroase functii in programarea si organizarea procesului de invatamant. Cu ajutorul exercitiului se obtine atat consolidarea sistemului de cunostinte, priceperi si deprinderi cat si intelegerea si insusirea unor regulu, teoreme cu valoare practica, care constituie premisele rezolvarii problematicii specific fiecarui domeniu in parte. Activitatile de educatie fizica si sport organizate pentru masa larga a elevilor au ca obiectiv principal mentinerea si intarirea sa... vezi detalii

doc

Educabilitatea - Factorii Devenirii Fiintei Umane

1. CONCEPTUL DE EDUCABILITATE Caracteristica esentiala a fiintei umane si categorie pedagogica distincta, educabilitatea s-a bucurat de atentia majoritatii cercetatorilor din domeniul stiintelor educatiei, fiind definta drept : - ,,capacitatea omului de a fi receptiv la influente educative si de a realiza, pe aceasta cale, acumulari progresive concretizate in diferite structuri de personalitate." - ,,ansamblul posibilitatilor de a influenta cu mijloace educative formarea personalitatii fiecarui individ uman, in limitele psihogenetice ale speciei noastre si a particularitatilor inna... vezi detalii

doc

Adolecenta unui Matematician - Blaise Pascal

Omul se naste, traieste si moare. Momentele cele mai importante sunt etapele de inceput prin care acestia trec. Mai exact momentul in care un copil devine adult. Adolescenta este perioada de tranzitie dintre starea de copilarie si starea de maturitate a individului si debuteaza cu modificarile psiho-fiziologice pe care le antreneaza pubertatea. Sub raport psihologic, adolescenta se caracterizeaza prin hipersensibilitate, trecerea in stadiul superior al dezvoltarii intelectuale, al cel al operatiilor formale, care permite o combinatorica abstracta si largeste posibilitatile gandirii teore... vezi detalii

Hopa sus!