Referate pentru domeniul Pedagogie

doc

Conceptul, Problematica si Tipurile de Curriculum Scolar

1. ANALIZA CONCEPTELOR: CURRICULUM, ARIE CURRICULARA, CICLU CURRICULAR, CONTINUT AL INVATAMANTULUI, SITUATIE DE INVATARE - Conceptul de curriculum Etimologia conceptului ,,curriculum"(la plural ,,curricula") se afla in limba latina, in care termenul ,,curriculum" are semnificatii multiple, insa relativ apropiate: ,,alergare", ,,cursa", ,,parcurgere", ,,drum", scurta privire", ,,in treacat". In prezent, nu exista o definitie si o operationalizare unanim acceptate ale conceptului de ,,curriculum", insa: a. In sens larg se desemneaza prin c... vezi detalii

docx

Metode si tehnici alternative valorificabile in dezvoltarea limbajului

Prin intermediul limbajului, copilul isi dezvolta propria-i experienta si mai cu seama invata din experientele altora. Cu ajutorul limbajului se formeaza si se organizeaza sisteme in care sunt integrate cunostintele, ceea ce contribuie la sistematizarea si la complicarea conditiilor interioare de formare a personalitatii. In procesul comunicarii cu adultul, copilul foloseste acelasi limbaj, dar este original dupa felul cum gandeste. In procesul instructiv-educativ, prin intermediul limbajului se realizeaza transmiterea cunostintelor cu noi reprezentari, limbajul este mijloc de comunicare, m... vezi detalii

doc

Portofoliu de Evaluare

1. Analiza privind CURRICULUMUL NATIONAL la disciplina geografie Termenul de curriculum reprezinta un ansamblu de actiuni planificate pentru realizarea instructiei, incluzand definirea obiectivelor invatamantului, continuturilor, metodelor ( inclusiv cele care vizeaza evaluarea). Unul dintre tipurile de curriculum, curriculum evaluat sau testat ( care se refera la acele secvente de continuturi actualizate in procesul de evaluare - Cretu, 1999; Cucos, 2002 ) concentreaza cele doua concepte si in plan verbal. Evaluarea este una dintre componentele curriculumului. Ea trebuie sa fie aborda... vezi detalii

doc

Competentele Managerului Clasei de Elevi

Profesorul, manager al clasei de elevi are un rol crucial in viata acestora. Atat abilitatile profesorale cat si insusirile de personalitate au repercusiuni profunde in inima discipolilor, provocand reverberatii inca multi ani dupa terminarea studiilor. Misiunea "data" profesorului nu este deloc usoara - edificarea viitorului umanitatii - dar roadele pe care le culege si pe care ni le ofera sunt deosebite si anume:Oamenii. Prin felul sau de a fi ori de a nu fi, prin compor!tamente si atitudini, profesorul apropie ori indeparteaza copiii: motiveaza, pedepseste, povatuieste, blame... vezi detalii

docx

Pedagogia - Stiinta Educatiei

Tema 1:Pedagogia -stiinta educatiei 1 Ce este educatia? Cuvantul educatie deriva din substantivul ,,educatio" care inseamna crestere, hranire, cultivare. Educatia are sarcina de a pregati omul ca element activ al vietii sociale. Educatia este un tip particular de actiune umana, o interventie sau directionare, o categorie fundamentala a pedagogiei. Platon definea educatia ca fiind ,,arta de a forma bunele deprinderi sau de a dezvolta aptitudinile native pentru virtute ale acelora care dispun de ele." Aristotel, in lucrarea sa ,,Politica", considera ca ,,educatia trebuie sa... vezi detalii

doc

Educatie si Provocarile Lumii Contemporane

Educatia este unul dintre fenomenele care a aparut o data cu societatea umana, suferind pe parcursul evolutiei sale, modificari esentiale. De la actiunea empirica de pregatire a tinerei generatii pentru viata sociala, educatia a parcurs un drum lung devenind o adevarata stiinta cu statut propriu. Epoca actuala a informatizarii,a calatoriilor interplanetare, a interdependentelor culturale, economice sau de alta natura, pune probleme cu care omenirea nu s-a confruntat niciodata in istoria sa. Prin structura, obiective si continut, educatia trebuia sa raspunda necontenit unor exigente ale ev... vezi detalii

doc

Terapii Educationale

Introducere Incepand cu anul 1992, in procesul educational-terapeutic din scolile pentru copii cu cerinte educative speciale din tara noastra, a fost introdusa Programa de terapie eductionald complexa si integzala., organizata dupS conceptia modulara. Aceast program are ca punct de plecare un curriculum model pentru elevii cu deficiente intelectuale elaborat de Carol Ouvry (1987), structural pe patru arii de dezvoltare: o aria de dezvoltare fizics, avand ca obiectiv central miscarea corpului, motricitatea , imaginea corporala, fizioterapia; o aria de dezvoltare perceptiva, avand ca ob... vezi detalii

doc

Eroare in Evaluare

Evaluare evoca notiunea de pret si pe cea concomitent de estimare,de marime masurabila,conventionala sau nu. Ei ii corespunde unei estimari a valorii(vezi Vogler,2000).A evalua inseamna a formula o judecata de valoare sau merit, a aprecia rezultatele prin prisma scopurilor pe care ni le-am propus(Ausubel,Robinson,1983). In principiu, evaluarea este o activitate de colectare, organizare si interpretare a datelor referitoare la efectele directe, vizibile si/sau invizibile, ale relatiei educator-elev cu scopul de a-I provoca la o crestere(interioara) continua si a eficientiza ,in cele din urm... vezi detalii

docx

Educatia in Societate

1.Educatia in societate. Dimensiunea educativa a dezvoltarii economico-sociale si culturale In ultimele decenii savantii, dar si oamenii politici sau responsabilii diferitelor sectoare ale vietii sociale au inceput prin a identifica un nou tip de probleme (deteriorarea continua a mediului, caracterul limitat al resurselor naturale, cresterea galopanta a populatiei). Aceste probleme ii vizau pe toti oamenii. S-au descoperit conexiuni intre aceste probleme: dezvoltarea nu poate avea loc fara pace, pacea nu poate fi autentica fara respectarea drepturilor omului si asigurarea libertatilor fund... vezi detalii

doc

Evaluarea - Componenta Importanta a Invatarii

I. INTRE TRADITIONALISM SI MODERNISM Traim intr-o societate pe care fluxul informational o invadeaza. In contextul social actual, statutul educatiei este altul: invatamantul pregateste copilul pentru a face fata provocarilor de ultima ora. Noile abordari educationale aduc in fata cadrelor didactice noi cerinte metodologice si le invita sa foloseasca cele mai eficiente cai si metode pentru obtinerea de bune performante. Activitatea instructiv -educativa, bazata pe ideile innoitoare ale teoriei pedagogice, aduce inovatii si in domeniul evaluarii. Modelul traditional de evaluare s-a doved... vezi detalii

doc

Factori de Influenta ai Educatiei

"Educatia inseamna sa stii unde sa te duci pentru a gasi ceea ce ai nevoie sa stii; si inseamna sa stii cum sa folosesti informatiile pe care le afli."(William Feather) din acest motiv se poate vorbi despre existenta unor factori de influenta in cadrul educatiei. Printre acesti factori putem enumera: familia, scoala, biserica, mass- media, societatea, ONG - urile etc. In primul caz (cel al familiei) vorbim despre o influenta a parintilor asupra copiilor atunci cand acestia ii ajuta sa isi formeze comportamentul, sa isi contureze personalitetea si nu doar cand le transmit anumite ... vezi detalii

docx

Ecucatie ecologica

Cel mai important lucru pe care il avem de facut, daca vrem sa salvam lumea, este sa educam." Peter Scott "Ai grija de Pamant! El nu ti-a fost lasat mostenire de catre parintii tai, ci ti-a fost imprumutat de copiii tai. Pamantul nu-l mostenim de la stramosii nostri, ci il imprumutam de la copiii nostri."Anonim "Noile educatii" sunt definite in programele UNESCO ca raspunsuri ale sistemelor educationale la imperativele lumii contemporane de natura ecologica, demografica, sanitara, economica, politica etc. In acord cu S. Cristea, continuturile specifice "noilo... vezi detalii

doc

Monitorizarea si Implementarea Proiectelor Educationale

Planificarea este o functie de management necesara atingerii obiectivelor ce decurg din tintele si optiunile strategice ale unei organizatii. Aceasta functie isi pastreaza toate prerogativele si la nivelul managementului de proiect educational. Planificarea, ca faza a proiectului, corespunde, conform schemei ciclului de viata al proiectului scolar educational, adica cu redactarea de catre parteneri a documentului ce urmeaza a fi inaintat, dupa caz, pentru selectie sau spre avizare in vederea declansarii procedurilor de implementare. Principala functie a planificarii este aceea de a sele... vezi detalii

ppt

Ereditatea,Mediul si Educatia

Pesonalitatea reprezinta un ansamblu unitar, integral si dinamic de insusiri, procese care diferentiaza modul de conduita al unui om in raport cu altii. Pedagogia abordeaza problema personalitatii sub aspectul dezvoltarii si al educatiei , cu scopul de a identifica, pe aceasta baza , cele mai eficace cai, metode, mijloace si procedee de stimulare a personalitatii copilului Dezvoltarea personalitatii se manifesta prin incorporarea si constituirea de noi conduite si atitudini care permit adaptarea activa la cerintele mediului natural si sociocultural. Dezvoltarea este rezultatul interacti... vezi detalii

doc

Paradigme ale Educatiei Fizice pentru Copiii cu Cerinte Educative Speciale

Introducere In ultimii ani, se constata si in domeniul culturii fizice si sportului o preocupare constanta de precizare a cerintelor educative speciale care se impun a fi respectate in cazul abordarii copiilor ce prezinta o serie de particularitati de crestere si dezvoltare. Aceste particularitati impun masuri complementare celor din instruirea generala. Sintagma ,,cerinte educative speciale' (CES) a aparut in literatura psihopedagogica a anilor `90, din dorinta specialistilor de a atrage atentia asupra unui lucru evident de altfel, si anume ca este necesara o interventie educationala spec... vezi detalii

Hopa sus!