Referate pentru domeniul Pedagogie

docx

Modalitati de integrare a educatiei interculturale in activitaile din scoala

1.Data: 04.06.2016 2. Scoala cu clasele I-IV Santioana 3. Clasa: a IV-a 4. Obiectul (Disciplina): Istorie 5. Tema: ,,Viata spirituala" 6. Subiectul lectiei: ,,Obiceiuri si traditii" 7. Obiectivul fundamenal al lectiei: Informativ: de transmitere si insusire de noi cunoastinte referitoare la continutul de invatare ,,Obiceiuri si traditii"; 8. Obiective operationale: - sa defineasca prin cuvinte proprii termenii de ,,obicei" si ,,traditie" - sa exemplifice termenii de ,,obicei" si ,,traditie" facand referire la tara lor natala; - sa rezolve corect sarcinile ... vezi detalii

docx

Stilul de Invatare

Invatarea reprezinta, din punct de vedere pedagogic, activitatea proiectata de cadrul didactic pentru a determina schimbari comportamentale la nivelul personalitatii prescolarului, elevului, studentului prin valorificarea capacitatii acestora de dobandire a cunostintelor, a deprinderilor, a strategiilor si a atitudinilor cognitive. Invatarea, in calitate de activitate umana fundamentala, are un scop propriu, angajat la nivel de finalitate adaptativa, transmisa si actiunilor sale subordonate (scrierea, lectura etc), proiectate si realizate in virtutea unor motivatii specifice. Produsul in... vezi detalii

doc

Violenta in scoala

Violenta scolara este doar una dintre manifestarile violentei cotidiene, devenind oficial o problema politica in urma unei intalniri a expertilor, organizata de Comisia Europeana la Utrecht, in anul 1997. Guvernantii si societatea civila au devenit sensibili la fenomenul violentei in mediul scolar, renuntand la stereotipul conform caruia scoala este un spatiu social autonom, neafectat de conflictele si dificultatile cu care se confrunta societatea, in general. Scoala este o parte integranta a comunitatii, iar problemele cu care se confrunta ca institutie si mediu de formare a ti... vezi detalii

doc

Studiu de caz

Numele si prenumele : Varsta: 6 ani Sex: masculin Clasa/ Grupa: pregatitoare II. Definirea problemei Gradul de manifestare al subiectului in activitatea cotidiana: Florin este vesnic agitat, atat in timpul activitatilor alese cat si in timpul activitatilor comune (se ridica in picioare atunci cand nu-i convine ceva, deranjeaza colegii in timpul lucrului, nu termina nicio lucrare inceputa. Vorbeste neintrebat mai tot timpul, manifesta nerabdare intrerupandu-si colegii. Raspunsurile sale sunt eliptice, pripite, intrerupand si educatoarea. Date familiale: Numele si prenumele parintilo... vezi detalii

doc

Robert Gagne - Conditiile Invatarii

Putine lucruri sunt mai demne de interes decat dezvoltarea comportamentului uman.Fiinta umana devine la matutritate o persoana uimitor de adaptabila, care isi exercita functiile in cadrul unei societati complexe.Cum se dezvolta ea pana la acest nivel, incepind din stadiul initial de nou-nascut foarte dependent si relativ neputincios, iata o intrebare de mare importanta si interes intelectual.Bineinteles,o parte din raspunsul la aceasta intrebare il aflam prin intelegerea proceselor de crestere si dezvoltare, ca proprietati comune tuturor fiintelor vii.Cealalta parte, legata de o serie de ci... vezi detalii

doc

Noile Educatii

Noile educatii" sunt definite in programele UNESCO, adoptate in ultimele decenii, "ca raspunsuri ale sistemelor educationale la imperativele lumii contemporane" de natura politica, economica, ecologica, demografica, sanitara eic. Continuturile specifice, propuse din aceasta perspectiva, sunt integrabile la toate nivelurile, dimensiunile si formele educatiei. Ele sunt prezentate in termenii unor o-biective pedagogice prioritare care vizeaza: educatia relativa la mediu, educatia pentru buna intelegere si pace, educatia pentru participare si democratie, educatia in materie de p... vezi detalii

doc

Educatia

"Omul lipsit de educatie nu stie sa se foloseasca de libertatea sa ." Immanuel Kant Educatia reprezinta obiectul de studiu specific pedagogiei (stiintelor pedagogice). Datorita complexitatii profunzimii si amplitudinii sale,educatia este studiata si de alte stiinte socioumane inrudite cu pedagogia. Conceptul pedagogic de educatie urmareste cunoasterea stiintifica,la un grad inalt de generalitate si abstractizare,a unei realitati psihosociale cu o foarte mare arie de extindere in timp si spatiu si de desfasurare complexa si contradictorie la nivel de sistem si proces. Pedagogi... vezi detalii

doc

Cresterea si Dezvoltarea Copilului de la 1 la 3 Ani

1. Caracterizare generala Spre deosebire de perioada anterioara, copilul dezvolta un inceput de independenta dezvoltand mersul, vorbirea, manevrarea cu mai multa precizie a obiectelor din jur. Perioada se caracterizeaza prin expansiune enorma a conduitelor motorii si verbale. O alta caracteris-tica a perioadei este animismul si antropomorfismul ca si caracteristici generale ale gandirii copilului anteprescolar. S-a dovedit ca primii ani de viata sunt vitali in stabilirea starii de bine fizic si emotional de mai tarziu si in cele din urma, pentru dezvoltarea intelectuala. Din aceasta cauz... vezi detalii

doc

Corelatii interdisciplinare ale elementelor de logica matematica

Unul dintre scopurile invatamantului matematic consta in a-i invata pe elevi sa rationeze logc, capacitate care este transferabila si la alte discipline, precum si la alte numeroase activitati. Caracterul interdisciplinar al achizitiilor pe plan logico-matematic se releva cu prioritate in cadrul activitatilor de evaluare a cunostintelor, priceperilor si deprinderilor pe care copiii si le-au insusit anterior. In acest tip de activitati se impun jocurile didactice de tip logici-matematic, intrucat practicandu-le la diferite discipline (limbaj, cunoasterea mediului), sunt o metoda sigura de d... vezi detalii

ppt

Lucrul cu Manualul

Manualul -este principalul instrument de munca individuala ; Manualul scolar-este unul din instrumentele de lucru pentru elevi, poate cel mai important, care detaliaza in mod sistemic temele recomandate de programele scolare si contribuie la organizarea procesului de invatamant. Elevii trebuie sa fie invatati de catre profesor in cadrul lectiilor cum sa foloseasca manualul,cum sa alcatuiasca rezumate,conspecte,fise etc. -este o metoda fundamentala pentru formarea deprinderii de munca intelectuala si un instrument de autoeducatie; -metoda de predare-invatare traditionala(d.p.d.v. istor... vezi detalii

doc

Clasa ca grup social educational

Fiecare actor social are propria sa istorie de viata, fiecare fiind unic si irepetabil pe tot parcursul vietii sale. Orice persoana traverseaza o serie de etape in procesul personal de dezvoltare si autocunoastere, fiecare etapa avand un impact diferit asupra vietii acestora. Cunoasterea si acceptarea de sine sunt elemente esentiale in functionarea si adaptarea optima la mediul social, in mentinerea echilibrului sau mental si emotional. Familia si scoala sunt institutiile cheie ce creeaza cadrul in care copiii si adolescentii se pot dezvolta armonios in functie de dorintele, motivatiile ... vezi detalii

doc

Dezvoltarea Abilitatii Creatoare a Prescolarilor prin Modificarea Raportului Educatoare-Copil

Cap. I Importanta teoretica si practica a creativitatii in etapa actuala Perioada prescolara constituie o etapa distincta in procesul de instruire continuu si permanent al copilului. In aceasta perioada se imprima cele mai durabile, profunde si fructuoase aspecte asupra individualitatii copiilor, fiind numita pe drept cuvant ,,perioada receptivitatii, mobilitatii si a flexibilitatii psihice dintre cele mai pronuntate''. Ea are drept tel sa-l personalizeze pe copil, sa-l dezvolte armonic din punct de vedere psihic, fizic, intelectual si moral, sa-l pregateasca pentru scoala, pentru viata. ... vezi detalii

doc

Principiile didactice in fata prezentului instructional

In ultimele decenii au fost intens discutate si analizate principiile instruirii, oportunitatea si actualitatea acestora in fata ,,prezentului instructional". Indiferent insa la cate judecati critice au fost supuse, constatarea ca dimensiunea normativa a instruirii este un subiect perimat si, deci, ca principiile instruirii constituie un subiect caduc din istoria stiintelor educatiei, nu are fundamentare. Principiile didactice sunt cerinte cu caracter legic privind esenta procesului de invatamant, a caror cunoastere si respectarre conditioneaza realizarea sarcinilor acestuia. Profesor... vezi detalii

doc

Formele de Organizare a Procesului de Invatamant

Delimitari conceptuale Procesul de invatamant reprezinta o activitate de instruire si educatie dirijata de un personal specializat si care se desfasoara in etape in cadrul unor institutii specializate in vederea implinirii anumitor obiective instructiv-educative. Forma de organizare= modul in care se realizeaza activitatea de predare-invatare. Aceasta unifica elementele componente ale procesului de invatamant (metode, continuturi, mijloace, obiective etc.) intr-un tot si le imprima o finalitate educativa. Forma de organizare include: -gruparea elevilor; -organizarea continutului; -str... vezi detalii

doc

Comunicarea in Procesul Didactic

1. Ce este comunicarea? Provenit prin filiera franceza, verbul a comunica are in limba romana un "frate bun", fapt ce ne indreptateste sa vorbim de existenta unui dublet etimologic. Cu transformarile proprii trecerii de la latina vulgara la proto-romana, lat.communicare a fost mostenit sub forma a cumineca, avind sensul de "a se impartasi" (in acceptia ritualului crestin). Intelesul exista si in latina tirzie, unde a dat nastere lui excommunicare, adica "a opri de la impartasanie" - ceea ce echivala cu excluderea din comunitatea religioasa. Iata cum pentru no... vezi detalii

Hopa sus!