Referate pentru domeniul Pedagogie

doc

Mijloace de Educatie - Erich Gessler

1.Scopurile educatiei-Mijloace de educatie-Campul educational Institutiile educationale sunt considerate a fi organe de executie ale unor sarcini prestabilite. Pedagogia se rezuma la explicarea metodei adecvate realizarii scopurilor prestabilite. Nu putem actiona asupra individului pana cand acesta devine sociabil.Pedogogia astfel a primit sarcini sociale si ideativ-critice. Educatia este considerata un proces primar de reinnoire sociala prin asimilarea copiilor in dezvoltare, dar scopurile educatiei s-au deplasat simtitor in directia capacitatii individuale de a decide. Nu putem descr... vezi detalii

doc

Relatii cu Covarstnicii

Aceste relatii continua sa castige importanta de-a lungul anilor adolescentei,ele devin mai profunde pe masura ce adolescentii achizitioneaza potentialul pentru explorare si descoperire reciproca.Aceasta profunzime crescuta este posibila datorita achizitiilor cognitive.Relatiile cu covarstnicii devin foarte importante de-a lungul adolescentei ,in sensul ca ele au implicatii noi pentru alte aspecte ale dezvoltarii. Angajarea in relatii cu covarstnicii este critica pentru progresele in intelegerea de sine si atingerea identitatii.Ei isi descopera sentimentele prin intermediul relatiilor socia... vezi detalii

doc

Raspunderile si Responsabilitatile Profesorului de Limba Engleza

Educatia este un fenomen complex de care se ocupa o serie de factori: scoala, familia, institutiile culturale, presa, radioul, televiziunea, opinia publica, etc. Intre acesti factori, un rol distinct le este atribuit educatorilor de profesie ( educatoare, invatatori, profesori ). De-a luingul timpului, in toate comunitatile, cadrul didactic a fost considerat ca fiind unul dintre reprezentantii de vaza ai fenomenului cultural din societate, el avand rolul principal in formarea si educarea generatiilor tinere poentru o deplina integrare sociala. Profesiunea reprezinta o ,,ocupatie, indeletn... vezi detalii

docx

Taxonomia obiectivelor Bloom

Obiectivele educationale prezinta un grad mare de diferentiere, operata in literatura de specialitate prin termenul de "taxonomie a obiectivelor", inteleasa drept clasificare, sistematizare. Ca rezultat al folosirii unor criterii extrem de diferite,taxonomia obiectivelor ofera o diversitate tipologica a obiectivelor, indeplinind mai mult un rol informativ. Elaborarea corecta a obiectivelor este cruciala in planificarea oricarui eveniment de instruire, necesitatea acesteia fiind conditionata de faptul ca obiectivele: 1. ofera un fundament pentru selectarea strategiilor de instruire... vezi detalii

docx

Modalitati de integrare a educatiei interculturale in activitaile din scoala

1.Data: 04.06.2016 2. Scoala cu clasele I-IV Santioana 3. Clasa: a IV-a 4. Obiectul (Disciplina): Istorie 5. Tema: ,,Viata spirituala" 6. Subiectul lectiei: ,,Obiceiuri si traditii" 7. Obiectivul fundamenal al lectiei: Informativ: de transmitere si insusire de noi cunoastinte referitoare la continutul de invatare ,,Obiceiuri si traditii"; 8. Obiective operationale: - sa defineasca prin cuvinte proprii termenii de ,,obicei" si ,,traditie" - sa exemplifice termenii de ,,obicei" si ,,traditie" facand referire la tara lor natala; - sa rezolve corect sarcinile ... vezi detalii

docx

Paradigme in educatia moderna si postmoderna

Argument Am ales aceasta tema pornind de la ideea ca omul, ca individ, a simtit dintotdeauna o sete de cunoastere, de la cunoasterea de sine pana la cunoasterea mediului natural, social, economic si cultural. De asemenea, consider ca societatea cunoasterii, in care suntem ancorati in prezent, a creat o diversitate de domenii de activitate care vor fi din ce in ce mai dependente de cunoastere. Cum societatea este formata din indivizi, pentru a pregati terenul catre o societate a constiintei, a adevarului, a moralitatii si a spiritului, este nevoie ca societatea actuala sa educe acesti indiv... vezi detalii

docx

Stilul de Invatare

Invatarea reprezinta, din punct de vedere pedagogic, activitatea proiectata de cadrul didactic pentru a determina schimbari comportamentale la nivelul personalitatii prescolarului, elevului, studentului prin valorificarea capacitatii acestora de dobandire a cunostintelor, a deprinderilor, a strategiilor si a atitudinilor cognitive. Invatarea, in calitate de activitate umana fundamentala, are un scop propriu, angajat la nivel de finalitate adaptativa, transmisa si actiunilor sale subordonate (scrierea, lectura etc), proiectate si realizate in virtutea unor motivatii specifice. Produsul in... vezi detalii

doc

Violenta in scoala

Violenta scolara este doar una dintre manifestarile violentei cotidiene, devenind oficial o problema politica in urma unei intalniri a expertilor, organizata de Comisia Europeana la Utrecht, in anul 1997. Guvernantii si societatea civila au devenit sensibili la fenomenul violentei in mediul scolar, renuntand la stereotipul conform caruia scoala este un spatiu social autonom, neafectat de conflictele si dificultatile cu care se confrunta societatea, in general. Scoala este o parte integranta a comunitatii, iar problemele cu care se confrunta ca institutie si mediu de formare a ti... vezi detalii

doc

Studiu de caz

Numele si prenumele : Varsta: 6 ani Sex: masculin Clasa/ Grupa: pregatitoare II. Definirea problemei Gradul de manifestare al subiectului in activitatea cotidiana: Florin este vesnic agitat, atat in timpul activitatilor alese cat si in timpul activitatilor comune (se ridica in picioare atunci cand nu-i convine ceva, deranjeaza colegii in timpul lucrului, nu termina nicio lucrare inceputa. Vorbeste neintrebat mai tot timpul, manifesta nerabdare intrerupandu-si colegii. Raspunsurile sale sunt eliptice, pripite, intrerupand si educatoarea. Date familiale: Numele si prenumele parintilo... vezi detalii

doc

Robert Gagne - Conditiile Invatarii

Putine lucruri sunt mai demne de interes decat dezvoltarea comportamentului uman.Fiinta umana devine la matutritate o persoana uimitor de adaptabila, care isi exercita functiile in cadrul unei societati complexe.Cum se dezvolta ea pana la acest nivel, incepind din stadiul initial de nou-nascut foarte dependent si relativ neputincios, iata o intrebare de mare importanta si interes intelectual.Bineinteles,o parte din raspunsul la aceasta intrebare il aflam prin intelegerea proceselor de crestere si dezvoltare, ca proprietati comune tuturor fiintelor vii.Cealalta parte, legata de o serie de ci... vezi detalii

doc

Noile Educatii

Noile educatii" sunt definite in programele UNESCO, adoptate in ultimele decenii, "ca raspunsuri ale sistemelor educationale la imperativele lumii contemporane" de natura politica, economica, ecologica, demografica, sanitara eic. Continuturile specifice, propuse din aceasta perspectiva, sunt integrabile la toate nivelurile, dimensiunile si formele educatiei. Ele sunt prezentate in termenii unor o-biective pedagogice prioritare care vizeaza: educatia relativa la mediu, educatia pentru buna intelegere si pace, educatia pentru participare si democratie, educatia in materie de p... vezi detalii

doc

Educatia

"Omul lipsit de educatie nu stie sa se foloseasca de libertatea sa ." Immanuel Kant Educatia reprezinta obiectul de studiu specific pedagogiei (stiintelor pedagogice). Datorita complexitatii profunzimii si amplitudinii sale,educatia este studiata si de alte stiinte socioumane inrudite cu pedagogia. Conceptul pedagogic de educatie urmareste cunoasterea stiintifica,la un grad inalt de generalitate si abstractizare,a unei realitati psihosociale cu o foarte mare arie de extindere in timp si spatiu si de desfasurare complexa si contradictorie la nivel de sistem si proces. Pedagogi... vezi detalii

doc

Cresterea si Dezvoltarea Copilului de la 1 la 3 Ani

1. Caracterizare generala Spre deosebire de perioada anterioara, copilul dezvolta un inceput de independenta dezvoltand mersul, vorbirea, manevrarea cu mai multa precizie a obiectelor din jur. Perioada se caracterizeaza prin expansiune enorma a conduitelor motorii si verbale. O alta caracteris-tica a perioadei este animismul si antropomorfismul ca si caracteristici generale ale gandirii copilului anteprescolar. S-a dovedit ca primii ani de viata sunt vitali in stabilirea starii de bine fizic si emotional de mai tarziu si in cele din urma, pentru dezvoltarea intelectuala. Din aceasta cauz... vezi detalii

doc

Corelatii interdisciplinare ale elementelor de logica matematica

Unul dintre scopurile invatamantului matematic consta in a-i invata pe elevi sa rationeze logc, capacitate care este transferabila si la alte discipline, precum si la alte numeroase activitati. Caracterul interdisciplinar al achizitiilor pe plan logico-matematic se releva cu prioritate in cadrul activitatilor de evaluare a cunostintelor, priceperilor si deprinderilor pe care copiii si le-au insusit anterior. In acest tip de activitati se impun jocurile didactice de tip logici-matematic, intrucat practicandu-le la diferite discipline (limbaj, cunoasterea mediului), sunt o metoda sigura de d... vezi detalii

ppt

Lucrul cu Manualul

Manualul -este principalul instrument de munca individuala ; Manualul scolar-este unul din instrumentele de lucru pentru elevi, poate cel mai important, care detaliaza in mod sistemic temele recomandate de programele scolare si contribuie la organizarea procesului de invatamant. Elevii trebuie sa fie invatati de catre profesor in cadrul lectiilor cum sa foloseasca manualul,cum sa alcatuiasca rezumate,conspecte,fise etc. -este o metoda fundamentala pentru formarea deprinderii de munca intelectuala si un instrument de autoeducatie; -metoda de predare-invatare traditionala(d.p.d.v. istor... vezi detalii

Hopa sus!