Referate pentru domeniul Pedagogie

doc

Rolul Metodelor

Dupa R.Hubert, metodele interactive au rolul de a determina progresul culturii din punct de vedere al asimilarii de cunostinte, cat si al formarii unor deprinderi active de vorbire pe un fond psihic propriu, trezind interesele, suscitand initiative, dezvoltand dorinta de a sti mai mult si mai bine. Prin intermediul metodelor, cadrul didactic calauzeste drumul elevilor spre cunoastere si ii indruma astfel spre caile logice de descoperire a cunostintelor. De aceea, metodele interactive reprezinta un nivel superior in spirala activizarii, un salt calitativ metodologic, prin raportarea la form... vezi detalii

doc

Metode active de invatare in cadrul orelor de matematica

Metode active de invatare in cadrul orelor de matematica Activizarea predarii-invatarii presupune folosirea unor metode, tehnici si procedee care sa-i implice pe elevi in procesul de invatare, urmarindu-se dezvoltarea gandirii, stimularea creativitatii, dezvoltarea interesului pentru invatare, in sensul formarii lor ca participanti activi la procesul de educare. Dintre metodele moderne specifice invatarii active care pot fi aplicate cu succes si la orele de matematica fac parte: brainstorming-ul, ciorchinele, cubul, problematizarea, diagrama Wenn, cvintetul, metoda cadranelor, mozaicul, me... vezi detalii

docx

Evaluarea scolara si procesele evaluarii

Motivatia temei Motivul alegerii temei deriva din dorinta de documentare in legatura cu acest subiect, deoarece este unul extrem de important in executarea viitoarei profesii ,cat si pentru sistemul educational . Cu ajutorul evaluarii scolare putem constata performantele elevilor , chiar daca acestea nu semnifica nivelul aceastora , calitatea pregatirii acestora. Rezultatele obtinute la probele de verificare dobandesc o semnificatie numai in urma aprecierii acestora prin raportarea la anumite criterii. EVALUAREA SCOLARA Evaluarea sau aprecierea in cadrul procesului de invatamant se impune ... vezi detalii

doc

Plan de Lectie Economie

DATA: 16.12.2008 Clasa: XII D DISCIPLINA: Economie TEMA: Piata nometara OBIECTIV: Asimilarea de catre elevi a notiunilor generale despre piata monetara. TIPUL LECTIEI: Predare ( transmiterea si insusirea de noi cunostinte ); Mixta. OBIECTIVE OPERATIONALE: La sfarsitul lectiei elevii vor fi in stare sa: O1: Sa defineasca notiunea de bani si sa enumere functiile banilor. O2: Sa defineasca masa monetara, viteza de circulatie a banilor, puterea de cumparare a banilor si sa scrie corect indicele puterii de cumparare. O3: Sa defineasca piata monetara, cererea de moneda si oferta de mone... vezi detalii

doc

Strategii Didactice

Strategia didactica = sistem complex si coerent de mijloace, metode, materiale si alte resurse educationale care vizeaza atingerea unor obiective. - ocupa un loc central in cadrul activitatii didactice, deoarece proiectarea si organizarea lectiei se realizeaza in functie de decizia strategica a profesorului. - este conceputa ca un scenariu didactic complex, in care sunt implicati actorii predarii - invatarii, conditiile realizarii, obiectivele si metodele vizate. - prefigureaza traseul metodic cel mai potrivit, cel mai logic si mai eficient pentru abordarea unei situatii concrete de pre... vezi detalii

doc

Aspecte ale Educarii Prescolarilor pentru Cunoasterea Mediului

Mediul inconjurator in care copiii isi desfasoara activitatea, prin variatele lui aspecte, constituie un prilej permanent de influentare asupra personalitatii acestora. Mai intai de toate, mediul ambiant ofera copilului posibilitatea de a veni mereu in contact cu ceva nou pentru el, care ii starneste curiozitatea, dorinta de a-l cunoaste, Astfel, din contactul cu obiectele si jucariile sale, cu lucrurile personale si cele ale adultilor, apar diferite intrebari din care rezulta ca prescolarul se intereseaza de denumirea, calitatile sau provenienta lor. Adultii in familie, cat si educatoarel... vezi detalii

docx

Profesor Bun vs Profesor Rau

Scoala are un rol important in educatie. Cu totii stim ca exista si probabil am si avut atat profesori care sunt dedicati muncii lor si incearca sa dea tot ce au mai bun din ei pentru a-si face elevii sa inteleaga anumite lucruri, dar si profesori care au ajuns in aceasta profesie doar pentru ca nu au avut alta optiune, in consecinta profesori care isi tin ora doar pentru ca sunt obligati de imprejurari. Ca si multi altii, asemenea profesori am avut si eu in decursul anilor pe care i-am petrecut la scoala, in calitate de eleva. Intorcandu-ma in trecut, in perioada liceului, imi amintesc f... vezi detalii

doc

Evaluarea Randamentului Scolar

intregului proces de invatamant, care urmareste masurarea cantitatii cunostintelor dobandite, ca si valoarea, nivelul, performantele si eficienta acestora la un moment dat, oferind solutii de perfectionare a actului didactic. A evalua rezultatele scolare inseamna a determina masura in care obiectivele programului de instruire au fost atinse, precum si eficienta metodelor de predare-invatare. Aceasta este punctul de final dintr-o succesiune de actiuni cum sunt: stabilirea scopurilor pedagogice, proiectarea si executarea programului de relizare a scopurilor sau masurarea rezultatelor aplicari... vezi detalii

docx

Metoda educativa Scout

SCOUTISM SCU-/ s. n. miscare pedagogica de la inceputul sec. XX din Anglia avand ca principiu de educare a tineretului autoafirmarea activa si dorinta de a se instrui. (< fr. scoutisme) . Scoutismul (sau Miscarea Scout) este o miscare care isi propune sa sprijine tinerii in dezvoltarea lor fizica, mentala si spirituala, pentru a juca mai apoi un rol constructiv in societate, punand accent pe abilitatile de supravietuire si activitatil in aer liber. Bazele miscarii au fost puse de Robert Baden-Powell. Metoda scout este un sistem progresiv de autoeducatie prin: - Promisiune si Lege; - Ed... vezi detalii

docx

Istoria si Metodologia Istoriei

ISTORIA CA OBIECT DE STUDIU Locul istoriei in scoala La formarea personalitatii elevului, fiecare disciplina de invatamant contribuie in functie de continutul ei, prin modalitati si cai specifice. Prin natura sa, istoria trezeste si cultiva sentimente, creeaza acele stari rationale si afective de care are nevoie orice fiinta umana pentru a trai si a-si valida capacitatile creatoare in conformitate cu cerintele progresului si cu interesele societatii. Istoriei ii revine un rol esential in formarea personalitatii elevilor . Istoria nu doar transmite un volum de cunostinte in informarea elev... vezi detalii

docx

Despre management si leadership

Manager, lider, doua cuvinte, doua functii, adesea confundate, cel mai probabil, din cauza autoritatii pe care par sa o impuna deopotriva. Totusi, cele doua trebuie deosebite, deoarece, odata ce aprofundezi cautarea informatiilor pentru fiecare, mai multe diferente notabile apar. O mentalitate, sau afirmatie, a carei logica o inteleg si este si in concordanta cu ceea ce eu cred despre acest subiect, este accea ca orice manager poate fi lider, insa nu orice lider poate fi manager. Aceasta afirmatie isi are baza in functiile extrem de diferite pe care trebuie sa le indeplineasca un manager fa... vezi detalii

doc

Mijloace de Educatie - Erich Gessler

1.Scopurile educatiei-Mijloace de educatie-Campul educational Institutiile educationale sunt considerate a fi organe de executie ale unor sarcini prestabilite. Pedagogia se rezuma la explicarea metodei adecvate realizarii scopurilor prestabilite. Nu putem actiona asupra individului pana cand acesta devine sociabil.Pedogogia astfel a primit sarcini sociale si ideativ-critice. Educatia este considerata un proces primar de reinnoire sociala prin asimilarea copiilor in dezvoltare, dar scopurile educatiei s-au deplasat simtitor in directia capacitatii individuale de a decide. Nu putem descr... vezi detalii

doc

Relatii cu Covarstnicii

Aceste relatii continua sa castige importanta de-a lungul anilor adolescentei,ele devin mai profunde pe masura ce adolescentii achizitioneaza potentialul pentru explorare si descoperire reciproca.Aceasta profunzime crescuta este posibila datorita achizitiilor cognitive.Relatiile cu covarstnicii devin foarte importante de-a lungul adolescentei ,in sensul ca ele au implicatii noi pentru alte aspecte ale dezvoltarii. Angajarea in relatii cu covarstnicii este critica pentru progresele in intelegerea de sine si atingerea identitatii.Ei isi descopera sentimentele prin intermediul relatiilor socia... vezi detalii

doc

Raspunderile si Responsabilitatile Profesorului de Limba Engleza

Educatia este un fenomen complex de care se ocupa o serie de factori: scoala, familia, institutiile culturale, presa, radioul, televiziunea, opinia publica, etc. Intre acesti factori, un rol distinct le este atribuit educatorilor de profesie ( educatoare, invatatori, profesori ). De-a luingul timpului, in toate comunitatile, cadrul didactic a fost considerat ca fiind unul dintre reprezentantii de vaza ai fenomenului cultural din societate, el avand rolul principal in formarea si educarea generatiilor tinere poentru o deplina integrare sociala. Profesiunea reprezinta o ,,ocupatie, indeletn... vezi detalii

docx

Taxonomia obiectivelor Bloom

Obiectivele educationale prezinta un grad mare de diferentiere, operata in literatura de specialitate prin termenul de "taxonomie a obiectivelor", inteleasa drept clasificare, sistematizare. Ca rezultat al folosirii unor criterii extrem de diferite,taxonomia obiectivelor ofera o diversitate tipologica a obiectivelor, indeplinind mai mult un rol informativ. Elaborarea corecta a obiectivelor este cruciala in planificarea oricarui eveniment de instruire, necesitatea acesteia fiind conditionata de faptul ca obiectivele: 1. ofera un fundament pentru selectarea strategiilor de instruire... vezi detalii

Hopa sus!