Referate pentru domeniul Pedagogie

doc

Sistemul de Invatamant Romanesc versus Sisteme de Invatamant Europene

Sistemul de invatamant romanesc : Sistemul de invatamant din Romania a fost supus unor masuri de reforma succesive dupa Revolutia din Decembrie 1989. Schimbarile au vizat in principal curriculum-ul national, organizarea unitatilor de invatamant, programele de formare a profesorilor si generalizarea invatamantului obligatoriu de 10 ani. De asemenea, masurile de reforma au urmarit un proces de descentralizare continua. Structura sistemului de invatamant include Ministerul Educatiei si Cercetarii - MEC ca si autoritate la nivel national, Inspectoratele scolare la nivel regional si unitatile d... vezi detalii

doc

Didactica Specialitatii

Predarea disciplinelor socio-umane este necesara intrucat responsabilitatile profesorilor se concentreaza atat asupra educarii elevilor, cat si asupra participarii la activitati diverse, care implica parteneriatul cu parintii si comunitatea; cadrele didactice au si responsabilitatea de a lua in considerare noile structuri, practici si definitii ale cunoasterii, de a inventa si experimenta noi demersuri si, daca este necesar, de a implementa schimbari organizationale in vederea imbunatatirii mediului scolar. Ca agenti ai autoritatii publice intr-o societate democratica, cadrele didactice con... vezi detalii

doc

Psihologia Educatiei

Rolul Psihologiei Educatiei in formarea profesorilor in toate ciclurile de invatamanat EDUCATIA reprezinta ansamblul activitatilor si influentelor pozitive, pe termen lung, care implica fiinta umana ca factor al propriei sale deveniri; proiecteaza dezvoltarea psihica si asigura conditiile realizarii acestei proiectari;este cea care asigura legatura intre potentialitatile de dezvoltare (date de ereditate) si oferta de conditii si oportunitati a mediului, selectand atat insusirile determinate genetic, cat si componentele de mediu care corespund obiectivelor educationale. Actiunea educativa... vezi detalii

docx

Educatia Permanenta - Autoeducatie

Conceptul de ,,educatie permanenta" a fost, pentru prima data, lansat in Anglia in cadrul Comitetului pentru educatia adultilor (1919), din necesitatea de a compensa carentele de instructie realizata la varsta copilariei si a adolescentei. In perioada postbelica, educatia permanenta a pus pe prim plan pregatirea profesionala a unor mari categorii ale populatiei, pentru ca, in zilele noastre, educatia permanenta sa devina o alternativa la pregatirea individului, in conditiile revolutiei tehnico-stiintifice contemporane. Conceptul de educatie permanenta e specific pedagogiei contemporan... vezi detalii

doc

Dimensiunile creativitatii

1. Delimitari conceptuale in studiul creativitatii. Prin creativitate se intelege capacitatea sau aptitudinea de a realiza ceva nou, original. Actul creator este insa un proces de elaborare prin inventie sau descoperire, cu ajutorul imaginatiei creatoare, a unor idei, teorii sau produse noi, originale, de mare valoare sociala si aplicabile in diferite domenii de activitate. In cadrul unor scoli psihopedagogice au fost formulate mai multe teorii asupra creativitatii. Teoria asociationista, elaborata de Nednik (1962), care considera creativitatea un proces de organizare si transformare a u... vezi detalii

docx

Metode de Evaluare

Metode de evaluare Metoda de evaluare este considerata "o cale prin care profesorul ofera elevilor posibilitatea de a demonstra nivelul de stapanire a cunostintelor, de formare a diferitelor capacitati testate prin utilizarea unei diversitati de instrumente adecvate scopului urmarit". Evaluarea in domeniul educatiei si al invatamantului urmareste sa aprecieze cu obiectivitate si prin mijloace stiintifice efectele unei actiuni pedagogice. Este mai mult decat un proces final sau paralel cu invatarea. Este un act care se integreaza organic in acelasi proces de invatare, creand rel... vezi detalii

doc

Eseu de Motivare a unui Elev cu Dificultati de Invatare

1. Introducere Ce anume il face pe un elev sa doreasca sa invete, iar pe un altul sa nu doreasca acest lucru? Dorinta unui elev de a depune un efort cognitiv in scopul achizitionarii de noi cunostinte este produsul mai multor factori cu actiune conjugata; pornind de la personalitatea si abilitatile elevului implicate in sarcini specifice de invatare pana la mobilizarea generala pentru invatare. Motivatia de a invata este segmentul primordial al succesului scolar. Sursele motivatiei sunt multiple si complexe. Literatura de specialitate promoveaza ideea conform carei factorii intrincesi si... vezi detalii

doc

Etapele Procesului de Creatie

WALLACE distinge 4 etape esentiale ale actului de creatie: prepararea, incubarea, iluminarea si verificarea. 1. Prepararea. Primul aspect al prepararii pentru rezolvarea unei probleme nestructurate ( nonprogramate ) il constituie motivatia. In cele mai multe domenii, succesul depinde de motivatie. Lipsa de motivatie in rezolvarea problemelor creatoare are serioase consecinte. Subiectii care manifesta o motivatie creatoare sau care sunt antrenati s-o manifeste, sunt capabili sa-si sustina impulsul creator de-a lungul unei cautari indelungate, chiar pline de frustratii. J. HAEFELE a observ... vezi detalii

doc

Proiect de Lectie

Scoala: cu clasele I-VIII Data: 9. XII. 2008 Clasa: a II-a Efectiv: 20 elevi + 1 elev cu tulburare de limbaj, cu Disglosie Invatatoare: Aria curriculara: Limba si comunicare Disciplina: Limba si literatura romana Continutul invatarii: Textul liric Tipul lectiei: exersare de capacitati Obiective de referinta: 2.2 - sa valorifice intr-un enunt propriu cuvinte si expresii dintr-un text citit sau audiat; 3.3. - sa citeasca fluent, corect si expresiv un text cunoscut de mica intindere; Obiective operationale: - sa identifice cuvinte si expresii noi dintr-un text audiat sau citit;... vezi detalii

docx

Variabilitatea Rezultatelor Scolare

Practica docimologica scoate in evidenta numeroase disfunctii si dificultati in evaluarea corecta si obiectiva a rezultatelor scolare. Idealul obiectivitatii in notare este afectat de anumite circumstante care pot induce variatii destul de semnificative, prezente fie la acelasi examinator in momente diferite si in acest caz vorbim de variabilitate individuala sau variabilitate interindividuala, in cazul evaluatorilor diferiti. De altfel, specialistii acrediteaza teza dupa care, dat fiind faptul ca educatia este o interactiune intre subiectivitati, "o evaluare pur obiectiva, impersonala... vezi detalii

doc

Nivelul de Dezvoltare Intelectuala

Intelectul este definit ca si capacitatea de a gandi, de a cunoaste, de a avea o activitate rationala, de a opera cu notiuni. Dezvoltarea timpurie a copilului In ontogeneza timpurie sunt mai pregnante functiile primare biologice atat ale senzorialitatii de contact (miros, gust) apoi de tact cat si aceleia de distanta (vaz, auz). Reflexul de aparare e pus in evidenta de trebuinta de a simti, de a auzi, de a vedea, etc. Prin dezvoltare functionalitatii analizatorilor se constituie si se organizeaza perceptia ca proces de cunoastere. In ansamblul lor, organele de simt se structureaza... vezi detalii

doc

Teoria Curriculumului

Evolutia semantica a conceptului de Curriculum ETIMOLOGIE Curriculum provine din limba latina (singular: curriculum, plural: curricula). Desemna: In sens propriu: teren, camp de curse sau cursa propriu-zisa (Vivienne de Landsheere, Pedagogie, PUF, Paris, 1992, pag. 89); alergare, cursa (Cassell, Latin-Enghlish Dictionary); In sens figurat: - Curriculum solis= curs al Soarelui - Curriculum lunae= curs al Lunii - Curriculum vitae= curs al vietii. Rezulta ca: In domeniul educational termenul a patruns in sensul sau figurat. Termenul ,,Curriculum" desemneaza un traseu de invat... vezi detalii

docx

Profil Psihopedagogic al Adolescentului

1. Prezentarea subiectului Numele si prenumele subiectului: B. A.-S. Varsta: 17 ani Pregatire: Subiectul este eleva la Liceul Teoretic Codlea, in clasa a XI-a, la profil Filologie. Tabel 1.1. Evidentierea globala a rezultatelor scolare Nr. crt. Disciplina Rezultate scolare pe sem. I 1 Limba si literatura romana 9 2 Limba engleza 9 3 Limba franceza 10 4 Limba latina 8 5 Istorie 9 6 Geografie 8 7 I.S.C. 10 8 Stiinte 9 9 Economie 9 10 Religie 10 11 Desen 10 12 T.I.C. 9 13 Literatura universala 10 14 Sociologie 10 15 Purtarea 10 16 Media generala 9,33 Sursa: Date preluate... vezi detalii

doc

Diversitatea Formelor de Evaluare

Diversitatea formelor de evaluare Numeroase discutii s-au purtat de-a lungul timpului si continua sa se poarte si astazi in legatura cu gradul de obiectivitate si de precizie al metodelor de evaluare. Sunt numeroase argumente pro si contra utilizarii exclusive a uneia sau alteia dintre metodele cunoscute. In realitate, imbinarea lor constituie solutia cea mai potrivita. Dar sa le prezentam pe scurt, impreuna cu calitatile si cu limitele lor. Metoda de evaluare orala Este una dintre cele mai raspandite si se poate aplica individual sau pe grupe de elevi. Principalul avantaj al ... vezi detalii

doc, ppt

Documentele Scolare

numai pe formulare a caror macheta si continut sunt stabilite anual si prezentate pe site-ul Ministerului Educatiei si Cercetarii, in timp util, pentru a fi cunoscute si preluate de toate unitatile de invatamant preuniversitar. Dupa completare, toate documentele scolare devin acte cu regim special. Instructiunile de completare se tiparesc, partial sau total, pe coperta. Planul cadru de invatamant este un document oficial prin care se structureaza continutul invatamantului pe niveluri si profiluri de scoli. Sunt stabilite numarul de ore (minim si maxim) pe diferite discipline sau arii cu... vezi detalii

Hopa sus!