Referate pentru domeniul Pedagogie

doc

Dimensiunile creativitatii

1. Delimitari conceptuale in studiul creativitatii. Prin creativitate se intelege capacitatea sau aptitudinea de a realiza ceva nou, original. Actul creator este insa un proces de elaborare prin inventie sau descoperire, cu ajutorul imaginatiei creatoare, a unor idei, teorii sau produse noi, originale, de mare valoare sociala si aplicabile in diferite domenii de activitate. In cadrul unor scoli psihopedagogice au fost formulate mai multe teorii asupra creativitatii. Teoria asociationista, elaborata de Nednik (1962), care considera creativitatea un proces de organizare si transformare a u... vezi detalii

docx

Metode de Evaluare

Metode de evaluare Metoda de evaluare este considerata "o cale prin care profesorul ofera elevilor posibilitatea de a demonstra nivelul de stapanire a cunostintelor, de formare a diferitelor capacitati testate prin utilizarea unei diversitati de instrumente adecvate scopului urmarit". Evaluarea in domeniul educatiei si al invatamantului urmareste sa aprecieze cu obiectivitate si prin mijloace stiintifice efectele unei actiuni pedagogice. Este mai mult decat un proces final sau paralel cu invatarea. Este un act care se integreaza organic in acelasi proces de invatare, creand rel... vezi detalii

doc

Eseu de Motivare a unui Elev cu Dificultati de Invatare

1. Introducere Ce anume il face pe un elev sa doreasca sa invete, iar pe un altul sa nu doreasca acest lucru? Dorinta unui elev de a depune un efort cognitiv in scopul achizitionarii de noi cunostinte este produsul mai multor factori cu actiune conjugata; pornind de la personalitatea si abilitatile elevului implicate in sarcini specifice de invatare pana la mobilizarea generala pentru invatare. Motivatia de a invata este segmentul primordial al succesului scolar. Sursele motivatiei sunt multiple si complexe. Literatura de specialitate promoveaza ideea conform carei factorii intrincesi si... vezi detalii

doc

Etapele Procesului de Creatie

WALLACE distinge 4 etape esentiale ale actului de creatie: prepararea, incubarea, iluminarea si verificarea. 1. Prepararea. Primul aspect al prepararii pentru rezolvarea unei probleme nestructurate ( nonprogramate ) il constituie motivatia. In cele mai multe domenii, succesul depinde de motivatie. Lipsa de motivatie in rezolvarea problemelor creatoare are serioase consecinte. Subiectii care manifesta o motivatie creatoare sau care sunt antrenati s-o manifeste, sunt capabili sa-si sustina impulsul creator de-a lungul unei cautari indelungate, chiar pline de frustratii. J. HAEFELE a observ... vezi detalii

doc

Proiect de Lectie

Scoala: cu clasele I-VIII Data: 9. XII. 2008 Clasa: a II-a Efectiv: 20 elevi + 1 elev cu tulburare de limbaj, cu Disglosie Invatatoare: Aria curriculara: Limba si comunicare Disciplina: Limba si literatura romana Continutul invatarii: Textul liric Tipul lectiei: exersare de capacitati Obiective de referinta: 2.2 - sa valorifice intr-un enunt propriu cuvinte si expresii dintr-un text citit sau audiat; 3.3. - sa citeasca fluent, corect si expresiv un text cunoscut de mica intindere; Obiective operationale: - sa identifice cuvinte si expresii noi dintr-un text audiat sau citit;... vezi detalii

docx

Variabilitatea Rezultatelor Scolare

Practica docimologica scoate in evidenta numeroase disfunctii si dificultati in evaluarea corecta si obiectiva a rezultatelor scolare. Idealul obiectivitatii in notare este afectat de anumite circumstante care pot induce variatii destul de semnificative, prezente fie la acelasi examinator in momente diferite si in acest caz vorbim de variabilitate individuala sau variabilitate interindividuala, in cazul evaluatorilor diferiti. De altfel, specialistii acrediteaza teza dupa care, dat fiind faptul ca educatia este o interactiune intre subiectivitati, "o evaluare pur obiectiva, impersonala... vezi detalii

doc

Nivelul de Dezvoltare Intelectuala

Intelectul este definit ca si capacitatea de a gandi, de a cunoaste, de a avea o activitate rationala, de a opera cu notiuni. Dezvoltarea timpurie a copilului In ontogeneza timpurie sunt mai pregnante functiile primare biologice atat ale senzorialitatii de contact (miros, gust) apoi de tact cat si aceleia de distanta (vaz, auz). Reflexul de aparare e pus in evidenta de trebuinta de a simti, de a auzi, de a vedea, etc. Prin dezvoltare functionalitatii analizatorilor se constituie si se organizeaza perceptia ca proces de cunoastere. In ansamblul lor, organele de simt se structureaza... vezi detalii

doc

Teoria Curriculumului

Evolutia semantica a conceptului de Curriculum ETIMOLOGIE Curriculum provine din limba latina (singular: curriculum, plural: curricula). Desemna: In sens propriu: teren, camp de curse sau cursa propriu-zisa (Vivienne de Landsheere, Pedagogie, PUF, Paris, 1992, pag. 89); alergare, cursa (Cassell, Latin-Enghlish Dictionary); In sens figurat: - Curriculum solis= curs al Soarelui - Curriculum lunae= curs al Lunii - Curriculum vitae= curs al vietii. Rezulta ca: In domeniul educational termenul a patruns in sensul sau figurat. Termenul ,,Curriculum" desemneaza un traseu de invat... vezi detalii

docx

Profil Psihopedagogic al Adolescentului

1. Prezentarea subiectului Numele si prenumele subiectului: B. A.-S. Varsta: 17 ani Pregatire: Subiectul este eleva la Liceul Teoretic Codlea, in clasa a XI-a, la profil Filologie. Tabel 1.1. Evidentierea globala a rezultatelor scolare Nr. crt. Disciplina Rezultate scolare pe sem. I 1 Limba si literatura romana 9 2 Limba engleza 9 3 Limba franceza 10 4 Limba latina 8 5 Istorie 9 6 Geografie 8 7 I.S.C. 10 8 Stiinte 9 9 Economie 9 10 Religie 10 11 Desen 10 12 T.I.C. 9 13 Literatura universala 10 14 Sociologie 10 15 Purtarea 10 16 Media generala 9,33 Sursa: Date preluate... vezi detalii

doc

Diversitatea Formelor de Evaluare

Diversitatea formelor de evaluare Numeroase discutii s-au purtat de-a lungul timpului si continua sa se poarte si astazi in legatura cu gradul de obiectivitate si de precizie al metodelor de evaluare. Sunt numeroase argumente pro si contra utilizarii exclusive a uneia sau alteia dintre metodele cunoscute. In realitate, imbinarea lor constituie solutia cea mai potrivita. Dar sa le prezentam pe scurt, impreuna cu calitatile si cu limitele lor. Metoda de evaluare orala Este una dintre cele mai raspandite si se poate aplica individual sau pe grupe de elevi. Principalul avantaj al ... vezi detalii

doc, ppt

Documentele Scolare

numai pe formulare a caror macheta si continut sunt stabilite anual si prezentate pe site-ul Ministerului Educatiei si Cercetarii, in timp util, pentru a fi cunoscute si preluate de toate unitatile de invatamant preuniversitar. Dupa completare, toate documentele scolare devin acte cu regim special. Instructiunile de completare se tiparesc, partial sau total, pe coperta. Planul cadru de invatamant este un document oficial prin care se structureaza continutul invatamantului pe niveluri si profiluri de scoli. Sunt stabilite numarul de ore (minim si maxim) pe diferite discipline sau arii cu... vezi detalii

docx

Criza de Originalitate la Adolescenti

Perioada caracterizata printr-un ansamblu de transformari evolutive, extrem de nuantate, de natura bio-psiho-sociala, care definesc incheierea eteronomiei morale si dobandirea unei creativitati personale marcand stabilizarea personalitatii, adolescenta reprezinta cea mai complexa etapa de dezvoltare a tanarului in drumul sau spre maturitate. Aceasta etapa pare sa ridice cele mai mari dificultati procesului educativ datorita frecventei perturbari fiziologice, dezechilibre afective, devieri caracteriale si tulburari de conduita care insotesc adeseori maturizarea. Literatura de specialitate v... vezi detalii

doc

Autoritatea

Statul este o entitate politica constituita dintr-un teritoriu delimitat de frontiere, din populatie, si dintr-o putere institutionalizata. Statul este titular al suveranitatii si personifica din punct de vedere juridic natiunea. Din punct de vedere social statul este o institutie a societatii, dar si un instrument in conducerea sociala. O teorie pe deplin satisfacatoare despre stat nu exista nici in acest moment, dezbateri despre natura, formele, functiile statului existand si astazi in cercurile specialistilor din variatele domenii (politologie, drept, sociologie, filozofie) care cercetea... vezi detalii

doc

Mijloace de Invatamant

Bunul mers al procesului de invatamant si rezultatele obtinute depind de metodele utilizate. Marii pedagogi au evidentiat faptul ca folosindu-se metode diferite se obtin diferente esentiale in pregatirea elevilor, ca insusirea unor noi cunostinte sau comportamente se poate realiza mai usor sau mai greu, in functie de metodele utilizate. Metodologia procesului de invatamant reprezinta "ansamblul de principii normative, de reguli si procedee aplicabile diverselor discipline si forme de instruire" (De Landsheere, Viviane). Sensul larg al conceptului este extins uneori pana la niv... vezi detalii

doc

Rolul Metodelor

Dupa R.Hubert, metodele interactive au rolul de a determina progresul culturii din punct de vedere al asimilarii de cunostinte, cat si al formarii unor deprinderi active de vorbire pe un fond psihic propriu, trezind interesele, suscitand initiative, dezvoltand dorinta de a sti mai mult si mai bine. Prin intermediul metodelor, cadrul didactic calauzeste drumul elevilor spre cunoastere si ii indruma astfel spre caile logice de descoperire a cunostintelor. De aceea, metodele interactive reprezinta un nivel superior in spirala activizarii, un salt calitativ metodologic, prin raportarea la form... vezi detalii

Hopa sus!