Referate pentru domeniul Pedagogie

docx

Integrarea si incluziunea copiilor cu tulburari de limbaj.

I. TULBURARILE DE LIMBAJ ,,Prin tulburarile de limbaj intelegem toate abaterile de la limbajul normal, standardizat, de la manifestarile verbale tipizate unanim acceptate in limba uzuala, atat sub aspectul reproducerii cat si al perceperii, incepand de la reglarea diferitor componente ale cuvantului si pana la imposibilitatea totala de comunicare orala sau scrisa". (M. Gutu, 1975, p. 115) Cercetarile ne demonstreaza ca de la 9% pana la 39% din populatia de copii de varsta prescolara si scolara mica prezinta tulburari de limbaj. (O. V. Pravdina, 1956; N. A. Nicasina, 1959; E. Neagu, 196... vezi detalii

doc

Dezvoltarea Inteligentei Emotionale in Familie

Buna crestere a unui copil necesita ceva mai mult decat intelect. Aceasta atinge o dimensiune a personalitatii care a fost ignorata o mare perioada de timp. Buna crestere a unui copil implica emotii. Daca esti constient de emotii si poti sa manipulezi sentimente, poti atrage mai mult succes si fericire in familia ta si in viata ta. Pentru parinti, inteligenta emotionala inseamna sa poata constientiza sentimentele copilului, sa se poata identifica prin traire afectiva cu copilul, sa fie capabili sa-i aline si ghideze. Pentru copii, care cel mai mult invata despre emotii de la parintii lor, ... vezi detalii

doc

Educatia pentru Viata de Adult

Educatia pentru viata de adult se refera in special la managementul emotiilor si a stresului,la managementul timpului liber si nu in ultimul rand la educatia sexuala si contraceptiva. In primul rand pentru ca un adult sa aiba o viata adecvata si in conformitate cu normele si cerintele societatii acesta trebuie sa stie cum sa isi gestioneze emotiile si stresul,acest lucru avand o importanta deosebita in pregatirea integrarii sociale si culturale a tinerilor. Managementul emotiilor si a stresului Evenimentele din afara noastra - cand in viata de zi cu zi intervin evenimente negative, cum a... vezi detalii

doc

Tipologia Lectiei

Invatarea completa si temeinica presupune diferite tipuri de activitati : de comunicare si de insusire de noi cunostinte, de recapitulare si sistematizare, de formare de priceperi si deprinderi, de evaluare a rezultatelor. In desfasurarea procesului de invatamant sunt prezente toate aceste actiuni, care se constituie in sarcini fundamentale ale lectiilor. In desfasurarea unei lectii, una dintre aceste sarcini se impune ca dominanta, chiar daca pe parcursul sau se realizeaza si alte activitati care conduc la indeplinirea celorlalte sarcini didactice. Prin tip de lectie intelegem " o st... vezi detalii

doc

Principiile Didactice

In limba latina termenul " principium- ii" inseamna baza, fundament, inceput, comandament, imperativ. Putem considera principiile didactice drept imperative ce guverneaza procesul de predare - invatare - evaluare. Principiile didactice sunt norme sau teze generale care orienteaza si imprima un sens functional procesului de invatamant, asigurandu-i astfel premisele necesare indeplinirii obiectivelor si sarcinilor pe care le urmareste in desfasurarea sa. Caracterul orientativ al principiilor didactice este determinat de complexitatea si dinamismul procesului de invatamant, cauza p... vezi detalii

doc

Functiile Evaluarii

ROLUL SI FUNCTIILE EVALUARII In educatie,evaluarea indeplineste functii cu caracter preponderent social,dar si functii pedagogice. Privite din diverse unghiuri,acestea pot fi diagnosticate, de certificare sau de selectie ,cu intentia de formare a capacitatii autoevaluative sau de orientare scolara . Scopul fundamental al evaluarii, acela de cunoastere si apeciere a starii fenomenelor evaluate si de reglare a activitatii face necesar ca evaluarea sa indeplinesca mai multe functii. Unele din acestea au un caracter general,revenind actiunile evaluative,oricare ar fi obiectul acestora,altele... vezi detalii

ppt

Cultura Clasei

O clasa de elevi se individualizeaza prin maniera in care participa la actiunile pe care le desfasoara. Aceste activitati fac parte din ceea ce se numeste viata scolii. Conform lui Ole B. Larsen ,,este un labirint care cuprinde: munca, succese si esecuri, tovarasie sau izolare, o realitate prin intermediul careia participantii experimenteaza <<realitatea lor sociala>> si care le ofera cadrul pentru realizarea aspiratiilor, sperantelor si temerilor lor". In acest cadru se insereaza si cultura clasei in care sunt incluse: ,,proceduri de rutina, obiceiuri, norme, valori impor... vezi detalii

doc

Managementul Clasei de Elevi - Dimensiunea Ergonomica

DISCIPLINA: Managemetul clasei de elevi TEMA: Dimensiunea ergonomica in managementului clasei de elevi SUBIECTUL: Structura dimensiunii ergonomice TIPUL LECTIEI: Predare -Invatare LOCUL DE DESFASURARE: Amfiteatru OBIECTIVE OPERATIONALE: - sa denumeasca termenul de ,,dimensiunea ergonomica", - sa identifice cele 8 probleme ale structurii ergonomice in clasa, - sa descrie caracteristicile fiecarei probleme a structurii ergonomice in clasa, - sa argumenteze alegerea unei variante de amenajare a unei clase patrate din cele 4 prezentate in test. STRATEGII DIDACTICE: 1. Princ... vezi detalii

doc

Nivelul Educatiei in Romania - Testul Pisa

Teste PISA 1. Introducere Eu sunt o persoana in continu miscare, caut intodeauna sansele de a invata, de a incerca lucruri, experiente noi. Sunt o fira vesela, sociabila, comunicativa si in general optimista. Fac parte din zodia gemeni, deci am a personalitate foarte complexa. Sunt maximalista, in sens ca nu sunt multumita nicodata cu rezultatele buni, ci numai cu rezultatele perfecte. Calitatile mele care ma avantajeaza sunt: sinceritatea, creativitatea, perseerenta, onestitatea, ambitia, compasiunea etc. Cum toata lumea, si eu am defectele mele. Sunt incapatanara, vorbareata cateodata s... vezi detalii

doc

Elemente de Psihologie Organizationala si a Conducerii

Cultura organizationala a scolii se refera la valorile, atitudinile, normele, credintele, traditiile si obiceiurile care s-au format de-a lungul timpului intr-o anumita unitate scolara si s-au transmis din generatie in generatie celor care fac sa functioneze unitatea scolara respectiva. O cultura organizationala sanatoasa coreleaza pozitiv cu motivatia superioara de invatare a elevilor si cu satisfactia profesionala a cadrelor didactice. Trasaturile culturii organizationale specifice scolii pot fi grupate in urmatoarele categorii: 1. Simboluri si sloganuri 2. Ritualuri si ceremonii 3. M... vezi detalii

doc

Interactiunea Om - Calculator

In ultimi ani a existat o legatura foarte stransa intre om si asa zisul in termeni populari calculator, care a reusist sa se faca foarte bine simtit si in randul generatiilor ma in varsta, care au reusit sa vada o rezolvare mult mai rapida si mai eficienta a problemelor care in trecut erau mai dificile. Interactiunea om-calculator (HCI) este un concept relativ recent iar aparitia si dezvoltarea sa continua a fost determinata de dezvoltarea fara precedent a tehnologiei, prin sustinerea de catre sistemele complexe a realizarii unui numar tot mai mare de sarcini. Era digitala si sfarsitul se... vezi detalii

docx

Cum sa aduci natura in sala de grupa

In lumea obsedata de gadget-uri de astazi, educatia in natura si activitatile prescolare in aer liber au devenit mai importante ca niciodata. Majoritatea copiilor petrec cea mai mare parte din timp acasa, in fata ecranelor, iar gradinita poate fi singura lor ,,scapare" dintr-o lume digitalizata, dintr-o lume stresanta care ii suprasolicita. Programele prescolare bazate pe educatia in natura ofera beneficii mari copiilor, ajutandu-i sa se dezvolte atat din punct de vedere academic cat si emotional. Generatiile care vin, sunt cunoscute si sub denumirea de ,,nativi digitali". Concep... vezi detalii

doc

Eseu de Motivare a Unui Elev cu Dificultati de Invatare

1. Introducere Dificultatile de invatare constituie o formula terminologica care incearca estomparea unor notiuni care pot traumatiza si stigmatiza (deficienta, incapacitatea). Pe la mijlocul anilor '80 exista chiar o tendinta pronuntata in literatura de specialitate anglo-saxona de a se extinde semnificatia acestei sintagme la toata gama de handicapuri in plan psihopedagogic. Sensul initial si cel mai raspandit la ora actuala in lume are in vedere ,,tulburarile specifice de invatare" care se refera la tulburare cu dominanta psihomotorie sau psihoafectiva (fara deviatii semnificativ... vezi detalii

doc

Dezvoltarea Abilitatilor Sociale ale Copiilor cu CES

1. Definirea conceptului. 2 2. Deficitul abilitatilor sociale la copiii cu deficiente. 2 3. Metode ce pot fi utilizate pentru dezvoltarea abilitatilor sociale. 3 3.1. Exercitii de spargere a ghetii (ice- breaking). 3 3.2. Tehnica "Obiecte gasite". 4 3.3. Jocul de rol. 4 3.4 Literatura pentru copii. 5 4. Reguli de aur pentru programele pentru dezvoltarea abilitatilor sociale. 6 5. Bibliografie. 7 vezi detalii

docx

Metoda invatarii prin cooperare

Invatarea prin cooperare e o strategie, un plan de actiune, un construct elaborat ce vizeaza anumite finalitati pentru realizarea carora recurge la tipuri de activitati care operational imbina, organizeaza, articuleaza, programeaza diverse metode, procedee, mijloace didactice, forme de organizare etc. Strategia didactica a invatarii prin cooperare este o modalitate de organizare a activitatii prin care se realizeaza schimburile interrelationale intre participantii la activitate prin procese interumane de cooperare si competitie constructiva (elev/i-elev/i, elev/i-profesor; elev/i-grup), st... vezi detalii

Hopa sus!