Referate pentru domeniul Pedagogie

doc

Tipologia Lectiei

Invatarea completa si temeinica presupune diferite tipuri de activitati : de comunicare si de insusire de noi cunostinte, de recapitulare si sistematizare, de formare de priceperi si deprinderi, de evaluare a rezultatelor. In desfasurarea procesului de invatamant sunt prezente toate aceste actiuni, care se constituie in sarcini fundamentale ale lectiilor. In desfasurarea unei lectii, una dintre aceste sarcini se impune ca dominanta, chiar daca pe parcursul sau se realizeaza si alte activitati care conduc la indeplinirea celorlalte sarcini didactice. Prin tip de lectie intelegem " o st... vezi detalii

doc

Principiile Didactice

In limba latina termenul " principium- ii" inseamna baza, fundament, inceput, comandament, imperativ. Putem considera principiile didactice drept imperative ce guverneaza procesul de predare - invatare - evaluare. Principiile didactice sunt norme sau teze generale care orienteaza si imprima un sens functional procesului de invatamant, asigurandu-i astfel premisele necesare indeplinirii obiectivelor si sarcinilor pe care le urmareste in desfasurarea sa. Caracterul orientativ al principiilor didactice este determinat de complexitatea si dinamismul procesului de invatamant, cauza p... vezi detalii

doc

Functiile Evaluarii

ROLUL SI FUNCTIILE EVALUARII In educatie,evaluarea indeplineste functii cu caracter preponderent social,dar si functii pedagogice. Privite din diverse unghiuri,acestea pot fi diagnosticate, de certificare sau de selectie ,cu intentia de formare a capacitatii autoevaluative sau de orientare scolara . Scopul fundamental al evaluarii, acela de cunoastere si apeciere a starii fenomenelor evaluate si de reglare a activitatii face necesar ca evaluarea sa indeplinesca mai multe functii. Unele din acestea au un caracter general,revenind actiunile evaluative,oricare ar fi obiectul acestora,altele... vezi detalii

ppt

Cultura Clasei

O clasa de elevi se individualizeaza prin maniera in care participa la actiunile pe care le desfasoara. Aceste activitati fac parte din ceea ce se numeste viata scolii. Conform lui Ole B. Larsen ,,este un labirint care cuprinde: munca, succese si esecuri, tovarasie sau izolare, o realitate prin intermediul careia participantii experimenteaza <<realitatea lor sociala>> si care le ofera cadrul pentru realizarea aspiratiilor, sperantelor si temerilor lor". In acest cadru se insereaza si cultura clasei in care sunt incluse: ,,proceduri de rutina, obiceiuri, norme, valori impor... vezi detalii

doc

Managementul Clasei de Elevi - Dimensiunea Ergonomica

DISCIPLINA: Managemetul clasei de elevi TEMA: Dimensiunea ergonomica in managementului clasei de elevi SUBIECTUL: Structura dimensiunii ergonomice TIPUL LECTIEI: Predare -Invatare LOCUL DE DESFASURARE: Amfiteatru OBIECTIVE OPERATIONALE: - sa denumeasca termenul de ,,dimensiunea ergonomica", - sa identifice cele 8 probleme ale structurii ergonomice in clasa, - sa descrie caracteristicile fiecarei probleme a structurii ergonomice in clasa, - sa argumenteze alegerea unei variante de amenajare a unei clase patrate din cele 4 prezentate in test. STRATEGII DIDACTICE: 1. Princ... vezi detalii

doc

Nivelul Educatiei in Romania - Testul Pisa

Teste PISA 1. Introducere Eu sunt o persoana in continu miscare, caut intodeauna sansele de a invata, de a incerca lucruri, experiente noi. Sunt o fira vesela, sociabila, comunicativa si in general optimista. Fac parte din zodia gemeni, deci am a personalitate foarte complexa. Sunt maximalista, in sens ca nu sunt multumita nicodata cu rezultatele buni, ci numai cu rezultatele perfecte. Calitatile mele care ma avantajeaza sunt: sinceritatea, creativitatea, perseerenta, onestitatea, ambitia, compasiunea etc. Cum toata lumea, si eu am defectele mele. Sunt incapatanara, vorbareata cateodata s... vezi detalii

doc

Elemente de Psihologie Organizationala si a Conducerii

Cultura organizationala a scolii se refera la valorile, atitudinile, normele, credintele, traditiile si obiceiurile care s-au format de-a lungul timpului intr-o anumita unitate scolara si s-au transmis din generatie in generatie celor care fac sa functioneze unitatea scolara respectiva. O cultura organizationala sanatoasa coreleaza pozitiv cu motivatia superioara de invatare a elevilor si cu satisfactia profesionala a cadrelor didactice. Trasaturile culturii organizationale specifice scolii pot fi grupate in urmatoarele categorii: 1. Simboluri si sloganuri 2. Ritualuri si ceremonii 3. M... vezi detalii

doc

Interactiunea Om - Calculator

In ultimi ani a existat o legatura foarte stransa intre om si asa zisul in termeni populari calculator, care a reusist sa se faca foarte bine simtit si in randul generatiilor ma in varsta, care au reusit sa vada o rezolvare mult mai rapida si mai eficienta a problemelor care in trecut erau mai dificile. Interactiunea om-calculator (HCI) este un concept relativ recent iar aparitia si dezvoltarea sa continua a fost determinata de dezvoltarea fara precedent a tehnologiei, prin sustinerea de catre sistemele complexe a realizarii unui numar tot mai mare de sarcini. Era digitala si sfarsitul se... vezi detalii

doc

Eseu de Motivare a Unui Elev cu Dificultati de Invatare

1. Introducere Dificultatile de invatare constituie o formula terminologica care incearca estomparea unor notiuni care pot traumatiza si stigmatiza (deficienta, incapacitatea). Pe la mijlocul anilor '80 exista chiar o tendinta pronuntata in literatura de specialitate anglo-saxona de a se extinde semnificatia acestei sintagme la toata gama de handicapuri in plan psihopedagogic. Sensul initial si cel mai raspandit la ora actuala in lume are in vedere ,,tulburarile specifice de invatare" care se refera la tulburare cu dominanta psihomotorie sau psihoafectiva (fara deviatii semnificativ... vezi detalii

doc

Dezvoltarea Abilitatilor Sociale ale Copiilor cu CES

1. Definirea conceptului. 2 2. Deficitul abilitatilor sociale la copiii cu deficiente. 2 3. Metode ce pot fi utilizate pentru dezvoltarea abilitatilor sociale. 3 3.1. Exercitii de spargere a ghetii (ice- breaking). 3 3.2. Tehnica "Obiecte gasite". 4 3.3. Jocul de rol. 4 3.4 Literatura pentru copii. 5 4. Reguli de aur pentru programele pentru dezvoltarea abilitatilor sociale. 6 5. Bibliografie. 7 vezi detalii

docx

Metoda invatarii prin cooperare

Invatarea prin cooperare e o strategie, un plan de actiune, un construct elaborat ce vizeaza anumite finalitati pentru realizarea carora recurge la tipuri de activitati care operational imbina, organizeaza, articuleaza, programeaza diverse metode, procedee, mijloace didactice, forme de organizare etc. Strategia didactica a invatarii prin cooperare este o modalitate de organizare a activitatii prin care se realizeaza schimburile interrelationale intre participantii la activitate prin procese interumane de cooperare si competitie constructiva (elev/i-elev/i, elev/i-profesor; elev/i-grup), st... vezi detalii

doc

Sistemul de Invatamant Romanesc versus Sisteme de Invatamant Europene

Sistemul de invatamant romanesc : Sistemul de invatamant din Romania a fost supus unor masuri de reforma succesive dupa Revolutia din Decembrie 1989. Schimbarile au vizat in principal curriculum-ul national, organizarea unitatilor de invatamant, programele de formare a profesorilor si generalizarea invatamantului obligatoriu de 10 ani. De asemenea, masurile de reforma au urmarit un proces de descentralizare continua. Structura sistemului de invatamant include Ministerul Educatiei si Cercetarii - MEC ca si autoritate la nivel national, Inspectoratele scolare la nivel regional si unitatile d... vezi detalii

doc

Didactica Specialitatii

Predarea disciplinelor socio-umane este necesara intrucat responsabilitatile profesorilor se concentreaza atat asupra educarii elevilor, cat si asupra participarii la activitati diverse, care implica parteneriatul cu parintii si comunitatea; cadrele didactice au si responsabilitatea de a lua in considerare noile structuri, practici si definitii ale cunoasterii, de a inventa si experimenta noi demersuri si, daca este necesar, de a implementa schimbari organizationale in vederea imbunatatirii mediului scolar. Ca agenti ai autoritatii publice intr-o societate democratica, cadrele didactice con... vezi detalii

doc

Psihologia Educatiei

Rolul Psihologiei Educatiei in formarea profesorilor in toate ciclurile de invatamanat EDUCATIA reprezinta ansamblul activitatilor si influentelor pozitive, pe termen lung, care implica fiinta umana ca factor al propriei sale deveniri; proiecteaza dezvoltarea psihica si asigura conditiile realizarii acestei proiectari;este cea care asigura legatura intre potentialitatile de dezvoltare (date de ereditate) si oferta de conditii si oportunitati a mediului, selectand atat insusirile determinate genetic, cat si componentele de mediu care corespund obiectivelor educationale. Actiunea educativa... vezi detalii

docx

Educatia Permanenta - Autoeducatie

Conceptul de ,,educatie permanenta" a fost, pentru prima data, lansat in Anglia in cadrul Comitetului pentru educatia adultilor (1919), din necesitatea de a compensa carentele de instructie realizata la varsta copilariei si a adolescentei. In perioada postbelica, educatia permanenta a pus pe prim plan pregatirea profesionala a unor mari categorii ale populatiei, pentru ca, in zilele noastre, educatia permanenta sa devina o alternativa la pregatirea individului, in conditiile revolutiei tehnico-stiintifice contemporane. Conceptul de educatie permanenta e specific pedagogiei contemporan... vezi detalii

Hopa sus!