Nivelul educației în România - testul Pisa

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 3008
Mărime: 20.63KB (arhivat)
Publicat de: Norman Cucu
Puncte necesare: 6
Universitatea Petru Maior Facultatea de Științe Economice, Juridice și Administrative

Extras din referat

Teste PISA

1. Introducere

Eu sunt o persoană în continu mișcare, caut întodeauna șansele de a învăța, de a încerca lucruri, experiențe noi. Sunt o firă veselă, sociabilă, comunicativă și în general optimistă. Fac parte din zodia gemeni, deci am a personalitate foarte complexă. Sunt maximalistă, în sens că nu sunt mulțumită nicodată cu rezultatele buni, ci numai cu rezultatele perfecte. Calitățile mele care mă avantajează sunt: sinceritatea, creativitatea, perseerența, onestitatea, ambiția, compasiunea etc. Cum toată lumea, și eu am defectele mele. Sunt încăpățănară, vorbăreață câteodată și prea mult.

Am scris proiectul meu despre educație, despre învățarea copiilor sub 7 ani la engleză. Legat cu această temă am ales niveluol educației în România.

2. Testarea psihologică

2.1. Testele de aptitudini și de inteligență la trecerea dintre milenii

Deși foarte mulți psihodiagnosticien îl consideră pe A. Binet ca fiind ”părintele psihometriei”, în special pentru că el a construit, ăn 1905, împreună cu dr. T. Simon, prima „scară metrică a inteligenței”, în mai toate manualele și tratatele privind testarea psihologică, anul de naștere al psihodiagnozei este considerat a fi 1890. în acel an, James McKeen Catten a publicat, în revista Mind, articolul ”Testele mentale și măsurarea”. Ar însemna, normal, că acest autor ar fi ”părintele” testelor și, respectiv, psihometriei.

Psihometria are o istorie mult mai complexâ, înainte de sfârșitul secolului al XIX-lea și începutul secolului existând preocupări intense ale multor autori, fiecare dintre ei având o parte de contribuție la crearea acestui domeniu extrem de important, dar și mult controversat al științei psihologice. Am putea să-i amintim în acest sens, pe Fr. Galton, Ernst Weber, Gustav Fechner, Herman Helmotz ș.a. Desigur, nu-l putem uita pe Wilhelm Wundt, cel care înființează primul Laborator de psihologie experimentală la Leipzig, în 1879. El se folosește, de astfel, pentru prima dată noțiunea de psihometrie.

James McKeen Cattell a fost studentul lui W. Wundt la Leipzig, ocupându-se în cadrul tezei sale de doctorat de diferențele individuale privind timpul de reacție. Depă terminarea tezei, a activat ca profesor la Beyn Mawr și la Universitatea din Cambridge.

Printre studenții săi renumiți, însriși la doctorat, se numără: E. L. Thorndike (1898), care a avut mari contribuții la dezvoltarea teoriilor învățării și, totodată, la dezvoltarea psihologiei educaționale.

Un alt doctorant al său, deși mai puțin cunoscut, din nefericire, este Clark Wissler, cel care, după unii autori, a avut o influență covârșitoare asupra istoriei timpurii testării psihologice. El a reușit să coreleze scorurile la un test mental ale unui număr de pete 300 de studenți de la Columbia University și Barnard College cu rezultatele lor academice.

În afara de psihologi, cei care au contribuit forte mult, chiar dacă nu direct, la crearea psihometriei suntfilozofii. Este vorba despre o serie de lucrări apărute în secolele al XVII-lea, al XVIII-lea și al XIX-lea, care cuprind idei ce vor influența foarte mult cercetările și formulările din domeniul științelor comportamentale. Astfel, filozoful și matematicianul Rene Descartes s-a ocupat de problema modului în care sunt relaționate procesele mentale și procesele fizice.

Dar, indiferent de disputele privind ”paternitatea” unei noțiuni sau alteia, putem afirma că, la trecerea dintre ultimele două secole ale mileniului II s-a produs în domeniul psihologiei un salt extraordinar prin promovarea metodelor cantitative și știința psihologică.

2.2. Mari achiții privind testele de intelogeță și de aptitudini în secolul XX

Fără nici o îndoială, îceput cu secolul XX se caracterizează prin apariția primei categorii de teste, respectiv testele de inteligență. După ce A. Binet și colaboratorul său, T. Simon, alcătuiesc prima ”scară metrică a iteligenței”, ce cuprinde 30 de itemi, destinată să indifice copii școlari retardați mental din Paris, avem de-a face cu o intensificare fără precedent a interesului practicienilor pentru aceste instrumente. Ele vor fi aplicate în școli, închisori, tribunale pentru copii etc. Testul lui Binet este supus unor multiple relivizii și traduceri, atât în Europa, cât, mai ales, în America.

Preview document

Nivelul educației în România - testul Pisa - Pagina 1
Nivelul educației în România - testul Pisa - Pagina 2
Nivelul educației în România - testul Pisa - Pagina 3
Nivelul educației în România - testul Pisa - Pagina 4
Nivelul educației în România - testul Pisa - Pagina 5
Nivelul educației în România - testul Pisa - Pagina 6
Nivelul educației în România - testul Pisa - Pagina 7
Nivelul educației în România - testul Pisa - Pagina 8
Nivelul educației în România - testul Pisa - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Nivelul Educatiei in Romania - Testul Pisa.DOC

Alții au mai descărcat și

Evaluare Didactică

Repere conceptuale şi metodologice în evaluarea didactică Procesul de învăţământ integrează o suită de activităţi, între care se disting:...

Finalitățile Educației

Finalitatile educatiei reprezinta orientarile valorice ale activitatii de formare-dezvoltare a personalitatii definite la nivel de sistem (...

Preșcolaritate

Prescolaritatea sau vârsta de aur a copilariei înregistreaza progrese mari în ceea ce priveste dezvoltarea fizica si psihica. Pentru a observa...

Metode activ-participative în activitatea educative a copiilor cu cerințe speciale

Metode activ-participative in activitatea educative a copiilor cu cerinte speciale Prin aceste metode: se stimuleaza interesul pentru cunoastere,...

Pedagogia ca știință a educației

Pedagogia ca stiinta a educatiei Planul de idei 1. Ce este pedagogia si locul ei intre stiintele educatiei 2. Dimensiunile pedagogiei ca stiinta...

Memoria

Stim din viata de toate zilele ca cele percepute de noi in trecut,cele citite sau gandite etc. nu dispar dupa ce faptul s-a consumat.In mod...

Te-ar putea interesa și

Rolul fondurilor europene în dezvoltarea economică și socială a României

Un subiect mult dezbatut la nivelul societatii romanesti si europene, considerat de unii vital pentru evolutia Romaniei in contextual integrarii in...

Modelul European versus Modelul American

Introducere În acest proiect ne-am propus să prezentam modelul american și cel european, determinând punctele forte și punctele slabe a fiecaruia...

Învățământul și economia în perioada 1995-2007

Introducere “Profesorul doar îţi deschide uşa, tu decizi dacă intri” ( proverb chinezesc) În general, se poate spune că educaţia este înalt...

Ai nevoie de altceva?