Monitorizarea și Implementarea Proiectelor Educaționale

Extras din referat Cum descarc?

Planificarea este o functie de management necesara atingerii obiectivelor ce decurg din tintele si optiunile strategice ale unei organizatii. Aceasta functie isi pastreaza toate prerogativele si la nivelul managementului de proiect educational. 
Planificarea, ca faza a proiectului, corespunde, conform schemei ciclului de viata al proiectului scolar educational, adica cu redactarea de catre parteneri a documentului ce urmeaza a fi inaintat, dupa caz, pentru selectie sau spre avizare in vederea declansarii procedurilor de implementare. 
Principala functie a planificarii este aceea de a selectiona obiectivele specifice obiectivelor generale ale proiectului si de a stabili cele mai potrivite orientari si proceduri de realizare a acestora. Este foarte important ca in procesul planificarii sa se realizeze o descriere clara si completa a activitatilor pentru ca sarcina sa fie bine inteleasa si sa se evite in timpul derularii alocarea de resurse suplimentare sau modificarea termenelor de realizare stabilite. De asemenea, o buna planificare trebuie sa asigure flexibilitatea necesara acceptarii unor intrari multifunctionale precum si disciplina derularii proiectului prin analize si controale.
O planificare defectuoasa poate crea un raport nociv intre perioadele de optimism si pesimism ale membrilor echipei de implementare prin exagerare si intr-un sens si in celalalt. Un optimism exagerat favorizeaza aparitia superficialitatii si a indepartarii de realitate in timp ce un pesimism exagerat poate genera inducerea unor manifestari ca deziluzia, demobilizarea, renuntarea, negarea importantei proiectelor educationale, ce pot periclita uneori iremediabil evolutia proiectului. 
PROIECTUL EDUCATIONAL
In practica proiectelor scolare educationale modelul de structura de plan de proiect este dat de formularul de candidatura pentru proiectele scolare educative europene Comenius, pentru unitatile de invatamant preuniversitar. Acesta cuprinde:
o tema si titlul proiectului 
o date despre parteneri 
o obiectivele generale si specifice ale proiectului
o activitatile proiectului
o indicatori de performanta
o bugetul proiectului
o proceduri de monitorizare si evaluare
o proceduri de diseminare si valorificare a rezultatelor
Acest model de structura a fost preluat si pentru tipurile de proiecte scolare educationale care nu presupun formulare de candidatura impuse de programe de finantare nationale sau transnationale deoarece, asigura cadrul de manifestare a capacitatii manageriale la nivel de scoala si la nivel de echipa de proiect. 
Trebuie mentionat faptul ca unele diferente de interpretare a expertizei teoriei managementului de proiect privind structura proiectului sunt rezultatul diferentelor esentiale dintre institutiile implicate in educatie si institutiile din domeniul economic. 
O abordare a acestor diferente pe unele componente ale structurii prezentate anterior, in linii mari poate arata astfel:
Elementul de structura Caracteristici pentru proiecte scolare Caracteristici pentru proiecte economice
Tema proiectului si obiectivele proiectului Urmaresc achizitii in planul formarii si dezvoltarii personalitatii elevilor Urmaresc atingerea de performante economice pe piata
Date despre institutiile partenere Intereseaza date generale care evidentiaza compatibilitatea institutiilor partenere ( ca nivel de scolarizare, interese comune) Intereseaza prestigiul in domeniu al partenerilor, nivelul de calificare al resurselor umane, capacitatea productiva si investitionala
Descrierea activitatilor Succint, in cei mai importanti termeni de intelegere Detaliat, cu date tehnice, cu calcule aprofundate
Indicatori de performanta Aprecieri calitative si cantitative ale impactului educational si produselor finale, rezultate ale activitatii unor amatori. Produse foarte cautate, tehnologie performanta, acapararea de segmente de piata, transformari si modernizari ale firmei, etc, rezultate ale unor specialisti in fiecare domeniu.
Bugetul proiectului Granturi sau sume mici si proceduri financiar contabile relativ simple pe cheltuieli curente si decontari. Buget foarte mare si proceduri financiar contabile complexe pe cheltuieli de personal, investitii, achizitii si promovare de produs
Proceduri de monitorizare si evaluare Aprecierea diferitelor stadii ale implementarii proiectului prin instrumente specifice educatiei Cel mai frecvent monitorizarea se face prin indicatori economico financiari


Fisiere in arhiva (1):

  • Monitorizarea si Implementarea Proiectelor Educationale.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!