Monitorizarea Citirii Individuale

Extras din referat Cum descarc?

Reading is a crucial skill for students of English. For many students, reading is not only a problem in their foreign language; it is also a problem in their native language. This fact is troubling because the lack of literacy and poor reading ability prevents individuals front participating in society. This article presents some reflections on teaching reading individually and includes the basic components of reading based on an integrated approach that brings together methods from different perspectives. The teacher's task is to help students understand what they read and make them became self-motivated readers who are willing to read books on their own outside of class, for pleasure.
Politica educationala a Republicii Moldova este orientata catre diferentierea si individualizarea procesului de instruire, catre un curriculum care ia in consideratie abilitatile, aptitudinile si nivelul de cunostinte ale fiecarui student in parte, precum si metodele de predare, ajustate la potentialul individual al studentilor, in vederea formarii unei personalitati creative, independente, cu un nivel inalt de cunostinte in domeniul respectiv, capabila pentru o activitate profesionala si relatii sociale adecvate.
Reliefarea din ce in ce mai pregnanta a problemei individualizarii procesului de invatamant si implementarii acestora in practica, in scopul valorificarii abilitatii fiecarui elev, constituie un deziderat al didacticii, deoarece studentii invata acelasi material in diferite moduri, ceea ce implica acceptarea diferitor stiluri de invatare. Studentii pot invata din diverse surse, chiar daca obiectivele disciplinei respective sunt aceleasi, deci materialul de studiu poate varia.
Din spectrul celor mai frecvente definitii a individualizarii o evidentiem pe cea prezentata de E. Rabunschi, care sustine ca ,,individualizarea instruirii constituie o forma de organizare a unui colectiv de elevi in cadrul procesului didactic, orientat spre realizarea cerintelor abordarii individuale". [1989:54]
Sarcinile individualizate se bazeaza pe particularitatile individuale ale elevilor (capacitati, aptitudini, nivel de pregatire etc.) si sunt intotdeauna diferentiate.
Adolescentii vin la facultate avand un nivel de pregatire diferit, precum si un potential intelectual individual, ce se manifesta in deprinderile de citire, comunicare, audiere si scriere in limba straina studiata. De aceea, Ioan Nicola sustine ca individualizarea procesului de invatamant ,,solicita o profunda cunoastere a elevilor/studentilor si mult tact pedagogic pentru asigurarea unor conditii favorabile de manifestare pentru toti elevii". [1996:359]
In acest context de idei, rolul profesorului este nu numai de a indruma, conduce si sustine activitatea de invatare a elevilor, dar si de a adopta si selecta sarcini care se potrivesc fiecarui student in parte, in scopul modelarii si integrarii personalitatii acestuia in mediul social, cu conditia respectarii individualitatii sale.
Exercitiile cu acelasi obiectiv pot fi elaborate prin diferite variante, de la un grad elementar de dificultate spre unul mai avansat, astfel ca studentii sa le faca pe cele ce corespund nivelului lor de cunostinte. Aceasta abordare individuala le ofera studentilor libertatea de a alege cum si cat trebuie sa invete intr-o anumita perioada de timp, la timpul dorit si in ritmul potrivit sau optimal pentru ei.
In conformitate cu reformele actuale din invatamant, lucrului individual i se acorda o dubla pondere fata de contactul direct din curriculumul universitar. De aceea, profesorul trebuie sa ofere studentilor posibilitatea de a-si dezvolta capacitatile intelectuale, de a invata intr-un mod activ-participativ, de a asimila unele deprinderi practice si modele de actiune independenta, de a le acorda o mai mare autonomie si de a-i motiva sa-si asume responsabilitati pentru procesul de instruire.
Citirea este o deprindere decisiva pentru studentii de la Facultatea de Limbi si Literaturi Straine, pentru ca numai citind mult pot obtine un grad inalt de posedare a vocabularului unei limbi straine. Lectura este importanta si pentru celelalte deprinderi ale unei limbi straine, pentru competentele academice si cunostintele de baza ale limbii straine studiate.
Pentru majoritatea studentilor lectura nu este o problema ce vizeaza numai limba engleza, dar este o problema si pentru limba materna. Problema deprinderii de citire ne ingrijoreaza, deoarece lipsa stiintei de carte si a unei lecturi extensive impiedica indivizii sa se integreze si sa participe la viata sociala. [UNESCO, 2003:45]


Fisiere in arhiva (1):

  • Monitorizarea Citirii Individuale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!