Metode de Instruire cu Rol Semiactiv al Elevului si Aplicarea lor la Lectiile de Geografie

Cuprins referat Cum descarc?

I. INTRODUCERE Pag. 4
II. PROCESUL DE INVATAMANT Pag. 7
a) Procesul de invatamant - obiect de studiu al didacticii Pag. 7
b) Continutul procesului de invatamant Pag. 7
III. METODE DE INSTRUIRE SI AUTOINSTRUIRE (COMPONENTA PRINCIPALA A PROCESULUI DE INVATAMANT) - INSTRUMENTE DE LUCRU SPECIFICE ACTIVITATII DE PREDARE - INVATARE Pag. 11
Notiunea de ,,metoda de predare - invatare" Pag.11
IV. METODE DE INSTRUIRE CU ROL SEMIACTIV A ELEVULUI Pag. 13
1. Metoda conversatiei Pag. 14
2. Metoda demonstratiei Pag. 20
3. Metoda observarii Pag. 23
4. Problematizarea Pag. 25
V. CONCLUZII Pag. 28
VI. BIBLIOGRAFIE Pag. 31


Extras din referat Cum descarc?

I. INTRODUCERE
Mostenind un sistem de invatamant centralizat, produs al unei politici rigide nationaliste, ce s-a dovedit in totala discordanta cu cerintele noilor educatii pe plan european, Romania, ca si alte state din estul Europei, a pus in aplicare prin majoritatea echipelor guvernamentale ce s-au succedat in plan politic la conducerea administrativa a tarii, schimbari fundamentale in planul educativ national. 
Din punct de vedere general, invatamantul urmareste realizarea idealului educational intemeiat pe valorile democratiei, pe aspiratiile individuale si sociale contribuind astfel la pastrarea identitatii nationale. Idealul educational al scolii romanesti consta in dezvoltarea libera si armonioasa a personalitatii individului, in vederea introducerii eficiente a acestuia in societatea cunoasterii.
Prin Legea invatamantului nr.84/1995, republicata cu modificarile si completarile ulterioare, se aspira catre un ideal educational ce exprima imaginea personalitatii umane realizata la cel mai inalt nivel, corespunzator cerintelor societatii romanesti, model ce sintetizeaza cerintele maximale formulate de societate fata de aceasta. Idealul educatiei reprezinta modelul de personalitate pe care-l proiecteaza si urmareste sa-l realizeze sistemul educational romanesc. Astfel, invatamantului, una dintre cele mai importante componente sociale romanesti, ii sunt atribuite o serie de finalitati ce se vor a fi implinite de catre factorii ce compun acest sistem si anume:
- dezvoltarea gandirii creative;
- dezvoltarea competentelor de comunicare functionala;
- asumarea apartenentei la diferite tipuri de comunitati;
- dezvoltarea capacitatii de adaptare la situatii variate;
- formarea si dezvoltarea competentelor-cheie specifice unei societati a cunoasterii si a motivatiei pentru participarea activa la viata social-politica in vederea asigurarii coeziunii sociale;
- utilizarea tehnologiilor comunicatiilor si ale informatiei;
- investigarea mediului natural si social si valorizarea experientelor personale;
- formarea si asumarea unui set de valori individuale si sociale care sa orienteze comportamentul si carierea absolventului, asigurandu-i o integrare rapida pe piata fortei de munca si in viata sociala.
Aceste finalitati ale scolii romanesti se realizeaza prin intermediul unor strategii didactice moderne, fundamentale, pe dezvoltarile din domeniul stiintelor educatiei si adaptate la contexte variate de practica scolara.
In predarea geografiei, reforma invatamantului isi doreste sa urmareasca prin curriculumul abordat o noua directie si anume aceea de a trece de la predarea geografiei de tip descriptiv la aceea care ar trebui sa constientizeze elevii asupra importantei geografiei asupra vietii de zi cu zi, de impactul pe care il are aceasta in actiunile lor.
Astfel, geografia este stiinta care ar trebui:
- sa trezeasca interesul pentru cunoasterea activa, directa a proceselor si fenomenelor geografice;
- sa dezvolte curiozitatea elevilor precum si spiritul lor de cercetare;
- sa determine elevii sa-si asume responsabilitati;
- sa incurajeze elevii in luarea unor decizii;
- sa dirijeze comunicarea intre elevi, pentru a fi cooperanti;
- sa determine elevii sa manifeste interes si respect pentru ideile, deprinderile si experientele colegilor;
- sa ajute elevii in utilizarea pertinenta a informatiei pe baza unor algoritmi;
- sa incurajeze elevii in a se autoevalua.
Fata de cel anterior, curriculum-ul actual al geografiei pune accent pe:
- centrarea pe formarea capacitatilor de intelegere a faptelor si proceselor caracteristice mediului geografic;
- predominarea continuturilor de tip formativ cu accent pe formarea deprinderilor de investigatie si orientare;
- invatarea de a se realiza prin activitati de observare directa, masurarea si utilizarea informatiei;
- utilizarea si integrarea (crearea de legaturi) informatiilor noi in ceea ce elevul stie din viata cotidiana;
- abordarea stiintei ca invatare prin experimente.


Fisiere in arhiva (1):

  • Metode de Instruire cu Rol Semiactiv al Elevului si Aplicarea lor la Lectiile de Geografie.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!