Jocurile Creative la Orele de Compunere din Invatamantul Primar

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere pag.1
Capitolul 1.Creativitatea si dezvoltarea ei pag.4
1.1.Conceptul de creativitate pag.5
1.2.Relatiile dintre creativitate si procesele psihice pag.7 
1.3.Factorii si fazele procesului de creatie pag.9
1.4.Educarea potentialului creativ la scolarul mic pag.11 
Capitolul 2.Compunerile si jocurile creative in invatamantul primar pag.14
2.1.Definirea compunerii pag.15
2.2.Clasificarea compunerilor scolare pag.17
2.3.Tipologia lectiilor de compunere pag.18
2.4.Obiective instructiv - educative specifice pag.20
2.5.Continutul si modalitati de realizare pag.22
Capitolul 3.Modalitati de formare a capacitatilor creatoare prin jocuri de creatie pag.25
3.1.Analiza expresiilor dupa sens si semnificatie pag.26
3.2.Exercitii de restructurare a textelor pag.28
3.3.Exercitii de dezvoltare intensive a capacitatilor prin jocuri creative pag.32
3.4.Structura compunerii pag.35
Capitolul 4.Metode folosite in elaborarea compunerilor scolare pag.37 4.1.Observarea pag.37 4.2.Demonstrarea pag.38
4.3.Folosirea manualului pag.39 4.4. Conversatia pag.41
4.5.Expunerea (povestirea) pag.42
4.6.Comparatia pag.43
Capitolul 5.Orele de compunere,practica instructiv-educativa pag.44
5.1.Compuneri pa baza unui text literar cunoscut pag.47
5.2.Compuneri dupa ilustratii pag.51
5.3.Compuneri dupa un tablou pag.52
5.4.Compuneri cu inceput sau sfarsit dat pag.55
5.5.Compuneri cu teme date si formulate de institutor pag.56
5.6.Compuneri libere pag.58
Capitolul 6. Concluzii,cerinte fata de compunerile elevilor pag.63
Anexe
Bibliografie


Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE
Ideea unei scoli creative nu este noua. O intalnim la ganditorii romani, asa cum ar fi, de exemplu C. Radulescu-Motru: "Daca pana astazi problema cultivarii vocatiei prin mijloace educative nu s-a pus decat in mod incidental, cauza trebuie cautata, in primul rand, in insasi organizarea pe care a avut-o scoala traditionala. Aceasta scoala era organizata in vederea transmiterii cunostintelor de la o generatie la alta. Centrul de greutate al acestei organizari era pus pe natura cunostintelor.
Scoala din zilele noastre este organizata in vederea unui alt scop. Ea tinde la dezvoltarea aptitudinilor de creatie ale tinerilor ce apartin generatiilor noi".1.Autorul, cu mult timp in urma, isi exprima convingerea ca in programele scolare va fi cuprinsa si pregatirea "vocatiei", prin exercitii libere de imaginatie creatoare, organizate intr-o atmosfera de sinceritate sufletesca, de incredere si de iubire pentru munca.
Intr-o perioada de profunde transformari, educatiei scolare ii revin sarcini deosebite de importante in indeplinirea vocationala a fiecarui elev, in constructia si reconstructia omului si societatii. Eficienta educatiei se masoara prin gradul in care pregateste copiii, inca de la frageda varsta, folosind intregul context pedagogic (familie, scoala, societate), pentru participarea la propria dezvoltare si pentru participarea la viata sociala. In acest sens, limba si literatura romana este obiectul de invatamant cu o contributie importanta la cunoasterea valorilor nationale si universale, in primul rand cunoasterea frumusetilor limbii noastre. Orice demers didactic trebuie sa se gaseasca sub semnul autenticului si profunzimii 
Intr-adevar, limba este tezaurul cel mai pretios pe care-l mostenesc copiii de la parinti, depozitul sacru lasat de generatiile trecute si care merita sa fie pastrat si dezvoltat de generatiile care-l primesc. Ea este cartea noastra de noblete, semnul nostru de recunoastere ca neam, lantul tainic ce ne impreuna, altarul la care se inchina inimile iubitoare. Nichita Stanescu avea o dragoste nesfarsita, curata si sincera pentru limba romana, pe care o simtea "ca o duminica", o sarbatoare de suflet, tainica, mereu innoitoare.
Implinirea vocationala a copiilor nostri si a poporului roman sta sub semnul initial al invatarii limbii si literaturii romane. ,,limba romana este patria mea" - spunea Nichita Stanescu si parca ni se adresa direct noua, invatatorilor, cei care punem in mana copiilor condeiul, pentru prima data, spre a-i invata sa scrie literele, spre a-i introduce in lumea povestilor si, treptat, in lumea realitatilor. Sub indrumarea noastra se produce ,,marea ruptura", numirea sunetelor, transcrierea lor pe litere. Este ceea ce marele poet, amintit mai sus, a denumit despartirea insului de propria vorbire, simtita ca o instrainare: ,,Intre mana copilului si limba lui nu e nici o diferenta. Limba lui are cinci degete, ca si mana lui, si apuca la intamplare cu ea orice obiect abstract cu aceeasi dibacie cu care apuci un fruct sau o surcea. Apoi vine prima mare aliniere, prima aparitie a diferentei specifice intre ins si lume: scoala, clasa I primara, alfabetul, O-I, OI. Deodata afli brusc ca vorbesti. Vorbirea din cantec devine cu totul si cu totul altceva".1 In ciuda saltului intr-o lume noua, a abstractiilor, a grijilor, a indatoririlor, povestile cu zane si pitici


Fisiere in arhiva (2):

  • Jocurile Creative la Orele de Compunere din Invatamantul Primar
    • 1.doc
    • 9.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!