Invatarea prin Cooperare in Scoala Incluziva

Extras din referat Cum descarc?

,,Daca ii obisnuim pe elevi sa primeasca ordine, sa faca lucruri pentru ca asa li se spune si nu le acordam increderea de a gandi, de a actiona ei insisi, asezam un obstacol aproape de netrecut in calea depasirii defectelor sistemului nostru si instruirii idealurilor democratice."
Dewey & Dewey-,,Scoala de maine"
,,No man is an island, entire of itself"-John Donne
(Nici un om nu isi este suficient sie insusi)
Poate fiecare dintre noi a cautat raspunsul la intrebari de felul:" De ce nu pot face progrese semnificative in invatare toti elevii din clasa? sau ,,Pot fi sprijiniti sa progreseze in invatarea de tip scolar elevii care invata mai greu?"
Copiii care nu pot face fata cerintelor scolare, cei care prezinta diverse forme si niveluri de esec scolar sunt inca prea putin cunoscuti, acceptati si abordati din punct de vedere psihopedagogic.
Atitudinea cea mai frecventa manifestata fata de acestia din partea scolii este de subvalorizare.
Ii numim ,,dificili, turbulenti sau handicapati". Handicapul semnifica dezavantajul social rezultat prin pierderea ori limitarea sanselor unei persoane de a lua parte la viata comunitatii, la un nivel echivalent cu ceilalti membri ai acesteia. Sensul actual al acestui termen este de a concentra atentia asupra disfunctionalitatilor din mediul inconjurator si a unor actiuni organizate de societate, ca de pilda informatiile, comunicarea si educatia, care impiedica persoanele sa participe in conditii de egalitate.
Declaratia de la Salamanca si Conventia privind drepturile copilului ilustreaza in foarte mare masura dreptul la educatie.
Democratizarea scolii si egalizarea sanselor reprezinta directii strategice care angajeaja in mod clar o mai mare responsabilitate si flexibilitate a serviciilor educationale.
Cu pasi timizi se incearca rezolvarea acestei probleme a invatamantului general, educatia celor cu cerinte speciale si sub denumirea ,, o scoala pentru toti" a luat fiinta scoala incluziva.Aceasta nu exclude, este toleranta, prietenoasa si democratica valorizand si integrand toti copiii.
Diferentele umane sunt normale si invatarea trebuie adaptata la necesitatile copilului. O pedagogie centrata pe copil este benefica pentru toti. Scolile centrate pe copii sunt terenuri de instruire pentru o societate centrata pe oameni, care respecta atat diferentele cat si demnitatea fiintelor umane.
Realizarea obiectivului unei educatii scolare de succes pentru TOTI COPIII necesita cooperarea cu familiile si mobilizarea organizatiilor voluntare ale comunitatii.
Acest nou tip de educatie, flexibila, adaptata tuturor persoanelor presupune o detasare de normativitatea educatiei traditionale. Aceasta nu pune accent pe combinarea inspirata a metodelor si mijloacelor clasice, ci pe ,,aplicarea inspirata, originala, creativa ,in orice caz ,intr-o noua maniera , a unor metode si mijloace vechi, preexistente,acceptandu-se chiar modificarea acestora".
Un alt obiectiv al scolii ar fi stimularea si dezvoltarea spiritului si gandirii critice, proces complex care incepe cu asimilarea informatiilor, procesarea acestora, formarea de convingeri, luare de decizii, rezultand in cele din urma comportamente eficiente si adecvate.
Modelul educational pentru dezvoltarea gandirii critice se bazeaza pe cateva principii generale, unul dintre acestea referindu-se la cadrul specific de predare-invatare, respectiv la existenta a trei mari etape: evocarea, realizarea sensului sau intelegerea si reflectia, considerate premise ale exersarii gandirii.
EVOCAREA face apel la cunostintele insusite de catre elevi despre o tema sau un anumit subiect. Astfel se va putea face legatura intre ceea ce se stie si ceea ce se va preda. Corelarea informatiilor stiute cu cele noi asigura trainicia celor din urma.
REALIZAREA SENSULUI asigura intelegerea sensului noilor informatii si a semnificatiei acestora. Elevii pot citi un text, pot schimba pareri in grup, pentru a participa activ la invatare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Invatarea prin Cooperare in Scoala Incluziva.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!