Integrarea si incluziunea copiilor cu tulburari de limbaj.

Cuprins referat Cum descarc?

I. Tulburarile de limbaj .3
II. Integrarea si incluziunea in scolile de masa a copiilor cu tulburari de limbaj .8


Extras din referat Cum descarc?

I. TULBURARILE DE LIMBAJ
,,Prin tulburarile de limbaj intelegem toate abaterile de la limbajul normal, standardizat, de la manifestarile verbale tipizate unanim acceptate in limba uzuala, atat sub aspectul reproducerii cat si al perceperii, incepand de la reglarea diferitor componente ale cuvantului si pana la imposibilitatea totala de comunicare orala sau scrisa". (M. Gutu, 1975, p. 115)
Cercetarile ne demonstreaza ca de la 9% pana la 39% din populatia de copii de varsta prescolara si scolara mica prezinta tulburari de limbaj. (O. V. Pravdina, 1956; N. A. Nicasina, 1959; E. Neagu, 1961; A. S. Vinocur, 1965; C. Paunescu, 1966; V. K. Zimiceva, 1970; I. N. Sadovnikova, 1970; A. I. Bondarenco, 1979; M. S. Grusevskaea, 1982; M. S. Frisevskaia, 1982; J. T. Rahimova, 1988 L. I. Savca, 1989; L. I. Sprinceanu, 1994; s.a..) 
Tulburarile de limbaj, intalnindu-se mai des la copii, se refera atat la comunicarea verbala cat si nonverbala. Semnele care exprima o tulburare de limbaj sunt: limitarea cuvintelor si gesturilor in comunicare; omiterea unei parti din cuvinte sau din propozitii; punerea gresita a accentului asupra unor anumite cuvinte din propozitie sau a unei parti dintr-un cuvant; rostirea si exprimarea greoaie a unui gand, repetarea primei silabe; evitarea contactului vizual, arareori zambet redus, dezinteres fata de alte persoane; adaugarea unor sunete suplimentare in momentul vorbirii; perseveratii, jocul fara scop; placerea de a se juca singur si de a se concentra doar asupra unei parti a unui obiect; intoarcerea obsesiva a paginilor unei carti fara a incerca sa priveasca si sa recunoasca continutul; dificultate in pronuntarea exacta a cuvintelor.
In ceea ce priveste evolutia lexicului infantil Emil Verza releva urmatoarele performante ale copilului normal, care: 
-  la aproximativ 1 an poseda 100 cuvinte.
-  la circa 3 ani poseda intre 400 -  1000 cuvinte. 
-  la 6 -  7 ani viitorul elev va dispune de circa 2500 cuvinte dintre care 800 active. 
-  la 10 -  11 ani, in clasa a IV, lexicul se ridica la 4000 -  4500 cuvinte din care 1500 -  1700 sunt active. (E. Verza, 1983)
In toate etapele dezvoltarii copilului vorbirea exercita o influenta uriasa asupra formarii tuturor proceselor psihice si joaca un rol de seama in reglarea comportamentului si activitatii acestuia.
In primele etape de constituire a logopediei ca stiinta ea nu dispunea de propria clasificare a tulburarilor de limbaj, deoarece era profund influentata de succesele dezvoltarii medicinei in Europa sec. XIX - XX. Una din primele clasificari a fost inaintata de A.Kussmaul (1887) care a supus analizei critice datele despre tipurile de dereglari, le-a sistematizat si a reglementat terminologia. Aceasta clasificare a stat la baza multor modificari in lucrarile cercetatorilor din primele decenii a sec. XX ca: V. Oltusevschii, G. Guttman, A. Fresels, S. Dobrogaev. (Nastas A. N., Banari I. M., Carpenco I. G., 1984, pag.44)
In cadrul acestor clasificari erau foarte multe asemanari: atitudinea clinica, completata cu criterii etiopatogenetici, legatura diverselor tipuri de tulburari cu forme de boli (in acest caz tulburarile de limbaj erau socotite ca un simptom al bolii), la fel si limba descrierii, caci se foloseau termenii latini si grecesti. 
Nici un autor n-a reusit consecutiv sa intemeieze o clasificare bazata pe un anumit criteriu. Ca urmare la aceasta a aparut o necoincidenta atat in nomenclatura felurilor si formelor tulburari de limbaj, cat si in folosirea termenilor. Unele si aceleasi dereglari erau numite cu diferiti termeni si invers, diferite dereglari erau notate cu acelasi termen. Atat contradictiile intre clasificarile separate, cat si in cadrul uneia si aceleasi clasificari au inceput sa se manifeste pe fonul realizarii stiintelor fundamentale si aplicate ale sec. XX: fiziologia activitatii S.N., psihologia, lingvistica, medicina, pedagogia. Logopedia nu a ramas in afara acestei tendinte. In clasificarea clinica s-au introdus corective in rezultatul carora s-au schimbat simtitor parerile despre diversele feluri de tulburari atribuite unei singure forme, semnificativ s-a intregit caracteristica plina de continut a tulburarile de limbaj. (Nastas A. N., Banari I. M., Carpenco I. G., 1984, pag.44)
Etiologia tulburarilor de limbaj, este de o mare diversitate si cunoasterea cauzelor care determina tulburarea este o alta conditie de baza in stabilirea programului terapeutic si a strategiei de lucru cu copilul deficient. Analiza cauzelor a putut stabili urmatoarele categorii etiologice: 
Cauze care actioneaza in perioada prenatala: 
a) boli infectioase ale mamei in perioada sarcinii; 
b) incompatibilitatea Rh intre mama si fat; 
c) intoxicatii; 
d) traume mecanice (care lezeaza fizic organismul fatului) sau psihice (stres, spaima, emotii intense resimtite de mama); 
e) carente nutritive etc. 
Cauze care actioneaza in timpul nasterii: 
a) traumatisme obstetricale; 
b) nasteri prelungite care duc la asfixii si leziuni ale sistemului nervos central.


Fisiere in arhiva (1):

  • Integrarea si incluziunea copiilor cu tulburari de limbaj..docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Gutu M., Logopedia I, 1975, Universitatea Babes-Bolay, Cluj-Napoca
2. Nastas A. N., Banari I. M., Carpenco I. G., Dereglari de vorbire la copii si corectarea lor, 1984, Chisinau
3. Psihologia educatiei Comunicarea -- modalitate de integrare a copilului cu tulburari de limbaj in mediul scolar https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/Comunicarea%20modalitate%20de%20integrare%20a%20copilului%20cu%20tulburaru%20de%20limbaj%20in%20mediul%20scolar.pdf (accesat 08.05.2020)
4. Psihopedagogiespeciala file:///C:/Users/adi/Desktop/Pedagogia%20invatamantului%20primar%20si%20prescolar%202019-2022/AN%201.%20SEM%202/Integrare%20si%20incluziune%20la%20varstele%20mici.%20Prof.%20Florentina%20AVRAM/Psihopedagogie%20speciala.%20%20www.forum.portal.edu.ro.pdf (accesat 08.05.2020)
5. Tintiuc T., Educatia incluziva in clasa. Ghid pentru profesori, Chisinau 2011 file:///C:/Users/adi/Downloads/Educatia_incluziva_in_clasa.pdf (accesat 08.05.2020)
6. Verza E., Ce este logopedia, 1982, Editura Stiintifica si Enciclopedica, Bucuresti
7. Verza E., Disgrafia si terapia ei, 1983, Editura didactica si pedagogica, Bucuresti
8. https://mecc.gov.md/sites/default/files/educatie_incluziva_final.pdf (accesat 08.05.2020)


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!