Implementarea Noilor Tehnologii in Educatie

Extras din referat Cum descarc?

"Educatia are dificila misiune de a transmite
o cultura acumulata de secole, 
dar si o pregatire pentru un viitor
in buna masura imprevizibil"
Jaques Delors
Problematica lumii contemporane (caracterizata prin universalitate, globalitate, complexitate si caracter prioritar) demonstreaza tot mai pregnant ca solutiile cele mai eficiente nu se gasesc prin demersuri si angajari secventiale, ci e nevoie de o viziune holistica in decantarea si studierea celor mai eficiente mijloace de rezolvare a marilor probleme cu care se confrunta omenirea. Traim intro epoca in care resursele umane (inteligenta, creativitatea, adaptabilitatea) au trecut pe prim plan, devenind resursele cheie ale unei dezvoltari care integreaza diferitele sale dimensiuni - pacea, economia, mediul inconjurator, justitia sociala si democratia (UNESCO, Strategie a moyen terme 1996-2001, citat de Stanciu, 1999).
Studiile de prospectiva educationala sugereaza urmatoarele coordonate esentiale (Vaniscotte, citata de Stanciu, 1999):
- scoala laborator - a carei finalitate esentiala o constituie prelucrarea si transmitarea experientei culturale a omenirii;
- scoala - model de intreprindere - out-put-urile oferite de scoala trebuie sa fie performante si capabile de concurenta;
- scoala integrata intrun ecosistem socio-cultural - scoala participa la viata cetatii;
- scoala indreptata catre tehnologii - ar conduce la multiplicarea locurilor invatarii;
- scoala bazata pe pedagogiile diferentiate - introducerea diferentei.
Pentru a face fata provocarilor lumii contemporane, se contureaza urmatoarele directii de restructurare a realitatii educationale (Stan, 2001):
- asigurarea unui echilibru optim intre dimensiunea informativa (cunostintele si informatiile transmise in cadrul procesului educational) si dimensiunea formativa (constructia si dezvoltarea unor atitudini, valori sau comportamente);
- introducerea unor noi tipuri de educatii;
- asigurarea unei repartitii judicioase si a unui echilibru intre cele doua tipuri de invatare: de mentinere si inovatoare;
- impunerea progresiva a principiilor noii paradigme educationale (Wurtz, 1992, citat de Cucos, 1999);
- extinderea actului educativ la nivelul intregii vieti a individului. Realitatea contemporana demostreaza ca rolul scolii a devenit tot mai complex, datorita necesitatii corelarii functionale a acesteia cu segmente din social.
In conditiile libertatii de expresie, ale democratizarii vietii sociale, ale liberei circulatii, educatiei ii revin sarcini inedite si dificile. Se cunosc mai multe modalitati de introducere a "noilor educatii":
a) demersul infuzional - presupune efortul tuturor educatorilor in promovarea continuturilor noilor educatii, diseminarea informatiei prin intermediul disciplinelor de invatamant. Principalul avantaj rezida in faptul ca nu este nevoie de modificarea planurilor si programelor scolare; 
b) module integrate - deosebit de avantajoase, singura problema care apare este pregatirea suplimentara speciala de care au nevoie educatorii;
c) discipline specifice - in planul de invatamant figureaza educatia pentru democratie si drepturile omului, educatia sanitara moderna, educatia casnica si nutrutionala, educatia ecologica;
d) sintezele interdisciplinare (team-teaching) - cea mai promittatoare si interesanta modalitate, aceste sinteze pot completa demersul infuzional, sau pot constitui activitati didactice de sine statatoare (Stanciu, 1999).
In prezent, arealul noilor educatii este unul fierbinte, aflat in continua miscare si restructurare, datorita complexitatii sale in concordanta cu perspectiva actionala, procesuala si relationala a educatiei. Prezenta si folosirea computerului in scoli este echivalenta cu descoperirea tiparului. Este meritul Scolii romanesti privind preocuparile pentru problematica "noilor educatii", care au coincis cu preocuparile din lumea occidentala. In urma cu 20 de ani profesorul George Vaideanu si colaboratorii itilizau termenul si descriau noile educatii, insa precedentele meritorii trebuie citate: Universitatea din Bucuresti este intre primele 10 universitati din lume, care si-au creat centre de calcul acum 4 decenii, gratie academicianului Gr. C. Moisil.
Se cunosc, astazi, peste douasprezece "noi educatii", care in ordinea aparitiei lor, ar putea fi:
- Educatia relativa la mediu (sau educatie ecologica);
- Educatia in materie de populatie (sau educatia demografica);
- Educatia nutritionala;
- Educatia pentru noua tehnologie si progres;
- Educatia fata de mass-media;
- Educatia pentru pace si cooperare;
- Educatia pentru democratie si drepturile omului;
- Educatia sanitara moderna;
- Educatia economica si casnica moderne;
- Educatia pentru timpul liber;
- Educatia pentru o noua ordine internationala;
- Educatia cu o vocatie internationala;


Fisiere in arhiva (1):

  • Implementarea Noilor Tehnologii in Educatie.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!