Funcțiile și caracteristicile educației

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1408
Mărime: 8.82KB (arhivat)
Publicat de: Adonis Man
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Caciuc
referat pentru modulul Psiho-pedagogic

Extras din referat

In Grecia antica pedagogul era cel care conducea copii la scoala.Actul de invatare era desfasurat de profesori cu sarcini foarte precise. Acestia se numeau fie chitarist, fie gramatic, fie sofronist.Chitaristul il invata pe copil sa scrie versuri , acompaniindu-l la harpa.Gramaticul il invata sa scrie si sa citeasca. La gimnaziu  exercitii fizice foarte multe.

Primele idei referitoare la educatie le intalnim in operele filozofilor ai antichitati, la Socrate, Platon si Aristotel. Socrate considera ca educatia trebuie sa aiba drept scop dobandirea virtutii, iar acest lucru nu era posibil decat prin cunoasterea de sine. De astfel gandul sau eraGnote Seanton si se gaseste si azi inscris pe frontispiciul oracolului din Delphi (oracol= templu in care se faceau preziceri despre viitor).

Tot lui Socrate ii datoram descoperirea unei metode didactice pe care o folosim si azi si anume conversatia euristica. Pentru a cerceta adevarul Socrate utiliza maientica(metoda dicutiei Socratice) : ironia, euristica(euriskein  a descoperi).

Aristotel considera ca sufletul omenesc are trei niveluri:

1. sufletul vegetal  capabil de hranire si inmultire;

2. sufletul animal  capabil de hranire inmultire si simtire ;

3. sufletul rational  caracteristic filozofilor.

Ca si Platon, Aristotel considera ca educatia trebuie sa inceapa inca din familie. Mama trebuie sa-l invete pe copil cantece si poezii specifice varstei.Pentru ca l-a avut elev pe Alexandru cel Mare  imparatul imeriului Macedonian a ajuns cu cuceririle pana in India - si datorita expeditiilor pe care le-a facut in Orient el a organizat primul muzeu de istorie naturala din lume. Acesta a fost folosit de filozof ca baza materiala pentru invatarea stiintelor.

In evul mediu apare primul manual scris de calugarul Alcuin, manualul se intitulaDisputatio Pipini Era un manual construit pe baza metodei conversatiei (manualul cuprindea o serie de intrebari precum si raspunsurile la ele, elevul fiind obligat sa le invete pe de rost).Tot atubci s-au construit si primele universitati moderne(1168 - Universitatea Cambrige si 1173 - Universitatea Oxford din Anglia, 1366 - Universitatea din Craiova, 1860 Universitatea din Iasi ). Principalul teoretician al Evului Mediu a fost Sf. Thoma Sau Thoma dAquino-seful suprem al biserici. El considera ca scoala se ocupa de suflet, iar sufletul e de competenta biserici. Spre sfarsitul Evului Mediu se produce o intoarcere a privirii filozofilor de la Dumnezeu catre om.Aceasta revolutie in gandirea mondiala e cunoscuta sub numele de Renastere, iar filozofia ce o sustine se numeste umanizm.

Preview document

Funcțiile și caracteristicile educației - Pagina 1
Funcțiile și caracteristicile educației - Pagina 2
Funcțiile și caracteristicile educației - Pagina 3
Funcțiile și caracteristicile educației - Pagina 4
Funcțiile și caracteristicile educației - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Functiile si Caracteristicile Educatiei.doc

Alții au mai descărcat și

Insuccesul școlar

INSUCCESUL SCOLAR Fiecare istorie scolara este unica si poate fi povestita in diverse moduri,in functie de punctul de vedere adoptat:al...

Educația Intelectuală

Din punct de vedere etimologic conceptul de intelect derivă din latinescul intelectus care desemna la origine capacitatea de a cunoaşte, de a opera...

Finalitățile Educației

Finalitatile educatiei reprezinta orientarile valorice ale activitatii de formare-dezvoltare a personalitatii definite la nivel de sistem (...

Preșcolaritate

Prescolaritatea sau vârsta de aur a copilariei înregistreaza progrese mari în ceea ce priveste dezvoltarea fizica si psihica. Pentru a observa...

Problematica Dezvoltării Umane

1.1. Precizări conceptuale Dezvoltarea umană are loc pe mai multe nivele: fizic - se vizează creşterea în lungime şi greutate, dezvoltarea...

Psihologia Educației

1. Introducere în psihologie 1.1. Definirea psihologiei: Ce este psihologia- În literatura de specialitate se întâlnesc mai multe definiţii: a)...

Memoria

Stim din viata de toate zilele ca cele percepute de noi in trecut,cele citite sau gandite etc. nu dispar dupa ce faptul s-a consumat.In mod...

Te-ar putea interesa și

Rolul programelor de consiliere în asigurarea parteneriatului școală-familie

Daca lumea devine din ce in ce mai complexa dar si mai problematica si contradictorie, educatia este chemata sa raspunda din ce in ce mai adecvat...

Jocuri de mișcare și grupe de exerciții pentru preșcolarii de nivel I

INTRODUCERE Educaţia fizică intervine în mod organizat în dirijarea procesului de creştere în asigurarea dezvoltării armonioase a organismului...

Psihologia educației

Rolul Psihologiei Educatiei in formarea profesorilor in toate ciclurile de invatamanat EDUCAŢIA reprezintă ansamblul activităţilor şi influenţelor...

Educația publică - argumente și limite

Abordarea economica a educatiei (publice) porneste de la recunoasterea necesitatii utilizarii teoriei economice în analiza tuturor domeniilor...

Autoeducația

Educatia permanenta Acest concept este specific pedagogiei contemporane. Astazi educatia este conceputa ca un continuum existential, al carui...

Finalitățile educației - definiție, funcții, caracteristici, importanța lor pentru sistemul de învățământ

Educaţia, aşa cum demonstrează inclusiv etimologia acestui concept (lat. educe, educere – a duce, a conduce), nu este o activitate desfăşurată în...

Educația - domeniu de studiu al pedagogiei

“Natura și educația sunt asemănătoare. Într-adevăr, educația îl transformă pe om și, transformându-l îi dă o a doua natură” (Democrit) Definiția...

Tendințe în educația contemporană

Termenul de educatie se pare ca a fost pus in circulatie in jurul anului 1527, ca echivalent al expresiilor “instruire”, “infiintare” utilizate in...

Ai nevoie de altceva?