Extras din referat
Comunicarea este instrumentul esential al autodezvoltarii, dezvoltarii si performantelor ridicate în orice activitate.
Comunicarea este calea spre întelegere, armonie, eficienta sau, dimpotriva, poate fi sursa de conflicte atunci când procesul de comunicare autentica este alterat.
Comunicarea este procesul de trimitere, receptare si interpretare a mesajelor prin care noi relationam unii cu ceilalti si ne adaptam la mediul inconjurator.
Comunicarea este o umbrela uriasa care acopera si influenteaza tot ceea ce se intampla intre fiintele umane.
Prezenta lucrare de absolvire se adresează formatorilor, care se ocupă cu formarea profesionala a adulţilor vizând atingerea obiectivelor exprimate în competenţe profesionale pentru toate meseriile.
Lucrarea este structurată astfel încât în prima parte se identifică paşii ce trebuie urmaţi pentru proiectarea programului de formare, întocmirea dosarelor de autorizare iar in partea a doua, programa de pregătire a disciplinei de specialitate a fost extras un conţinut al învăţării şi anume “Comunicarea nonverbală”.
Pentru realizarea acestui program de formare nu a trebuit să respectăm un anumit standard ocupaţional deoarece se află în lista competenţelor comune mai multor ocupaţii.
Obiectivele generale ale proiectului:
-Formarea unor persoane care să se ocupe de pregătirea profesională a adulţilor;
-Încurajarea schimbarilor în mediul social.
Obiectivul de referinţă urmărit este de a comunica.
Metodele de predare indicate a fi utilizate, care de asemenea se regăsesc în programa de pregătire sunt:
o descriere
o explicaţie
o conversaţie euristică
o joc de rol
o instruire prin mijloace vizuale
o studiu de caz
IDENTIFICAREA NEVOILOR DE FORMARE
Etape cercetare locala
- identificare instituţii reprezentative pe plan local;
- stabilirea contactului cu reprezentanţii instituţiilor pentru a facilita activitatea de investigare si de stabilire a unui acord in vederea colaborării;
- colectarea fiselor corespunzătoare unor posturi care vizează o activitate bazata pe abilitaţi practice;
- analiza fiselor respective si stabilirea unor puncte comune, corelaţii;
- stabilirea eşantionului reprezentativ de persoane participante la acţiunea de cercetare a fenomenului identificat (un procent de 10% din reprezentanţii fiecărei instituţii);
- construire instrument de culegere a datelor, respectiv ghidul de interviu;
- desfăşurarea focus-grupului;
- centralizare rezultate obţinute si interpretare;
- formulare concluzii finale
- stabilire masuri de remediere a problemelor constate;
Tehnici folosite in analiza de nevoi
- observaţii personale;
- analiza documentelor oficiale – respectiv fisele posturilor;
- organizare focus-grup;
Tehnicile utilizate au vizat obţinerea a doua tipuri de date:
- de natura cantitativa: analiza fiselor de post;
- de natura calitativa: organizarea de focus-grupuri , la care au participat specialişti din diverse domenii de activitate;
Concluzii investigatie
In urma analizarii rezultatelor obtinute s-au constatat urmatoarele:
- interes deosebit asupra acestei problematici;
- necesitatatea de a fi familiarizati cu tehnici de lucru specifice;
Preview document
Conținut arhivă zip
- Formarea Formatorilor care sa se Ocupe de Formarea Profesionala a Adultilor.doc