Formarea Formatorilor care să se Ocupe de Formarea Profesională a Adulților

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 789
Mărime: 9.43KB (arhivat)
Publicat de: Adi Boca
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Calauz Adriana
UNIVERSITATEA DE NORD BAIA MARE FACULTATEA DE LITERE SPECIALIZAREA ASISTENŢĂ SOCIALĂ

Extras din referat

Comunicarea este instrumentul esential al autodezvoltarii, dezvoltarii si performantelor ridicate în orice activitate.

Comunicarea este calea spre întelegere, armonie, eficienta sau, dimpotriva, poate fi sursa de conflicte atunci când procesul de comunicare autentica este alterat.

Comunicarea este procesul de trimitere, receptare si interpretare a mesajelor prin care noi relationam unii cu ceilalti si ne adaptam la mediul inconjurator.

Comunicarea este o umbrela uriasa care acopera si influenteaza tot ceea ce se intampla intre fiintele umane.

Prezenta lucrare de absolvire se adresează formatorilor, care se ocupă cu formarea profesionala a adulţilor vizând atingerea obiectivelor exprimate în competenţe profesionale pentru toate meseriile.

Lucrarea este structurată astfel încât în prima parte se identifică paşii ce trebuie urmaţi pentru proiectarea programului de formare, întocmirea dosarelor de autorizare iar in partea a doua, programa de pregătire a disciplinei de specialitate a fost extras un conţinut al învăţării şi anume “Comunicarea nonverbală”.

Pentru realizarea acestui program de formare nu a trebuit să respectăm un anumit standard ocupaţional deoarece se află în lista competenţelor comune mai multor ocupaţii.

Obiectivele generale ale proiectului:

-Formarea unor persoane care să se ocupe de pregătirea profesională a adulţilor;

-Încurajarea schimbarilor în mediul social.

Obiectivul de referinţă urmărit este de a comunica.

Metodele de predare indicate a fi utilizate, care de asemenea se regăsesc în programa de pregătire sunt:

o descriere

o explicaţie

o conversaţie euristică

o joc de rol

o instruire prin mijloace vizuale

o studiu de caz

IDENTIFICAREA NEVOILOR DE FORMARE

Etape cercetare locala

- identificare instituţii reprezentative pe plan local;

- stabilirea contactului cu reprezentanţii instituţiilor pentru a facilita activitatea de investigare si de stabilire a unui acord in vederea colaborării;

- colectarea fiselor corespunzătoare unor posturi care vizează o activitate bazata pe abilitaţi practice;

- analiza fiselor respective si stabilirea unor puncte comune, corelaţii;

- stabilirea eşantionului reprezentativ de persoane participante la acţiunea de cercetare a fenomenului identificat (un procent de 10% din reprezentanţii fiecărei instituţii);

- construire instrument de culegere a datelor, respectiv ghidul de interviu;

- desfăşurarea focus-grupului;

- centralizare rezultate obţinute si interpretare;

- formulare concluzii finale

- stabilire masuri de remediere a problemelor constate;

Tehnici folosite in analiza de nevoi

- observaţii personale;

- analiza documentelor oficiale – respectiv fisele posturilor;

- organizare focus-grup;

Tehnicile utilizate au vizat obţinerea a doua tipuri de date:

- de natura cantitativa: analiza fiselor de post;

- de natura calitativa: organizarea de focus-grupuri , la care au participat specialişti din diverse domenii de activitate;

Concluzii investigatie

In urma analizarii rezultatelor obtinute s-au constatat urmatoarele:

- interes deosebit asupra acestei problematici;

- necesitatatea de a fi familiarizati cu tehnici de lucru specifice;

Preview document

Formarea Formatorilor care să se Ocupe de Formarea Profesională a Adulților - Pagina 1
Formarea Formatorilor care să se Ocupe de Formarea Profesională a Adulților - Pagina 2
Formarea Formatorilor care să se Ocupe de Formarea Profesională a Adulților - Pagina 3
Formarea Formatorilor care să se Ocupe de Formarea Profesională a Adulților - Pagina 4
Formarea Formatorilor care să se Ocupe de Formarea Profesională a Adulților - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Formarea Formatorilor care sa se Ocupe de Formarea Profesionala a Adultilor.doc

Alții au mai descărcat și

Finalitățile Educației

Finalitatile educatiei reprezinta orientarile valorice ale activitatii de formare-dezvoltare a personalitatii definite la nivel de sistem (...

Preșcolaritate

Prescolaritatea sau vârsta de aur a copilariei înregistreaza progrese mari în ceea ce priveste dezvoltarea fizica si psihica. Pentru a observa...

Metode activ-participative în activitatea educative a copiilor cu cerințe speciale

Metode activ-participative in activitatea educative a copiilor cu cerinte speciale Prin aceste metode: se stimuleaza interesul pentru cunoastere,...

Proiect de lecție - logopedie

Data: 13.01.2010 Locul: Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva “P.Popescu Neveanu”,Timisora Grupa: DMU Aria Curriculara: Logopedie...

Pedagogia ca știință a educației

Pedagogia ca stiinta a educatiei Planul de idei 1. Ce este pedagogia si locul ei intre stiintele educatiei 2. Dimensiunile pedagogiei ca stiinta...

Memoria

Stim din viata de toate zilele ca cele percepute de noi in trecut,cele citite sau gandite etc. nu dispar dupa ce faptul s-a consumat.In mod...

Te-ar putea interesa și

Strategii de Flexisecuritate

Subiectul lucrării de licenţă este studiul strategiilor de flexisecuritate . Lucrarea este structurată în opt capitole ce cuprind la rândul lor 23...

Proiect de practică - Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului

1. Prezentarea instituţiei publice în care se desfăşoară practica 1.1. Denumirea instituţiei, profil, obiect de activitate profesională Direcţia...

Dialogul social și comunicarea tripartită

1. INTRODUCERE ŞI MOTIVAREA TEMEI Tema aleasă pentru realizarea acestui proiect îşi propune să trateze deliberatele dialogului social şi a...

Șomajul

Secţiunea I. 1. Istoricul Legii nr. 76/2002- Legea şomajului După 1989, societatea românească este profund marcată de dezmembrarea structurilor de...

Politică privind piața muncii și ocuparea forței de muncă

„Creştere durabilă, echilibrată şi care să respecte mediul inconjurător, un grad inalt de ocupare a forţei de muncă şi al protecţiei sociale, un...

Formarea profesională

I.Notiuni introductive 1.Definirea termenilor Formarea profesionala reprezinta activitatea desfasurata de o persoana inainte de incadrarea sa in...

Formarea Profesională

FORMAREA PROFESIONALA DREPTUL INTERNATIONAL Conventia nr. 117/1962 privind obiectivele si normele de baza ale politicii sociale a O.I.M., în...

Prevederile Normativelor Uniunii Europene și ale Normativelor Interne

1. Introducere Tratatul consolidat de la Nisa, intrat în vigoare în 01.02.2003, în articolul 150, specifică obligaţia Comunităţii Europene de a...

Ai nevoie de altceva?