Evolutia Jocului pentru Prescolari

Extras din referat Cum descarc?

Asupra importantei si necesitatii jocului in viata copilului pedagogii si psihologii au fost in unanimitate de acord. Deosebirile dintre acestia au inceput insa de la fundamentarea si explicarea psihologica a jocului. Astfel, unii l-au considerat o activitate instructiva( St.Hall), altii, ca un mijloc de a consuma surplusul de energie (Spence, Shiller), iar altii ca un exercitiu pregatitor pentru viata de adult.( K.Gross).
,,Varsta prescolara reprezinta un punct nodal in evolutia jocului datorita locului si ponderii pe care il are in aceasta perioada din viata copilului. Nu numai ca jocul coloreaza intens intreaga viata a copilului, dar prin intermediul lui este posibila realizarea pro!gresului necesar pentru intrarea copilului intr-un nou stadiu de dezvoltare. In consecinta, jocul atinge la virsta prescolara un ni!vel superior de dezvoltare si in acelasi timp devine mai mult ca oricind o conditie importanta pentru evolutia ulterioara a copi!lului." Pe drept cuvint se poate afirma ca un copil care din diverse motive a fost lipsit de joc, ramine pentru viata cu o puternica carenta in structura personalitatii sale, chiar daca se asigura o anumita compensatie in educatia lui prin alte forme de activitate.
,,Acolo unde sint create conditii normale de dezvoltare, jocul patrunde in intreaga viata a copilului, influentind si subordonind celelalte activitati (munca si invatatura), interese si preocupari. Ceea ce caracterizeaza copiii la virsta prescolara in aceasta pri!vinta este caracterul tot mai iradiant al jocului in intreaga lor ac!tivitate pina pe la 5 ani, tendinta de a transforma totul in joc, de a subordona jocului toate celelalte actiuni de viata, inclusiv cele cu caracter strict personal ca spalatul, imbracatul, mancatul." Dupa cum arata pe buna dreptate cunoscutul psihologul A.N. Leontiev, jocul devine activitatea principala a copilului, deoarece dezvoltarea acestuia stimuleaza si intretine cele mai importante modificari ale psihicului copilului, in cadrul careia se dezvolta procesele psihice ce pregatesc trecerea copilului pe o treapta su!perioara de dezvoltare.
Controlul jocurilor copiilor mici este necesar atit in familie cat si in cresa. Acest control, dublat de indrumarea si organizarea lui discreta, are functii diferite pe masura ce creste copilul. Subetapele primei copilarii sau a micii copilarii cuprind, dupa cum am vazut, succesive si profunde schimbari si maturizari ale conduitei si implicit ale conduitei de joc.
Supravegherea este necesara pentru a largi varietatea jocurilor si a sugera introduceri de motive noi in joc, pentru aplanarea mi!cilor conflicte ce pot sa se iveasca in jurul jucariei, pentru a pune discret la dispozitia copiilor materiale felurite ce le pot imbogati continutul jocului. In genere, prezenta adultului este necesara pentru organizarea de jocuri in care sa fie antrenati cat mai multi copii.
In joc, ca moment de viata si de cunoastere, ca in orice fel de act de educatie exercitat asupra copiilor sub 3 ani, trebuie sa acordam atentie lucrurilor marunte 173 deoarece este mai usor sa inveti un copil mic decat sa-1 schimbi la o varsta mai mare.
Spre 5 ani copilul incepe sa faca distinctia intre joc si celelalte forme de activitate, munca, invatatura. Aspectul iradiant al jocu!lui de la virsta prescolara mica se modifica in sensul ca prescola!rul mare delimiteaza clar jocul de alte ocupatii. Dupa 6 ani, desi jocul isi mentine o pondere mare fata de celelalte activitati, tim!pul afectat acestuia ca si preferintele fata de el se modifica ast!fel incat converg spre joc din ce in ce mai multe elemente ocupationale complexe si chiar mai mult, jocul este precedat si conditio!nat de amenajarea, procurarea, improvizarea si confectionarea de jucarii, de pregatirea terenului sau locului de joc.
Aceasta preocu!pare de optimizare a conditiilor de joc invadeaza tematica si con!tinutul jocurilor. Apar astfel adiacent jocului aspecte din conduita de munca a adultilor, pe care copiii reusesc s-o patrunda din ce in ce mai bine." Varsta prescolara reprezinta un moment de evolutie psihica in care jocul capata caracteristici noi ce-1 apropie de alte feluri de activitate." In acelasi timp jocul se distanteaza si mai mult de acestea, intrind in cele mai variate relatii cu celelalte feluri de activitati de la supraordonare sau subordonare pana la diferentierea si delimitarea neta fata de ele. Jocul este un fel de teren neutru pe care se revarsa intreaga experienta despre lume si viata a copilu!lui, acesta devenind prin intermediul lui mai subtila, mai accesi!bila. Aceasta insertie pregateste parca incorporarea condensata a tot felul de conduite umane.


Fisiere in arhiva (1):

  • Evolutia Jocului pentru Prescolari.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!