Esenta si sarcinile educatiei intelectuale
- Educatia intelectuala este o componenta a educatiei care prin intermediul valorilor stiintifice si umaniste contribuie la formarea si dezvoltarea capacitatilor intelectuale.
- Aspecte fundamentale:
-informativ =vizeaza cantitatea si calitatea informatiilor care urmeaza a fi transmise si asimilate de catre tanara generatie;
-formativ =efectele asimilarii informatiilor asupra intelectului tinerei generatii;
- Potrivit celor doua aspecte sau formulat doua teorii:
Teoria culturii materiale -scop- asimilarea unui
volum mare de cunostinte si formarea capaci-
tatii de asociere a ideilor.
Teoria culturii formale -scop- indrumarea si
stimularea dezvoltarea intelectului.
Sarcinile educatiei intelectuale
Informarea intelectuala - consta in transmiterea si asimilarea valorilor stiintifice umaniste in conformitate cu principiile si normele didactice. Astfel apar intrebarile: ce,cat si cum sa se transmita elevului?
- Informarea intelectuala presupune respectarea urmatoarelor principii:
-aceasta trebuie sa fie in concordanta cu prescriptiile idealului educational;
-selectarea, transmiterea-asimilarea informatiilor trebuie sa se realizeze din perspectiva posibilitatii de utilizare in urmatoarele etape de asimilare a noi cunostinte;
-selectarea si transmiterea cunostintelor trebuie realizata intr-o maniera integrativa;
-in procesul informarii intelectuale trebuie sa primeze calitatea informatiilor evaluata din punct de vedere psihopedagogic dupa valoarea lor explicativa,instrumentala si operationala;
- Informarea intelectuala
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.