Extras din referat
Cel mai important lucru pe care il avem de facut, daca vrem sa salvam lumea, este sa educam." Peter Scott
"Ai grija de Pamant! El nu ti-a fost lasat mostenire de catre parintii tai, ci ti-a fost imprumutat de copiii tai. Pamantul nu-l mostenim de la stramosii nostri, ci il imprumutam de la copiii nostri."Anonim
“Noile educatii” sunt definite în programele UNESCO ca raspunsuri ale sistemelor educationale la imperativele lumii contemporane de natura ecologica, demografica, sanitara, economica, politica etc. In acord cu S. Cristea, continuturile specifice “noilor educatii” sunt integrabile la toate nivelurile, dimensiunile si formele educaţiei. Ele sunt prezentate ca obiective pedagogice prioritare vizand: educatia ecologica, educatia pentru pace şi cooperare, educatia pentru participare şi democratie, educatia demografica, educatia pentru comunicare si mass-media, educatia pentru schimbare si dezvoltare, educatia sanitara moderna, educatia nutritională etc.
Manifestarile crizei ecologice actuale:
- Epuizarea resurselor naturii
- Cresterea vitezei de disparitie a speciilor de plante si animale
- Poluarea -esenta crizei ecologice, deoarece nu exista energii nepoluante,
- Desertificarea solului si distrugerea stratului sau fertil manifestata prin scaderea productivitatii agricole
- Poluarea apei
- Suprapopulatia
- Degradarea mediului uman prin consumul de droguri
- Exploatarea nemiloasa a resurselor
- Acumularea deseurilor ca pret platit pentru dezvoltarea tehnologica, depaseste capacitatea de degradare a naturii, acestea fiind nebiodegradabile
Ce este Educatia ecologica?
Educatia ecologica sau educatia relativa la mediu încearcă să sensibilizeze omul faţă de ecosistemul în care îşi desfăşoară activitatea, să optimizeze relaţia dintre om şi natura înconjurătoare. Factorii care generează necesitatea educaţiei ecologice sunt:
-consecinţele dezastroase ale dezechilibrului dintre mediu şi dezvoltare;
-industrializarea neraţională care are ca efect poluarea şi chiar distrugerea naturii;
-apariţia unor boli generate de degradarea cadrului natural de existenţă (poluarea aerului, a apei, a solului).
Obiectivele educatiei ecologice sunt asemanatoare in toata lumea: sa mentinem si sa imbunatatim calitatea mediului, sa prevenim problemele mediului in viitor.
Bibliografie
Cristea, S., (2000), Dicţionar de pedagogie, Ed.Litera Internaţional, Chişinău
Mariana Momanu. Introducere în Teoria Educaţiei, Ed. Polirom,Bucuresti,2002
Constantin Cucos_
Pamantul e comoara noastra: "Manual de educatie ecologica", Jeanna Wersebe, voluntar Corpul Pacii, Romania, 2003-2005
www.edu.ro
Preview document
Conținut arhivă zip
- Ecucatie ecologica.docx