Diferențele dintre sistemul Danez de învățământ și sistemul Spaniol de învățământ

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Sistemul de invatamant danez se caracterizeaza prin standarde inalte, puternica implicare institutionala si personala, studii interdisciplinare si munca de cercetare.

Nivelul educational este relativ ridicat in Danemarca: aproximativ 4/5 din populatia tanara absolva invatamantului secundar superior si aproape jumatate sunt absolventi ai invatamantului superior.

Sistemul educational danez consta dintr-un an prescolar optional si 9/10 ani de scoala in cadrul invatamantului primar si secundar inferior, dupa care elevii trebuie sa aleaga intre cursurile academice din cadrul invatamantului secundar superior oferite de Gymnasium si colegiile vocationale si educatia profesionala cu orientare practica si cursuri de formare, instruire oferite de colegiile vocationale. Urmatoarea alegere privind studiile este facuta la varsta de 19/20 de ani si consta in alegerea intre cursurile universitare si ale institutiilor de invatamant superior non-universitare.

Invatamant secundar inferior

Folkeskole (scoala primara) care constituie prima parte a invatamantului secundar, cuprinde un an prescolar optional, urmat de noua ani de studii obligatorii si un al zecelea an care este optional. Dupa cei noua sau zece ani de studiu ai scolii primare elevii pot opta pentru Gymnasium (scoli teoretice) care le ofera o educatie completa si a carui diploma de absolvire le este necesara pentru admiterea la facultate.

Invatamant secundar superior

Invatamant secundar superior este de orientare generala sau profesionala. Este impartit in trei mari ramuri cu o perioada de studii cuprinsa intre 2-5 ani in functie de ramura. Aceste ramuri sunt: Gymnasium (scoli teoretice), scoli tehnice si comerciale si scoli de formare si educatie profesionala. Aceste scoli se adreseaza copiilor cu varste cuprinse intre 16-19 ani si poarta denumirea de ungdomsuddannelser (programe educationale pentru tineret). Instruirea pentru examinarile tehnice si comerciale se desfasoara exclusiv in scoala. In urma sustinerii unui examen elevii se pot transfera la aceste scoli direct din Folkeskole.

Invatamant superior

Invatamantul superior in Danemarca include atat cursuri de pregatire academica cat si o serie de cursuri non-academice de scurta durata. Diploma de studii superioare este dobandita in cadrul Universiteter (universitati) si H?jere Laereanstalter (institutii de invatamant superior). Ultima ofera cursuri de formare specializate pana la nivel universitar

Danemarca are un sistem universitar bine dezvoltat. Exista diferente intre universitati, universitati tehnice si alte instituttii de invatamant superior. Sunt cursuri de scurta durata (pana la trei ani), de durata medie (trei la patru ani) si studii de lunga durata (peste patru ani).

Urmand o asa-zisa structura binara, institutiile de invatamant superior pot fi grupate in doua sectoare diferite:

Universiteter (sectorul universitar) si

H?jere Laereanstalter (sectorul colegiilor), sectorul de invatamant superior orientat profesional.

Sectorul universitar cuprinde 11 universitati, 5 dintre acestea fiind universitati cu mai multe facultati. Celelalte 6 sunt specializate pe domenii ca: inginerie, educatie, medicina veterinara, agricultura, farmacie, stiinte economice. In plus, mai sunt un numar de institutii de nivel universitar specializat in arhitectura, arta, muzica, etc. Predarea in astfel de institutii trebuie sa se bazeze pe cercetare: acesta reprezinta un principiu fundamental pe care toate universitatile il urmaresc pentru a asigura standarde inalte in toate programele. Sectorul universitar propriu-zis cuprinde doar institutiile care ofera titluri pana la cel mai inalt nivel academic, incluzand doctorate.

Danemarca are un sistem universitar bine dezvoltat. Exista diferente intre universitati, universitati tehnice si alte institutii de invatamant superior. Din punctul de vedere al duratei exista cursuri de scurta durata (pana la trei ani), cursuri de durata medie (de la trei la patru ani), si studii de lunga durata (mai mult de patru ani).

Sectorul colegiilor cuprinde peste 150 de institutii de invatamant superior care ofera programe orientate profesional. Cam doua treimi dintre colegii ofera programe cu ciclu mediu, si aproximativ o treime ofera programe cu ciclu scurt. Multe dintre institutii sunt relativ mici (400-600 studenti) si ofera unul sau putine programe intr-un domeniu specific. Acestea adesea coopereaza indeaproape cu alte colegii sau universitati.

Ca rezultat al reformei din 1998 a invatamantului superior de scurta durata, colegiile de formare profesionala au formaterhvervsakademier (academii de formare profesionala) ca un cadru de cooperare regionala intre colegii oferind invatamant superior de scurta durata in domeniul comercial si tehnic. Pentru a obtine statutul de academii pentru formare profesionala scolile trebuie sa indeplineasca un numar de cerinte de calitate in scopul de a dobandii un anumit nivel. O mare parte din cele 117 colegii de formare profesionala s-au transformat in academii de formare profesionala.

Invatamant si formare profesionala

Formarea profesionala dureaza aproximativ patru ani si are drept scop transformarea participantilor in specialisti si calificarea lor pentru piata muncii.

Programele de educatie si formare profesionala se compun din:

erhvervsuddannelser (program de educatie si formare profesionala)

Aceste programe sunt genul de programe intercalate in care instruirea are loc in mod alternativ in scoala si in companie;

grundlaeggende social- og sundhedsuddannelser - SOSU (educatie de baza - sociala si medicala);

alte programe, in cadrul sectorului agricol, forestier, economie domestica, studii maritime etc.

Erhvervsskoler (colegii vocationale) sunt practic impartite in patru grupe conform sectorului din care fac parte:

tekniske skoler (colegii tehnice): comert si industrie;

handelsskoler (colegii economice): comert si administratie;

landbrugsskoler (colegii agricole): agricultura;

social- og sundhedsskoler (colegii sanitare si sociale): serviciul social si medical.

In plus, educatia si formarea profesionala

Bibliografie:

- http://www.ug.dk/Vejledningsportal/Elementer/Portalmenu/Hjaelp/About%20the%20Portal%20(English).aspx

- http://www.eurydice.org/Eurybase/frameset_eurybase.html

- http://wwwn.mec.es/educa/formacion-profesional/index.html

- http://iceextranet.mec.es/iceextranet/accesoExtranetAction.do

- http://www.fitforeurope.info

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Diferentele dintre sistemul Danez de invatamant si sistemul Spaniol de invatamant.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
9 pagini
Imagini extrase:
9 imagini
Nr cuvinte:
2 771 cuvinte
Nr caractere:
15 610 caractere
Marime:
20.62KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Pedagogie
Tag-uri:
sisteme de invatamant, Pedagogie, spania
Predat:
la facultate
Materie:
Pedagogie
Profesorului:
Camelia Stanculescu
Sus!