Didactica Specialitatii - Tehnologia Informatiei si a Comunicatiilor

Cuprins referat Cum descarc?

I. Studiul programei scolare
II. Planificarea calendaristica anuala
III. Proiectarea unei unitati de invatare
IV. Proiectarea activitatii didactice (a lectiei)
V. Bibliografie


Extras din referat Cum descarc?

I. Studiul programei scolare
NOTA DE PREZENTARE
Prezentul curriculum scolar cuprinde programa pentru disciplina Tehnologia informatiei si comunicatiei, studiata in trunchiul comun, la toate profilurile si specializarile, cu 2ore/ saptamana atat in clasa a IX-a cat si in clasa a X-a, conform ordinului OMECT nr. 5723/23.12.2003.
Transformarile societatii romanesti din ultimii ani, dezvoltarea si raspandirea in!formaticii, patrunderea elementelor moderne de comunicatii si tehnologii informatice in tara noastra, impun o pregatire diversificata a tinerilor in acest domeniu. Disciplina ,,Tehnologia informatiei si comunicatiei", din cadrul ariei ,,Tehnologii", trebuie sa asigure dobandirea unor cunostinte de utilizare a calculatorului si a programelor, de tehnologia informatiei si comunicarii la nivel de cultura generala, necesare unor activitati cu caracter apli!ca!tiv utile in mediul in care isi vor desfasura activitatea.
Pornind de la faptul ca nu exista domeniu de activitate unde sa nu se prelucreze si sa nu se transmita informatii atat in cadrul domeniului respectiv cat si spre exteriorul lui, afirmam ca azi informatia este foarte pretioasa, ea trebuie stocata, prelucrata si transmisa in conditii care asigura corectitudine si exactitate, deci la nivel pro!fe!sio!nal. 
Dezvoltarea deprinderilor moderne de utilizator, adica pregatirea elevi!lor astfel incat sa poata beneficia de lumea calculatoarelor, respectiv sa poata folosi avantajele stiintei calculatorului, trebuie sa stea in atentia invata!man!tului preuniversitar.
Informatica a patruns astazi in cele mai variate domenii, deci indiferent de profe!!sia pe care o va alege un tanar, la viitorul lui loc de munca in mileniul III, cu sigu!ran!ta va avea nevoie de cunoasterea modului de utilizare a unui instrumentar in!for!ma!tic. Este nevoie ca initierea tinerilor din toa!te scolile in utiliza!rea calculatoarelor sa se faca la un nivel pe care il numim azi nivel de cul!tu!ra generala. 
Tehnologia informatiei, prin specificul ei, este esential legata de lucrul individual pe un calcu!lator, deci dezvolta deprinderea de a lucra individual. Pe de alta parte, prin inter!mediul retelelor de calculatoare este posibil schim!bul de informatii intre mai multi utilizatori de calculatoare mult mai efi!cient decat prin orice alta metoda clasica. 
Educarea elevilor in spiritul unei activitati desfasurate in grup, in co!!la!!bora!re se finalizeaza prin predarea informaticii orientata pe proiecte. Obisnuirea elevilor cu responsabilitati, cu raspunderea privind finalizarea propriei munci si asigurarea inlantuirii unor elemente realizate in paralel, ii va pregati in mod cat se poate de clar pentru o activitate pe care cu siguranta o vor intalni in viitor. 
Educarea elevilor pentru realizarea unor produse utilizabile, dezvol!ta!rea spi!ritu!lui inventiv si creator apare ca un obiectiv impus de sistemul economic in care traim si vom trai si in viitor. Indiferent de continutul aplicatiei, ceea ce realizeaza elevul, trebuie sa fie utilizabil; altfel spus, trebuie sa aiba toate calitatile unui produs.
Datorita implicatiei pe care tehnologia informatiei o are azi in toate profesiile, rezulta caracterul ei interdisciplinar. Deci, nu putem vorbi despre tehnologia informatiei pur si simplu. Ea nu poate fi privita ca o disciplina independenta si nu poate fi tinuta intre bariere create artificial.
Elevii trebuie sa inteleaga conexiunile dintre tehnologia informatiei/ utilizarea calculatorului si societate si sa fie capabili sa se adapteze dinamicii schimbarilor determinate de aceste conexiuni.
Actualul plan de invatamant cuprinde in trunchiul comun disciplina ,,Tehnologia informatiei si a comunicatiilor". Avantajele pe care le prezinta actuala programa pentru disciplina "Tehnologia informatiei si a comunicatiilor" sunt urmatoarele:
- curriculum centrat pe rationalizarea activitatilor de invatare, in functie de competentele generale si de competentele specifice
- incurajarea cooperarii intre elevi prin activitati de grup cu asumarea de roluri individuale pentru realizarea unor sarcini de lucru
- continuturile sunt adaptabile resurselor locale
Prezentul curriculum scolar cuprinde programa pentru disciplina Tehnologia informatiei si a comunicatiilor, studiata in trunchiul comun, la profilurile si specializarile, cu o ora/ saptamana in clasa a X-a, conform ordinului OMECT nr. 5723/23.12.2003. 
Programa are urmatoarele componente:
- Nota de prezentare
- Competente generale
- Valori si atitudini
- Competente specifice si continuturi
- Sugestii metodologice.
In elaborarea programei de fata au fost luate in consideratie atat cercetarile in domeniul curricular, standardele pe plan international, cat si opiniile unor profesori cu o bogata experienta didactica. Programa actuala trebuie inteleasa ca o etapa necesara pentru crearea unei expertize adecvate revizuirilor ulterioare. Tinand cont de noutatea formei de prezentare, sunt necesare urmatoarele completari:


Fisiere in arhiva (1):

  • Didactica Specialitatii - Tehnologia Informatiei si a Comunicatiilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!