Dezvoltarea fizica si psihica a copilului prescolar

Extras din referat Cum descarc?

Dezvoltarea fizica constituie unul din elementele de baza ale dezvoltarii multilaterale a personalitatii copilului. La varsta prescolara exista o dezvoltare si modificare a inteligentei, creativitatii si psihomotricitatii deosebit de alerta (mai ales in perioadele de crestere) care reproduc cumva achizitiile psihomotorii de baza din timpul istoric si preistoric al constituirii omului ca specie. Caracterul acestei cresteri este sinuos pentru ca in conditiile existentiale de solicitare a potentialului psihic sunt neliniare. Utilizarea mersului, a miscarilor corpului si mai ales a miscarilor mainii, miscari simple si tot mai fine are loc intens intre trei si sapte ani, adica perioada prescolara.
In afara de dezvoltarea sistemului nervos coordonator general (creierul), are loc si dezvoltarea functionala a sistemului endocrin, fapt ce este implicat in cresterea si maturizarea generala a unui anumit nivel al dezvoltarii, nivel specific acestei perioade. Cresterea si maturizarea au ca baza influentele stimulatorii multiple din ambianta (atat din biotop cat si din sociotop) precum si conditiile sanogene, cele alimentare si cele de antrenare in activitati si in achizitionarea de conduite educate.
Muschii sunt insuficient dezvoltati, indeosebi cei care pun in miscare cutia toracica si coloana vertebrala. Mai intai se dezvolta muschii membrelor, cei lungi mai rapid decat cei scurti. Din aceasta cauza este nevoie de multe exercitii, mai ales pentru activitatile ce necesita precizie: scris, desenat, taiat.
Inima, desi are o activitate intensa pentru ca presiunea sangvina este mai redusa, se recomanda sa nu fie supusa la eforturi prea mari.
Respiratia este superficiala. De aceea plamanii nu se ventileaza suficient si copilul se imbolnaveste usor. In mod concret, dupa 3 ani copilul urca si coboara scarile, se urca si coboara de pe scaune lasandu-si greutatea in picioare, pe care le intinde spre podea, fapt ce presupune, pe langa o crestere a coordonarii miscarilor si utilizarea de strategii motorii mai sigure si mai eficiente. 
Viteza in mers creste, echilibrul este mai sigur la 3-4 ani, atunci cand copilul fuge viteza creste chiar daca situatiile de cadere sunt inca numeroase. Dupa aceasta varsta aceste situatii incep sa se considere accidente, copilul plange tot mai rar dupa o cadere chiar soldata cu zgarieturi, fapt ce indica o implicatie de responsabilitati in actul caderii.
In urma cresterii staturale copilul are in fata un relativ alt camp vizual si auditiv, o alta cerinta de investigare si adaptare la conditiile mediului, o alta calitate a relationarilor cu cei din jur, o alta independenta de a dispune de ofertele atractive ale mediului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Dezvoltarea fizica si psihica a copilului prescolar.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Verza, Emil si Verza, Emil, Florin - Psihologia Copilului, Editura Trei, Bucuresti, 2017
2. Cretu, Tinca -  Psihologia copilului, Editura Polirom, Iasi, 2016


Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!