Dezvoltarea fizica și psihica a copilului preșcolar

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 2 în total
Cuvinte : 784
Mărime: 14.48KB (arhivat)
Publicat de: Luca D.
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Dezvoltarea fizica constituie unul din elementele de baza ale dezvoltarii multilaterale a personalitatii copilului. La vârsta prescolara exista o dezvoltare si modificare a inteligentei, creativitatii si psihomotricitatii deosebit de alerta (mai ales în perioadele de crestere) care reproduc cumva achizitiile psihomotorii de baza din timpul istoric si preistoric al constituirii omului ca specie. Caracterul acestei cresteri este sinuos pentru ca în conditiile existentiale de solicitare a potentialului psihic sunt neliniare. Utilizarea mersului, a miscarilor corpului si mai ales a miscarilor mâinii, miscari simple si tot mai fine are loc intens între trei si sapte ani, adica perioada prescolara.

În afara de dezvoltarea sistemului nervos coordonator general (creierul), are loc si dezvoltarea functionala a sistemului endocrin, fapt ce este implicat în cresterea si maturizarea generala a unui anumit nivel al dezvoltarii, nivel specific acestei perioade. Cresterea si maturizarea au ca baza influentele stimulatorii multiple din ambianta (atât din biotop cât si din sociotop) precum si conditiile sanogene, cele alimentare si cele de antrenare în activitati si în achizitionarea de conduite educate.

Muschii sunt insuficient dezvoltati, îndeosebi cei care pun în miscare cutia toracica si coloana vertebrala. Mai întâi se dezvolta muschii membrelor, cei lungi mai rapid decât cei scurti. Din aceasta cauza este nevoie de multe exercitii, mai ales pentru activitatile ce necesita precizie: scris, desenat, taiat.

Inima, desi are o activitate intensa pentru ca presiunea sangvina este mai redusa, se recomanda sa nu fie supusa la eforturi prea mari.

Respiratia este superficiala. De aceea plamânii nu se ventileaza suficient si copilul se îmbolnaveste usor. În mod concret, dupa 3 ani copilul urca si coboara scarile, se urca si coboara de pe scaune lasându-si greutatea în picioare, pe care le întinde spre podea, fapt ce presupune, pe lânga o crestere a coordonarii miscarilor si utilizarea de strategii motorii mai sigure si mai eficiente.

Viteza în mers creste, echilibrul este mai sigur la 3-4 ani, atunci când copilul fuge viteza creste chiar daca situatiile de cadere sunt înca numeroase. Dupa aceasta vârsta aceste situatii încep sa se considere accidente, copilul plânge tot mai rar dupa o cadere chiar soldata cu zgârieturi, fapt ce indica o implicatie de responsabilitati în actul caderii.

În urma cresterii staturale copilul are în fata un relativ alt câmp vizual si auditiv, o alta cerinta de investigare si adaptare la conditiile mediului, o alta calitate a relationarilor cu cei din jur, o alta independenta de a dispune de ofertele atractive ale mediului.

Bibliografie

1. Verza, Emil si Verza, Emil, Florin - Psihologia Copilului, Editura Trei, Bucuresti, 2017

2. Cretu, Tinca - Psihologia copilului, Editura Polirom, Iasi, 2016

Preview document

Dezvoltarea fizica și psihica a copilului preșcolar - Pagina 1
Dezvoltarea fizica și psihica a copilului preșcolar - Pagina 2

Conținut arhivă zip

  • Dezvoltarea fizica si psihica a copilului prescolar.docx

Alții au mai descărcat și

Modalități concrete de realizare a activităților liber alese

ARGUMENT " Jocul este munca, este binele, este datoria, este idealul vieții . Jocul este singura atmosferă în care ființa poate să respire și, în...

Învățarea

1. DEFINITIA INVATARII Fiinta umana , ca sistem deschis , autocinetic si autoreglator , se afla in permanenta interactiune cu ambianta sociala si...

Generația nativilor digitali, o provocare pentru carieră didactică

Motto: „În ziua de astăzi, creativitatea este la fel de importantă în educație precum este și literatura, iar noi ar trebui să o tratăm ca atare”...

Calitatea în educație

Cunoașterea este putere și educația împuternicește. Nelson Mandela a citat, „Educația este cea mai puternică armă pe care o puteți folosi pentru a...

Rolul educației în construirea identității elevilor

Școala joacă rolul de sprijin, în definirea personalității elevilor. În cadrul acesteia, ei au posibilitatea de a face alegeri, de a le justifica,...

Competențe specifice necesare profesiei de cadru didactic

Dragostea pentru copii, capacitatea de empatie, delicatețea sufletască, măiestria și tactul pedagogic, puterea de stăpânire de sine, pasiunea...

Evaluarea în procesul de învățământ

Evaluarea reprezintă activitatea prin care profesorul verifică pregătirea elevilor și o apreciază prin note, „barometrul” prin care este indicată...

Cum să aduci natura în sala de grupă

În lumea obsedată de gadget-uri de astăzi, educația în natură și activitățile preșcolare în aer liber au devenit mai importante ca niciodată....

Te-ar putea interesa și

Dezvoltarea personalității copilului de vârstă preșcolară

INTRODUCERE Fiecare perioada de vârsta îsi are însemnatatea ei în evolutia fiintei umane si în conturarea personalitatii, cred ca perioada...

Socializarea copilului preșcolar

ARGUMENT MOTTO: SĂ NU-I EDUCĂM PE COPIII NOSTRI PENTRU LUMEA DE AZI. ACEASTĂ LUME NU VA MAI EXISTA CÂND EI VOR FI MARI ŞI NIMIC NU NE PERMITE SĂ...

Rolul Jocului în Dezvoltarea Preșcolarului

INTRODUCERE Toate vieţuitoarele dispun de un material genetic ce generează instincte de adaptare la mediu. În timp ce toate fiinţele cu excepţia...

Socializarea progresivă a preșcolarului sub influența activităților din grădiniță

Introducere Întreaga dezvoltare, ca şi condiţia umană însăşi, sunt inundate şi stimulate de procesele de socializare prin care se constituie...

Socializarea la vârsta preșcolară

1 Socializarea şi rolul său în dezvoltarea preşcolară Procesul de socializare este un proces social prin care individul uman, membru activ al...

Funcționarul Public cu Atribuții Sociale și Relația cu Școala

ARGUMENT Copiii au nevoie de foarte multă protecţie. Se spune că modul în care te porţi cu ei arată adevărata faţă a omului. Acest lucru este...

Dezvoltarea Abilității Creatoare a Preșcolarilor prin Modificarea Raportului educatoare-copil

Cap. I Importanţa teoretică şi practică a creativităţii în etapa actuală Perioada preşcolară constituie o etapă distinctă în procesul de instruire...

Dezvoltarea Proceselor de Reflectare

I. STADIILE DEZVOLTARII PSIHICE, DEFINIRE SI CLASIFICARE Dezvoltarea ontogenetica generala se realizeaza prin crestere si maturizare – doua...

Ai nevoie de altceva?