Despre management și leadership

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 3 în total
Cuvinte : 941
Mărime: 12.22KB (arhivat)
Publicat de: Andrei G.
Puncte necesare: 0

Extras din referat

Manager, lider, două cuvinte, două funcții, adesea confundate, cel mai probabil, din cauza autorității pe care par să o impună deopotrivă. Totuși, cele două trebuie deosebite, deoarece, odată ce aprofundezi căutarea informațiilor pentru fiecare, mai multe diferențe notabile apar. O mentalitate, sau afirmație, a cărei logică o înțeleg și este și în concordanță cu ceea ce eu cred despre acest subiect, este accea că orice manager poate fi lider, însă nu orice lider poate fi manager. Această afirmație își are bază în funcțiile extrem de diferite pe care trebuie să le îndeplinească un manager față de un lider, în responsabilitățile distincte ale fiecăruia și în modul unic în care fiecare este perceput de persoanele cu care intră în contact.

Totuși, pentru a putea înțelege mai bine, această distincție, este necesară definirea celor doi termeni. Astfel, în urma consultării mai multor surse în domeniu, putem ajunge la concluzia că „managementul”, conform Oxford Advanced Learner’s Dictionary, este luarea deciziilor și controlul acestora într-o afacere sau o organizație similară (Crowther J., 1999). O altă definiție potrivită pentru acest termen o găsim în marele dicționar francez Larousse, în care managementul este văzut drept un ansamblu de tehnici de direcționare, de organizare și de gestiune a întreprinderii.

Totodată, definirea managementului nu se oprește doar la acesta aspecte de ordin tehnic. Legat de acest domeniu există o amplă dezbatere, cu privire la caracteristica științifică a managementului și latura sa artistică. Însă, înciuda acestor perspective divergente, putem deosebi câteva elemente unanim acceptate și agreate cu privire la management. Mai exact, acesta este o activitate continuă, presupune îndreptarea individului sau a organizației spre unul sau mai multe scopuri stabilite, împărțindu-se în obiective organizaționale sau individuale; reprezintă atingerea rezultatului dorit prin consumul anumitor resurse ale individului sau organizației și, totodată, managementul înseamnă planificarea modului în care se vor realiza acțiunile pentru atingerea rezultatului dorit, organizarea resurselor în acest sens (Ionescu Gh., 2007).

În schimb, leadershipul se referă la motivarea și antrenarea pe bază de exemplu personal și abilitatea de a inspira a liderului unei organizații de afaceri. Este suma comportamentelor care determină un grup de oameni să urmeze un alt om în acțiuni propuse de acesta. La acesta mai putem adăuga și definiția propusă de Kouzes, J.M., Pozner, B.Z., care subliniază mai multe trăsături cheie ale persoanei care întruchipează liderul: „Un leader are abilitatea de a face oamenii să fie mulțumiți cu ceea ce fac și ajută oamenii să simtă că munca lor ajută la atingerea scopului pe termen lung pe care îl are organizația. Un lider provoacă angajații să treacă de nivelul de bază de eficiență și să încerce să atingă potențialul lor maxim; se străduiesc să obțină ceea ce este mai bun de la angajați. Un leader este cel care recunoaște realizările, succesele și recompensează persoanele în cauză cum se cuvine. Una dintre cele mai importante trăsături ale leaderului este că tratează greșelile experiențe de învățare.” (Kouzes, J.M., Pozner, B.Z. Student leadership practices inventory. San Francisco, CA: Jossey-Bass Publishers. 1998).

Bibliografie

Crowther Jonathan (ed.), Oxford Advanced Learner’s Dictionary of current English, Fifth edition, Oxford University Press, England, 1999;

Kouzes, J.M., Pozner, B.Z. Student leadership practices inventory.San Francisco, CA: Jossey-Bass Publishers. 1998;

Ionescu Gh. Gh., Cazan Emil, Management, Editura Universității de Vest, Timișoara, 2007.

Preview document

Despre management și leadership - Pagina 1
Despre management și leadership - Pagina 2
Despre management și leadership - Pagina 3

Conținut arhivă zip

  • Despre management si leadership.docx

Alții au mai descărcat și

Convingere, persuasiune și seducție

Discursul are un rol fundamental în procesul de transmitere a cunoștințelor și exercită două funcții primordiale: formarea și informarea...

Rolul Metodelor Didactice în Procesul de Învățământ

Ceea ce este nou şi specific unei concepţii moderne despre metodele de învăţământ este actuala ei încercare de a conjuba abordarea praxio – logică...

Pedagogia comunității - Parteneriate socio-educaționale

Modulul 1. Pedagogia comunității. Parteneriate socio-educaționale - abordări conceptuale Disciplina Pedagogia comunității. Parteneriate...

Didactica Educației Civice și a Disciplinelor Socioumane

Didactica si semnificatiile acesteia Didactica zilelor noastre s-a dezvoltat din colecţia de „reţete” ale pedagogilor de casă evoluând treptat...

Manegementul clasei de elevi

Cursul MANAGEMENTUL CLASEI DE ELEVI aparţine disciplinelor opţionale ale modulului psihopedagogic şi se studiază în al doilea semestru al anului...

Didactica specialității

1. PROCESUL DE ÎNVĂȚĂMÂNT- OBIECT DE STUDIU AL DIDACTICII Didactica, alături de teoria educației, reprezintă științele fundamentale ale educației...

Personalitatea Elevului

In procesul pedagogic un rol important in desfasurarea unei relatii optime dintre profesor si elev il ocupa psihologia educatiei. Dupa cum se stie...

Procesul de învățământ

Continutul procesului de invatamant reprezinta ansamblul resurselor pedagogice informationale, stabilite Ia nivelul structurii materiale a...

Te-ar putea interesa și

Trăsături ale managementului de succes al personalului angajat

1. ABORDAREA HOLISTICĂ A CONCEPTULUI DE RESURSE UMANE 1.1. Managementul suportiv Conceptul de resurse umane aparţine teoriilor contemporane ale...

Relația dintre Leadership și Personalitate din Perspectiva Psihologiei Organizaționale

INTRODUCERE „Îi admirăm pe oamenii de geniu, îi invidiem pe oamenii bogaţi, ne temem de oamenii aflaţi la putere, dar de încrezut, nu ne încredem...

Dezvoltarea Abilităților de Leadership

Motivarea alegerii temei Am ales tema “ Dezvoltarea abilitatilor de leadership “ deoarece liderii pot fi oriunde .în organigramă , în jurul nostru...

leadership în Afacerile Economice

I LEADERSHIP-PREZENTARE GENERALA 1.1 Definitii ale leadership-ului. Leadership-ul a aparut în secolul al XIX-lea ca urmare a revolutiei...

Relația Dintre Stilul de Leadership și Strategiile Motivaționale Aplicate de Leader

Introducere Procesul ce determină în mod indispensabil adaptabilitatea, mai cu seamă celor care conduc resursele umane şi inclusiv performanţele...

Considerații cu Privire la Rolul Conceptului de Inteligență Emoțională în Managementul Organizațiilor

PREFATA Inteligenta singura nu creeaza lideri. Se pot preda competentele personale? Se pot preda competentele emotionale? Cu siguranta...

Dezvoltarea Leadership-ului în Contextul unui Mediu în Schimbare

CAPITOLUL I. DIFERENŢE ÎNTRE MANAGEMENT ŞI LEADERSHIP 1.1 Management şi manageri Definirea noţiunii de management a întâmpinat destul de multe...

Tipuri de leadership și problemele liderilor din sectorul public

“Managerii fac bine lucrurile, iar liderii fac lucruri bune” (Warren Bennis) Leadership-ul este capacitatea cu care vom hotărî ceea ce trebuie să...

Ai nevoie de altceva?