O clasa de elevi se individualizeaza prin maniera in care participa la actiunile pe care le desfasoara. Aceste activitati fac parte din ceea ce se numeste viata scolii. Conform lui Ole B. Larsen ,,este un labirint care cuprinde: munca, succese si esecuri, tovarasie sau izolare, o realitate prin intermediul careia participantii experimenteaza <<realitatea lor sociala>> si care le ofera cadrul pentru realizarea aspiratiilor, sperantelor si temerilor lor". In acest cadru se insereaza si cultura clasei in care sunt incluse: ,,proceduri de rutina, obiceiuri, norme, valori importante, ritualuri, mituri, modalitati colective distincte prin intermediul carora fiecare organizatie sociala dobandeste o stabilitate relativa". Preluand aceste idei, cultura clasei se defineste ca fiindmodul specific de viata al unui grup de elevi. Fiecare clasa are o cultura proprie, deci anumite constante a caror interactiune o individualizeaza. Anita Woolfolk si Charles Galloway au identificat sase asemenea constante: modalitatea in care se desfasoara procesul de invatare; continutul academic care face obiectul procesului de invatare; elementele spatio-temporale ale mediului in care se desfasoara procesul de invatare; maniera in care profesorul evalueaza acivitatea elevilor; ,,actorii" angajati in procesul de invatare; interactiune concreta, dinamica dintre ,,actorii" respectivi. Aceste sase componente ale culturii unei clase interactioneaza reciproc, astfel incat o modificare a parametrilor uneia ele afecteaza configuratia tuturor celorlalte, dar si a intregului. Sa le luam pe rand: prima componenta vizeaza strategia de predare utilizata de catre profesor (expunere, intrebari si raspunsuri, dezbatere, etc.). Tipul de strategie ales va impune un anume ambient, un anume tip de evaluare, un anume tip de reactii din partea elevilor, etc. a doua componenta se refera la continutul propriu-zis al lectiei care trebuie predata. Este evident ca vom avea continuturi diferite de la un obiect de studiu la altul, dar si in cadrul aceluiasi obiect de studiu, de la o lectie la alta. Iarasi in mod evident, in functie de continut, profesorul va individualiza un anume tip de strategie, un anume ambient, un anume tip de evaluare, etc.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.