Competențele psihologice ale profesorului

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Modelul de proiectare curriculara centrat pe competente simplifica structura curriclum-ului si asigura o mai mare eficienta a proceselor de predare / invatare si evaluare. Aceasta permite operarea la toate nivelurile cu aceasta unitate: competenta, in masura sa orienteze demersurile tuturor agentilor implicai in procesul de educatie (conceptorii de curriculum, specialistii in evaluare, profesorii, inspectorii, elevii, parintii).

Din perspectiva psihologiei se integreaza ultimele progrese inregistrate de stiintele cognitive, potrivit carora manifestarea competentei inseamna mobilizarea cunostintelor corespunzatoare si a unor scheme de actiune exersate si validate anterior. Actiunea competenta a individului intr-o situatie data inseamna capacitatea de a mobiliza resurse mentale adecvate (cunostinte, deprinderi, scheme de actiune), de a face transferuri de la alte situatii similare sau relevante si de a pune in ,,act" toate aceste resurse selectate la locul si la timpul potrivit, in cadrul unui exercitiu permanent de adaptare.

Ratiunea de a fi a scolii este copilul, formarea sa pentru viata, profesorul actionand in scoala nu pentru el insusi, ci pentru elev. Pentru ca actul educativ sa fie eficient si in acelasi timp placut, inegalitatea dintre profesor si elev trebuie depasita. Elevul vrea sa gaseasca in profesorul sau un sprijin intr-o situatie oficiala si nu in primul rand un specialist cu competenta specifica intr-un domeniu stiintific sau altul. El are nevoie de cooperarea profesorului, desi relatia profesor-elev ramane de esenta conflictuala deoarece poarta in sine inainte de toate conflictul promotor al oamenilor in infruntarile dintre generatii.

Cerinta unei relatii pedagogice de parteneriat se poate construi numai pe baza respectarii unei conditii fundamentale-si anume cunoasterea personalitatii elevului.

Raportarea profesorului la elev presupune din partea celui dintai

Bibliografie:

Barzea C. - Arta si stiinta educatiei, Editura Didactica si---Pedagogica R.A, Bucuresti, 1995

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Competentele Psihologice ale Profesorului.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (5 voturi)
Anul redactarii:
2009
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
6 pagini
Imagini extrase:
6 imagini
Nr cuvinte:
1 613 cuvinte
Nr caractere:
10 002 caractere
Marime:
11.42KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Pedagogie
Tag-uri:
comunicare, relatii, profesori, Pedagogie
Predat:
Facultatea de Chimie Aplicata si Stiinta Materialelor , Universitatea Politehnica Bucuresti din Bucuresti
Materie:
Pedagogie
An de studiu:
II
Sus!