Ce inseamna sa fii profesor pentru copiii secolului XXI

Extras din referat Cum descarc?

Educatia, este influentata direct de schimbarile survenite in societatea contemporana, fie ele de natura politica, economica, culturala sau comunitara. 
In conditiile evolutiei rapide a societatii si implicit a educatiei, multe dintre cunostintele si practicile valabile astazi, maine vor fi depasite. Este de asteptat ca intr-o perioada marcata de nenumarate mutatii tehnologice si de aparitia unor noi forme de organizare a muncii, sa apara si nevoia de reactualizare, de inovare, chiar si in cadrul educatiei timpurii.
Se stie despre educatia timpurie, ca reprezinta prima etapa de pregatire din educatia formala. Aceasta asigura intrarea copilului in sistemul de invatamant obligatoriu. Deprinderile si cunostintele dobandite in aceasta perioada favorizeaza invatarea altora mai tarziu.
In Romania, ca in intreaga lume, educatia timpurie este cuprinsa in perioada de la nastere pana la intrarea copilului in scoala. Gradinita ca parte a educatiei formale, trebuie sa asigure mediul sigur pentru copii, tinand cont de carcacteristicile psihologice ale dezvoltarii, nevoile si posibilitatile acestora, implicand atat familia cat si comunitatea in procesul de formare.
Deoarece, in cele mentionate anterior, am adus aminte despre schimbarile continue care au loc in societatea contemporana, bineinteles ca acestea actioneaza in mod direct si asupra generatiilor actuale de copii, motiv pentru care cadrul didactic la randul lui trebuie sa fie intr-o continua schimbare si formare, pentru a se conforma noilor cerinte ale copiilor si implicit ale societatii.
Cand spunem formare continua, ne gandim bineinteles la educatia permanenta. Cadrele didactice, joaca un rol vital in modelarea vietii generatiilor de copii, a ,,arhitecturii viitorului", avand o influenta semnificativa asupra educabililor, care pe masura ce sunt invatati isi dezvolta cunostintele, abilitatile astfel incat sa poata fi integrati corespunzator in societate.
Astfel, prezenta in fata copiilor, impune indeplinirea unui rol important al educatorului concentrat in trei conditii sine-qua-non, reprezetate de profesionalism, integritate si vocatie.
Pe langa acestea, educatorul din gradinita, are obligatia sa fie la curent constant cu cele mai recente studii, cercetari sau ghiduri metodologice din diferite domenii precum: psihologia copilului, drepturile si obligatiile parintilor, violenta infantila, psihopedagogia educatiei 
timpurii, pedagogia jocului, teatrul si artele, neurodidactica, dar si indatoririle avand functia de diriginte.
Nu este de omis faptul ca educatorul trebuie sa se implice in cunoasterea universului fiecarui copil. Cunoasterea copilului mic, este un fundament al interventiei educative. 
Este imperios necesar, ca educatorul, sa-si cunoasca partenerul, pentru a sti cum sa actioneze individualizat, pentru a evidentia ceea ce are mai bun, ,,raportand ceea ce este la ceea ce ar putea fi, nu numai la ceea ce ar trebui sa fie."(Holban, 1972, p.7)
Cunoasterea particularitatilor si posibilitatilor copilului sunt primordiale in procesul de educatie conform noului curriculum, pentru ca invatarea, formarea si evaluarea sa fie optimizate, individualizate si stimulativ-formative, dar si pentru o consiliere adecvata a copilului in functie de nevoi. Asadar,,formatorul trebuie sa accepte unicitatea sufletului copilului." (Stan, 2014, p.52)
Inainte de a proiecta, organiza si desfasura o activitate, cadrul didactic trebuie sa-si cunoasca prescolarii, pentru a sti cum sa actioneze in favoarea acestora, sintagma aflata sub numele de educatie centrata pe copil.


Fisiere in arhiva (1):

  • Ce inseamna sa fii profesor pentru copiii secolului XXI.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Albulescu, I., Catalano, H. (2009). Sinteze de pedagogia invatamantului prescolar. Bucuresti: Didactica Publishing House
2. Ciolan, L. (2008). Invatarea integrata. Fundamente pentru un curriculum transdisciplinar. Iasi: Polirom
3. Cucos, C (1996). Pedagogie. Iasi: Editura Polirom
4. Stan, L. (2014). Pedagogia prescolaritatii si scolaritatii mici. Iasi: Polirom
5. Holban, I., Durnea, A. (1972). Puncte de sprijin in cunoasterea individualitatii elevilor. Bucuresti: Editura Didactica si Pedagogica.
6. Albulescu, I., Catalano, H. (2019). Didactica Jocurilor. Bucuresti: Editura Didactica si Pedagogica


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!