Calitatea Educatiei

Extras din referat Cum descarc?

1. Conceptul calitatii in educatie
Calitatea educatiei este indicatorul de baza al dezvoltarii sociale si ca urmare a
calitatii vietii.In conditii in care societatile contemporane au devenit in mare 
masura, societati al cunoasterii si informatizarii, producere atit a bunurilor materiale, cit si a celorlante valori nemateriale este asigurata de un numar, din ce 
in ce mai mare de oameni care produc si valorifica cunoasterea.
Calitatea invatamintului a devenit in ultimul timp centrul discutiilor privind starea
actuala si de perspectiva a invatamintului in Republica Moldova.
Nevoia de perfectionare a invatamintului, a scolii , in special, a situate in prim plan
ideia calitatii invatamintului care se impune din mai multe considerente.
Invatamintul contemporan tot mai mult interactioniaza cu economia, cultura, cu alte sferi ale vietii sociale, devenind unl din factori prioritari, dominanti in
dezvoltarea umana si sociala.
Invatamintul in general si scoala, in special se intr-un process continuu de schimbare si in aceste contexte se incearca a stabili anumite criterii de eficienta,efectivitate. De exemplu, se face referirea la crearea de conditii pentru 
egalizarea sanselor de acces si reusita scolara sau la sporirea numarului de elevi buni,democretizarea viatii scolii, capacitatea elevilor, absolventilor de a solutiona
problemele etc.Intra-devar ,aceastasi altecriterii sunt importante , insa diversitatea
lor se impune a fi unificata. E nevoie de niste criterii universale pentru aprecieria 
activitatii scolii, invatamintului in general.Acest criteriu comun este tocmai calitatea care de rind cu alte componente integratoare ale sale :efectivitatea ,eficienta optimitizare, competivitatea,competenta functionarea/dezvoltarea etc., denota procesele reale de invatamint , gradul de corespundere a rezultatelor activitatii scolii ,cerintilor sociale si inviduale.
Ideea calitatii este actuala peste toate structurile educationale,organizationale ale invatamintului, implicatoata irarhia sistemului de conducere de invatamint ,deoarece aceasta entitate reflecta aportul tuturor subiectilor si fiecarui , in parte 
in ceea ce priveste optinerea rezultatului comun 
Calitatea educatiei 
Calitatea invatamintului exprima capacitatea acestuia, a scolii de a-si exercita misiunia, functiile intr-o perioada de schimbare continua ,volumul si nivelul de realizare deplina a potentialului uman, stiitifica-metodic,material didactic si etnic, a altelor surse Caliatea denota dezvoltarea invatamintului ca sistemul social, competitivitatea invatamintului, pregatirea absolventilor pentru integrarea in viata sociala, aprecierea invatamintului de catre societate, dinamica schimbarilor continutului educationale, procesele dezvoltarii, perfectionarii scolii, implementarii tehnologiilor didactice etc.
Calitatea cuvint de origine latina, qualitas-atis, si semnifica fel de a fi,proprietate.
Dictionarul explicativ al limbii romane retine urmatoarea semnificatie "Calitate":
a) totalitatea insusirilor si laturilor esentiale in virtutia carora un lucru este, ceea ce este ,deosebindu-sede celelante lucruri;
b)insusire (buna sau rea),fel de a fi (bun sau rau);
Notiunia de calitate este examinata in mai multe cazuri sub doua aspecte:
a) filozofic, in sens de valoare,insusire specifica
b) rezultat al procesului de "productie".
Calitatea nu are o definitie anonym acceptata. Calitatea se prezinta uneori drept un obiect global de realizat, ulterior ca obiectiv care accentuiaza preponderant aspectul de valoare si mai putin pe cel cantitativ, alta data ca obiectiv particular,impreuna cu alte obiective, ca eficienta, eficacitate,echitate, transparenta rezultatelor si a functionarii sistemului educational.Adesea calitatea este perceputa
ca obiectiv sau un asamblu de reguli , norme ,ca o atitudine sau un comportament, o valoare o stare de spirit.
Calitatea educatiei este asamblul de caracteristici ale unui program de studii si ale 
furnizorului acestuia, prin care sunt satisfacute asteptarile beneficiarului.
Calitatea in educatie dupa Ssrban Iosifescu inseamna asigurarea pentru fiecare educabil a conditiilor pentru cea mai completa "utilizare -dezvoltare".
in contextul acestei definitii autorul mentioniaza ca (1) continutul de conceptie de calitate este dependent de valorile societatii in care functioniaza sistemul respectiv de educatie, deci de scopurile si criteriile politice educationale.(2) exista foarte multe valori care pot fundamenta definisia calitate(democratie, umanismul, echitatea, autonomia intelectuala ti morala, calitatea relatiilor interpersonale ,imbogatirea comunitatii, insertia, optima sociala si profesionala,individual ca membru critic si responsabil al comunitatii profesionale etc.)


Fisiere in arhiva (1):

  • Calitatea Educatiei.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!