Scopul fundamntal al cercetarii de fata este sesizarea modului de manifestare a agresivitatii in mediul scolar primar si gimnazial precum si formularea unui progranm de preventie si interventie asupra acestui fenomen, la clasele care inregistreaza probleme in acest sens.
Datelor furnizate prin analiza si sesizarea comportamentelor agresive (fizice cat si verbale), in cazul scolarului mic (nivelul primar), cat si in cazul scolarului mijlociu (de nivel gimnazial), oferind baza informatiilor referitoare la cauzele si modurile de manifestare al agresivitatii in mediul scolar.
Considerand nocivitatea comportamentului agresiv care perturba vadit activitatea sociala si luand in considerare manifestarile agresive observabile in scoala:
Obiectivele propuse sunt:
- sesizarea modalitatilor de percepere a agresivitatii de catre elevii de clase si varste diferite prin intermediul compunerilor cat si a exemplelor concrete - de situatii agresive - intalnite de elevii in cadrul scolii;
- identificarea celor mai frecvent - intalnite comportamente agresive la elevi de clase si varste diferite, cat si in cadrul scolii;
- identificarea, pe baza rezultatelor a cauzelor reale privind manifestarea comportamentului agresiv,
- elaborarea programului de preventie si interventie asupra gresivitatii in cadrul scolii.
- Includerea elevilor agresivi intr-un program de consiliere.
Subiectii
Esantionul de subiecti, cuprins in cercetare sunt elevi ai claselor primare (303) precum si elevi ai nivelulzui gimnazial (378). Esantionul de subiectii are un total de 681 de elevi.
Cercetarea realizata asupra subiectilor a fost in acord cu standardele etice.
Studiul s-a realizat in decursul a trei saptamani (17 octombrie-9 noiembrie 2007).
claseTotal eleviniveleTotal elevi
a-I-a70
303
681
a-II-a67
a-III-a80
a-IV-a86
a-V-a96
378
a-VI-a88
a-VII-a108
a-VIII-a86
Metoda de lucru
1. Instrumente utilizate
Inventar de comportamente agresive observate - s-au utilizat fise, creioane; sarcina fiind aceea de a aloca puncte de la ,,1" la ,,6" fiecarui comportamnet agresiv, raspunzand la intrebarea ,, Cat de des ne intalnim cu aceste comportamente la scoala?"
Scopul acestui instrument fiind acela de a identifica frecventa si ordinea in care elevii de diferite clase percep frecventa de aparitie a celor 6 comportamente agresive, considerate cele mai intalnite la nivelul scolii.
Am selectat din suita de probe acelea care corespund cel mai bine nivelului de dezvoltare a copiilor in dorinta observarii optime a comportamentelor agresive prezente in cadrul scolii, la elevii de nivel primar si gimnazial.
2. Procedura
Prezentare :
,,Astazi, as dori sa incercam sa discutam despre o tema de care cu siguranta ati auzit cu totii dar nu ati prea discutat despre ea este vorba de agresivitate".
,,Va rog sa-mi spuneti ce intelegeti prin agresivitate? Ce este agresivitatea? Cum am putea-o defini? Raspunsurile voastre nu vor fii notate, va trebui sa incercati sa ma ajutati sa inteleg mai bine la ce se refera agresivitatea. Fiecare raspuns oferit de voi este considerat corect, ajutandu-ma sa inteleg mai bine cum vedeti voi acest fenomen."
( Se impart fise cerand fiecarui elev sa-si scrie numele, prenumele, clasa, varsta si media pe ultimul semestru, titlul ,,Agresivitatea" si o definitie a acestui concept, dupa intelesul
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.