Activități de consiliere și orientare

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 4 în total
Cuvinte : 1220
Mărime: 14.06KB (arhivat)
Publicat de: Antim Dumitrache
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Autocunoastere si dezvoltare personala

A.1. Ce am de oferit?

Clasa:a-IV-a;

Obiectiv:Cunoasterea de sine a elevilor,identificarea comportamentelor gresite si inlaturarea lor;

Durata 50min

Materiale:biletele,plicuri,cos;

I.Desfasurarea activitii:

1. În prima parte a activităţii li se cere copiilor să identifice o însuşire a lor, un lucru care le prisoseşte, o învăţătură pe care ar putea-o da unui coleg si sa le scrie pe biletele. De asemenea, le se cere să găsească o faptă petrecută, o caracteristică personala de care ar vrea să scape.

2.Biletelele cu insusirile copiilor sunt citite de catre profesorul care,le cere colegilor sa-si exprime acordul/dezacordul si sa aleaga impreuna insusirea cea mai potrivita pentru colegi

3.Biletelele cu ceea ce le prisoseste sunt si ele adunate si citite de catre profesor pe rand,astfel incat elevii sa faca schimb de biletele in cazul in care ceea ce ii prisoseste unuia sa ii fie necesar unui alt coleg;caz in care se discuta in clasa despre cum poate obtine acel lucru.

4.Biletele cu invataturile pentru colegi vor fi citite si continutul lor va fi trecut pe tabla astfel incat toti elevii sa le vada.

5.Biletele cu lucrurile care le creaza complexe se pun intr-un mic cos pentru a fi aruncate si se discuta despre cum pot fi inlaturate

II.Discutii

:▪Credeti ca insusirea pe carte elevul ,,y’’si-a gasit-o ii este potrivita?Daca nu gasiti una potrivita.

▪Din aceste bilete ce lucru care ii prisoseste elevului,,y’’ va trebuie voua?Cum credeti ca puteti dobandi acel lucru?

III.De urmarit:

▪sa participle activ,▪sa vada cum pot obtine lucrurile pe care le doresc sa le aiba in modul lor de a fi si▪ cum se elimina/corecteaza comportamentele nedorite

2. Comunicare şi relaţionare interpersonală

A.1. Ce vă spune numele meu?

Clasa:a-III-a;

Obiectiv:Exprimarea sentimentelor si emotiilor,intercunoasterea;

Materiale:o foaie alba

Durata:30minute

I.Desfasurarea activitatii:

1. Fiecare copil trebuie sa scrie pe o foaie alba, cu majuscule, prenumele sau forma

prescurtată a prenumelui ,aşa cum îi place să i se adreseze persoanele din jurul lui

2.Copii trebuie sa fie asezati in forma de cerc

3. Fiecare copil trebuie sa intre pe rand in mijlocul cercului si sa arate ce a scris pe foaie colegilor

4.Colegii trebuie sa gaseasca insusiri care i se potrivesc colegului lor folosindu-se de initialele numelui lui: (de exemplu: GINA – gingaşă, inteligentă, neastâmpărată, ageră).

II.Discutii

:▪Care din insusirile date credeti ca i se potrivesc cel mai bine

III.De urmarit:

▪Ca elevii sa se cunoasca intre ei sa-si exprime opinia unul despre celalalt astfel incat fiecare elev sa stie ce parere au ceilalti despre el si in ce masura aceasta parere este apropiata de propria lui parere.

3.Managementul informaţiilor şi al învăţării

A1. Ce putem face?

Clasa a-VI-a

Obiectiv: identificarea a cât mai multe soluţii pentru rezolvarea unei probleme ce tine de managementul invatarii si al timpului

Materiale: -

Durata:50 de minute

Preview document

Activități de consiliere și orientare - Pagina 1
Activități de consiliere și orientare - Pagina 2
Activități de consiliere și orientare - Pagina 3
Activități de consiliere și orientare - Pagina 4

Conținut arhivă zip

  • Activitati de Consiliere si Orientare.doc

Te-ar putea interesa și

Specificul Consilierii în Învățământul Primar

Introducere În lucrarea de faţă propun o abordare a problematicii consilierii elevilor în învăţământul primar din perspectiva impusă de contextul...

Comunicare interculturală - conviețuirea între români și rromi și impactul proiectelor destinate integrării sociale a minorității rrome

INTRODUCERE Ina Zoon, în lucrarea sa, ,, La periferia societǎţii. Romii şi serviciile publice în România" afirma cǎ: “Istoria ultimului secol şi...

Consilierea mamelor adolescente

ARGUMENT Copiii sunt lumina vietii Abia intra în adolescenta, încep sa vada lumea altfel decât cu ochii copilariei, prind aripi sa zboare spre...

Consilierea și orientarea în cariera a adolescenților

Obiective şi funcţii esenţiale ale consilierii Consilierea carierei este un proces interpersonal cu scopul de a asista persoanele care întâmpină...

Managementul Resurselor Umane

CAPITOLUL I INTRODUCERE ÎN MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE 1.1. Organizaţiile şi resursele umane Analiza sistemică a organizaţiilor economice pune...

Plan de acțiune a școlii Călimănești

CAP.I CONTEXTUL I.1.MISIUNEA UNITĂŢII ŞCOLARE " SOLUŢIILE NOASTRE SUNT OAMENII . NOI VĂ AJUTĂM SĂ VĂ REALIZAŢI CA OAMENI ." ŞANSE EGALE DE...

Rolul Instituțiilor de Învățământ Superior în Inserția Tinerilor pe Piața Muncii

INTRODUCERE Lucrarea ”Rolul instituţiilor de învăţământ superior în integrarea tinerilor pe piaţa muncii” a fost concepută plecând de la interesul...

Psihopedagogie

1. INTRODUCERE În prezent, alegerea unui drum de viaţă, care să asigure şi să răspundă tuturor exigenţelor legate de integrarea socio-profesională...

Ai nevoie de altceva?