Extras din referat
Autocunoastere si dezvoltare personala
A.1. Ce am de oferit?
Clasa:a-IV-a;
Obiectiv:Cunoasterea de sine a elevilor,identificarea comportamentelor gresite si inlaturarea lor;
Durata 50min
Materiale:biletele,plicuri,cos;
I.Desfasurarea activitii:
1. În prima parte a activităţii li se cere copiilor să identifice o însuşire a lor, un lucru care le prisoseşte, o învăţătură pe care ar putea-o da unui coleg si sa le scrie pe biletele. De asemenea, le se cere să găsească o faptă petrecută, o caracteristică personala de care ar vrea să scape.
2.Biletelele cu insusirile copiilor sunt citite de catre profesorul care,le cere colegilor sa-si exprime acordul/dezacordul si sa aleaga impreuna insusirea cea mai potrivita pentru colegi
3.Biletelele cu ceea ce le prisoseste sunt si ele adunate si citite de catre profesor pe rand,astfel incat elevii sa faca schimb de biletele in cazul in care ceea ce ii prisoseste unuia sa ii fie necesar unui alt coleg;caz in care se discuta in clasa despre cum poate obtine acel lucru.
4.Biletele cu invataturile pentru colegi vor fi citite si continutul lor va fi trecut pe tabla astfel incat toti elevii sa le vada.
5.Biletele cu lucrurile care le creaza complexe se pun intr-un mic cos pentru a fi aruncate si se discuta despre cum pot fi inlaturate
II.Discutii
:▪Credeti ca insusirea pe carte elevul ,,y’’si-a gasit-o ii este potrivita?Daca nu gasiti una potrivita.
▪Din aceste bilete ce lucru care ii prisoseste elevului,,y’’ va trebuie voua?Cum credeti ca puteti dobandi acel lucru?
III.De urmarit:
▪sa participle activ,▪sa vada cum pot obtine lucrurile pe care le doresc sa le aiba in modul lor de a fi si▪ cum se elimina/corecteaza comportamentele nedorite
2. Comunicare şi relaţionare interpersonală
A.1. Ce vă spune numele meu?
Clasa:a-III-a;
Obiectiv:Exprimarea sentimentelor si emotiilor,intercunoasterea;
Materiale:o foaie alba
Durata:30minute
I.Desfasurarea activitatii:
1. Fiecare copil trebuie sa scrie pe o foaie alba, cu majuscule, prenumele sau forma
prescurtată a prenumelui ,aşa cum îi place să i se adreseze persoanele din jurul lui
2.Copii trebuie sa fie asezati in forma de cerc
3. Fiecare copil trebuie sa intre pe rand in mijlocul cercului si sa arate ce a scris pe foaie colegilor
4.Colegii trebuie sa gaseasca insusiri care i se potrivesc colegului lor folosindu-se de initialele numelui lui: (de exemplu: GINA – gingaşă, inteligentă, neastâmpărată, ageră).
II.Discutii
:▪Care din insusirile date credeti ca i se potrivesc cel mai bine
III.De urmarit:
▪Ca elevii sa se cunoasca intre ei sa-si exprime opinia unul despre celalalt astfel incat fiecare elev sa stie ce parere au ceilalti despre el si in ce masura aceasta parere este apropiata de propria lui parere.
3.Managementul informaţiilor şi al învăţării
A1. Ce putem face?
Clasa a-VI-a
Obiectiv: identificarea a cât mai multe soluţii pentru rezolvarea unei probleme ce tine de managementul invatarii si al timpului
Materiale: -
Durata:50 de minute
Preview document
Conținut arhivă zip
- Activitati de Consiliere si Orientare.doc