Referate pentru domeniul Pedagogie

doc

Metodologia Invatarii Centrate pe Elev

Introducere Acest document defineste conceptul de invatare centrata pe elev. Sunt subliniate motivele care duc la schimbarea metodologiei predarii, astfel incat sa fie satisfacute necesitatile fiecarui elev in parte. De asemenea, sunt abordate principiile care stau la baza schimbarilor propuse. Sunt prezentate sfaturi si indrumari practice care pot folosi cadrelor didactice care se pregatesc pentru invatarea centrata pe elev, astfel incat acestia sa isi poata asuma rolul de facilitator al invatarii. Acest lucru va permite cadrelor didactice sa sustina si sa administreze procesul de invat... vezi detalii

doc

Invatarea in Gradinita - Orientari Contemporane privind Teoria si Practica Invatarii in Gradinita de Copii

Stiintele educatiei si psihologia au parcurs in ultimele decenii pasi importanti in descifrarea mecanismelor cognitive, in decriparea modului cum invata copilul, mai ales la varsa prescolara. J. Piage, Henry Wallon, Vagotski si alti precursori ai psihologiei cognitive au deschis drumul unor cercetari fructuoase in domeniu, urmate de psihologii si pedagogii contemporani. Deoarece cenzura constiintei si a inteligentei sunt resranse in perioada prescolara, copilul invata mai ales din experienta traita, din contactul direct cu obiectele si fenomenele, prin imitarea adultului si prin asumarea ... vezi detalii

doc

Portretul Robot al Profesorului Ideal

Profesorul trebuie sa acorde o atentie sporita configurarii ethosului comunicativ, date fiind influentele acestui subsistem asupra tuturor componentelor activitatii educative. Totodata, trebuie sa se asigure o instrumentializare si o initiere a elevilor in strategiile de discurs, astfel incat acestia sa fie in stare sa sesizeze, sa inteleaga, sa ierarhizeze, sa-si formeze o competenta informationala - premisa a invatarii eficiente. Un professor bun trebuie sa aiba raspuns la orice intrebare ( legata de lectii ). Profesorul trebuie sa-i arate elevului ca absolute tot in lume poate fi pus in... vezi detalii

doc

Rolul Profesorilor in Educatie

Generalitati Profesiunea de educator este complexa si nobila prin misiunea pe care o are de indeplinit: formarea unor personalitati autonome integrabile social, cu capacitati de gandire critica si creativa, cu un profil moral autentic si cu o inalta profesionalitate. Iata ce considera unii autori din domeniu, in legatura cu aceasta profesie: " "...nici o profesiune nu cere posesorului ei atata competenta, daruire si umanism ca cea de educator pentru ca in nici una nu se lucreaza cu un material mai pretios, mai complicat si mai sensibil decat este omul in devenire... ancorat in ... vezi detalii

doc

Agresivitatea in scoli

Scopul fundamntal al cercetarii de fata este sesizarea modului de manifestare a agresivitatii in mediul scolar primar si gimnazial precum si formularea unui progranm de preventie si interventie asupra acestui fenomen, la clasele care inregistreaza probleme in acest sens. Datelor furnizate prin analiza si sesizarea comportamentelor agresive (fizice cat si verbale), in cazul scolarului mic (nivelul primar), cat si in cazul scolarului mijlociu (de nivel gimnazial), oferind baza informatiilor referitoare la cauzele si modurile de manifestare al agresivitatii in mediul scolar. Considerand noci... vezi detalii

doc

Modele Pedagogice

Diversificarea si imbogatirea modelelor de instruire Mai ales din a doua jumatate a secolului al XX-lea si la acest inceput de nou secol, asistam la raspunsuri tot mai diversificate ca solutii didactice ale instruirii ce au favorizat tranzitia de la ceea ce invatamantul era - un sistem didactic unic de gandire si organizare a situatiilor de instruire - la mai multe alte sisteme sau forme. Este expresia intelegerii mai profunde si mai nuantate a unor moduri diferite in care elevii invata si pot fi invatati, a unor moduri diferite in care invatamantul se angajeaza in construirea cunoasterii ... vezi detalii

doc

Relatia Profesor-Elev

Fiind un act ce tine de sfera relatiilor interpersonale, actul educativ , eficienta sa , se decide pe terenul raporturilor concrete zilnice, dintre profesor si elev . In problema relatiei profesor-elev , pe langa o bogata experienta pozitiva ce s-a acumulat in decursul anilor, se constata ca uneori predomina arbitrariul, practici invechite si prejudecati pe care o atitudine conservatoare le mentine. Pentru perfectionarea relatiei profesor-elev este necesar sa se ia in consideratie , pe de o parte , obiectivele educatiei , iar pe de alta parte psihologia tineretului contemporan, actul educat... vezi detalii

doc

Asigurarea Calitatii in Educatie

Educatia reprezinta obiectul de studiu specific pedagogiei (stiintelor pedagogice). Datorita complexitatii, profunzimii si amplitudinii sale, educatia este studiata si de alte stiinte socio-umane inrudite cu pedagogia. Conceptul pedagogic de educatie urmareste cunoasterea stiintifica, la un grad inalt de generalitate si abstractizare, a unei realitati psiho-sociale cu o foarte mare arie de extindere in timp si spatiu si de desfasurare complexa si contradictorie la nivel de sistem si proces. In sens pedagogic, educatia este fenomenul social complex privit in trei dimensiuni: ? activitate ... vezi detalii

docx

Impactul Teoriilor Invatarii Asupra Practicilor Educationale

1. DEFINIREA TEORIILOR INVATARII Teoriile invatarii reprezinta, conform scolilor de gandire care au abordat problema invatarii, acele modele conceptuale care imbina nivelul ipotezelor cu cel al principiilor in vederea cunoasterii sistematice a activitatii de invatare printr-un ansamblu de afirmatii stiintifice cu valoare informationala informativa, explicativa, predictiva, rezumativa, normativa, realizata/realizabila in diferite variante specifice unor autori sau scoli de gandire. Asadar, teoriile invatarii, constituite pe baza diversitatii scolilor si a curentelor psihologice, explica pr... vezi detalii

doc

Anton Semionovici Makarenko

La inceputul secolului XX, gandirea pedagogica propunea un nou sistem educational axat pe cerintele si trebuintele copilului, nu centrat pe intresul educatorului. In timp, aceasta tendinta, devine un puternic curent pedagogic, fiind denumit ,,Educatie noua". Datorita imbunatatirii conditiilor de viata, oamenii si-au manifestat un viu interes ,,ingrijirii sporite a copilului", astfel incat gandirea pedagogica a influentat in mod pozitiv dorinta omului de a invata, de a cunoaste, de a stii. Relatia dintre ,,scolile noi" si ,,educatia noua" stimuleaza o noua gandire pedagog... vezi detalii

doc

Personalitatea Invatatorului ca Factor de Formare a Personalitatii Integre a Elevului

Scopul: de a indentifica rolul invatatorului la formarea elevilor. Actualitatea temei: aceasta tema este actuala prin faptul ca profesorul a fost si este un factor important care contribuie la formarea personalitatii umane, un factor important al succesului si eficientei in invatare. In conditiile marilor transformari care au loc in societatea noastra cresc exigentele fata de activitatea si conduita oamenilor in toate imprejurarile in societate si in profesie. In aceste coordonate se inscrie si domeniul educatiei, unde atitudinea si conduita profesorului in sistemul educativ trebuie sa s... vezi detalii

doc

Succesul si esecul scolar

La nastere copilul este doar un individ biologic uman. El devine om social numai prin educatie. Socializarea copilului incepe in familie, unde este ingrijit, isi formeaza deprinderi igienice si de comportament uman, invata limbajul oral ca instrument de insusire a culturii nationale si universale. Procesul de socializare se continua metodic in gradinite si in scoli, unde are loc instruirea si formarea personalitatii in scopul integrarii in viata sociala. Prin educatie omul devine constient de propria lui existenta, de locul si rolul sau in societate, de drepturile si indatoririle sale, de... vezi detalii

doc

Violenta in Scoala

In mod traditional, scoala este locul de producere si transmitere a cunoasterii, de formare a competentelor cognitive, de intelegere a sensului vietii si a lumii care ne inconjoara, de intelegere a raporturilor cu ceilalti si cu noi insine. Misiunea scolii nu este doar de a pregati forta de munca. Scoala trebuie sa profileze caractere, sa-i educe tanarului placerea de a invata, dorinta de a reusi si de a face fata schimbarilor de pe piata muncii. In acest context, a vorbi despre violenta acolo unde ne asteptam sa gasim cele mai bune conditii pentru formarea si dezvoltarea armonioasa a per... vezi detalii

doc

Programa Scolara - Fizica

Programa scolara pentru clasa a X  a la Liceul Teoretic Nr. 2, Ion Heliade Radulescu, la profil real, specializarea matematica  informatica. Fizica, stiinta integratoare in aria stiintelor naturii, devine cunoscuta si accesibila elevilor cu sprijinul profesorului de fizica, prin creativitatea, rigurozitatea si competenta cu care acesta isi construieste demersul didactic. Pentru realizarea acestui rol, profesorul de fizica are nevoie sa demonstreze o serie de abilitati si competente pe plan profesional (al specialitatii), pe plan didactic si social. Fizica predata in scoala nu este atat ... vezi detalii

doc

Internetul si modalitatile de invatare cu ajutorul acestuia

INTRODUCERE Lumea contemporana reprezinta o permanenta si inedita provocare pentru educatie. Existenta fiecarui individ in parte, ca si a intregii societati in ansamblul ei capata deci un ritm din ce in ce mai alert, devine tot mai marcata de necesitatea cunoasterii rapide, complete si corecte a realitatii inconjuratoare, pentru ca luarea deciziilor sa fie facuta ferm, oportun si competent. Aceasta duce inevitabil la cresterea volumului de informatii ce trebuie analizat, la necesitatea stocarii si prelucrarii acesteia, deci la necesitatea utilizarii calculatorului atat in viata de zi cu zi... vezi detalii

Hopa sus!