Sistemul ABS

Extras din referat Cum descarc?

Automobilele moderne sunt echipate cu sisteme de franare performante si fiabile, capabile sa atinga excelente valori de franare chiar si la viteze ridicate. Totusi, chiar si cele mai bune frane din lume nu sunt in masura sa evite reactiile necontrolate si o franare excesiva din partea conducatorului masinii, confruntat cu conditii de circulatie critice sau cu o situatie neasteptata. 
Specialistii au estimat ca 10 % dintre accidentele de pe strada au fost produse datorita faptului ca vehiculele devin necontrolabile si derapeaza ca urmare a blocarii rotilor.
Sistemul anti-blocaj (ABS) permite remedierea acestei probleme. Vehiculele echipate cu acest dispozitiv isi conserva maniabilitatea si stabilitatea directionala, chiar si in cazul franarii violente. Sistemul ABS amelioreaza securitatea pe strazi.
La ora actuala clientii de automobile considera sistemul ABS ca fiind cea mai importanta optiune ( 60% din preferinte), devansand airbag-ul ( 53% ) si directia asistata ( 51% ).
Comportametul dinamic al unui vehicul este legat in permanenta de 3 parametrii :
- conducatorul masinii,
- vehiculul,
- calea de rulare.
Cand conditiile de circulatie necesita incetinirea sau oprirea completa a vehiculului (franare normala sau de urgenta), conducatorul trebuie sa actioneze asupra :
- pedalei de frana,
- volanului pentru a evita obstacolele aparute in fata lui.
Vehiculul reactioneaza cu ajutorul franelor care vor exercita un cuplu pe diferitele roti, creand astfel fortele de franare.
Oprirea vehiculului este totdeauna conditionata de :
- buna apreciere a conducatorului ca timp si ca dozare a reactiilor sale.
- bunul raspuns al vehiculului.
- starea carosabilului care defineste nivelul de aderenta al anvelopelor.
Prezentarea sistemelor de franare
Rolul franarii
- SA INCETINEASCA.
- SA OPREASCA.
- SA MENTINA OPRIREA.
In cele mai bune conditii, aceasta inseamna :
EFICACITATE : in timp si pe o distanta maxima.
STABILITATE : cu conservarea traiectoriei vehiculului.
PROGRESIVITATE : cu o franare proportionala efortului conducatorului.
CONFORT : cu un efort minim pentru conducator.
Sistemul de franare conventional.
Reglementarea.
Conform cu dispozitiile legale, functionarea echipamentului de franare pe un autovehicul este repartizata in doua dispozitive :
dispozitivul de franare principal,
dispozitivul de franare de securitate.
Aceste doua dispozitive comporta comenzi in intregime independente si usor accesibile. 
Ele sunt completate de un sistem de franare in stationare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Sistemul ABS.ppt

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!