Sisteme de siguranță ale automobilului

Referat
6.3/10 (3 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 2878
Mărime: 1.53MB (arhivat)
Puncte necesare: 7

Extras din referat

La nivel mondial există tendinţa de creştere a numărului de autovehicule aflate în exploatare cu implicaţie directă în creşterea numărului de accidente auto datorate unor cumuli de factori.

Studiile de specialitate au demonstrat că există un număr de trei factori majori cu influenţe directe asupra producerii de accidente rutiere grave :

- factorul uman ;

- starea suprafeţei de rulare şi condiţiile meteorologice ;

- starea tehnică a autovehiculului.

1.Centura de siguranta

Tipuri de centuri de siguranta

In zilele noastre, centura de siguranta stoc pe toate masinile este cea in 3 puncte. In foarte rare cazuri, pe bancheta din spate, locul central, se mai foloseste tipul de centura in 2 puncte. Centura in 3 puncte retractabila functioneaza la presiune si se blocheaza atunci cand se simte o oarecare tensiune ce blocheaza tamburul retractor. La masini mai scumpe, precum clasa S de la Mercedes, sistemul Pre-Safe, atunci cand simte un risc crescut de accident (derapaj, pierdere control) tensioneaza automat centura de siguranta si o blocheaza.

Este important de stiut faptul ca centura de siguranta, la toate modelele moderne dotate cu airbag, activeaza airbagul. Daca centura de siguranta nu este pusa, nu functioneaza nici airbagul. Iar motivul este unul evident: corpul uman, la impact, neavand suportul centurii, se va arunca spre airbag, dar puterea acestuia poate rupe coloana foarte usor. Atunci cand centura este pusa, numai capul aruncat in airbag, acesta atenuand impactul. Foarte multe cazuri mortale se intampla astfel, mai ales la masinile a caror soferi au avut grija sa scape de semnalul sonor al centurii nemontate, punand-o prin spatele scaunului in pozitia normala. Au existat cazuri de fatalitati cauzate de airbag, nu de accident neaparat.

Mai ales in motorsport, acolo unde se folosesc si scaunele de curse, este folosita centura in 5 puncte sau cea in 6 puncte. Este vorba de o centura formata din 2 parti care vin peste umeri, doua laterale si 1 sau 2 intre picioare, toate unindu-se in zona abdominala. Fixarea este foarte precisa si, spre deosebire de centura retractanta, aceasta este fixa sin u permite miscari ale corpului foarte ample. Este un system foarte sigur, mai ales in caz de rasturnare a masinii. Tot centura in 5 puncte este folosita si la scaunele de copii.

2.Airbag-ul (Perna de aer)

O pernă de aer (engleză airbag) este un dispozitiv de siguranță pentru autovehicule sub forma unui balon din material flexibil. Este proiectat să se umfle rapid în cazul unei coliziuni, pentru a preveni lovirea pasagerilor de obiectele dure din interiorul autovehiculului.

Conceptual sistemul de pernă de aer este simplu; O unitate de control (engleză Airbag control unit-ACU) monitorizează anumiți senzori cum ar fi accelerometre, senzori de impact, senzori de viteză a roții, giroscoape, senzori de frână sau senzori de scaun. Când anumiți factori au fost atinși, unitatea de control activează combustia unui gaz care umflă rapid perna de aer. În momentul în care ocupantul autoturismului intră în contact cu perna, gazul scapă controlat prin mici găuri de ventilație.

Pernele de aer frontale nu protejează ocupanții de ciocnirile laterale, din spate sau rostogoliri. De asemenea, deoarece pernele de aer se activează o singură dată, acestea nu oferă protecție în timpul coliziunilor multiple. La autoturismele care au senzori de rostogolire, în cazul în care se determină că accidentul este iminent, acestea activează automat pernele de aer frontale și laterale (tip cortină) pentru a proteja ocupanții de impactul cu interiorul, precum și de a nu fi aruncați în exterior.

Preview document

Sisteme de siguranță ale automobilului - Pagina 1
Sisteme de siguranță ale automobilului - Pagina 2
Sisteme de siguranță ale automobilului - Pagina 3
Sisteme de siguranță ale automobilului - Pagina 4
Sisteme de siguranță ale automobilului - Pagina 5
Sisteme de siguranță ale automobilului - Pagina 6
Sisteme de siguranță ale automobilului - Pagina 7
Sisteme de siguranță ale automobilului - Pagina 8
Sisteme de siguranță ale automobilului - Pagina 9
Sisteme de siguranță ale automobilului - Pagina 10
Sisteme de siguranță ale automobilului - Pagina 11
Sisteme de siguranță ale automobilului - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Sisteme de Siguranta ale Automobilului.doc

Alții au mai descărcat și

Cric auto îndrumar

CAPITOLUL I Consideratii generale 1.1 Caracterizarea solutiei constructive Schema cinematica al cricului simplu cu dispozitiv de actionare cu...

Sistemul ABS

Automobilele moderne sunt echipate cu sisteme de frânare performante si fiabile, capabile să atingă excelente valori de frânare chiar si la viteze...

Noțiunea de semifabricat

Orice proces tehnologic de prelucrare mecanica prin aschiere este insotit de erori. Acest neajuns duce la obtinerea unei piese care nu corespunde...

PSP 1

1.Faltuirea – asamblarea prin indoirea in falt a marginilor pieselor care se asambleaza cu sau fara material de adaos. 2.Gatuirea 3.Umflarea si...

Organe de mașini

1. PRINCIPII GENERALE DE PROIECTARE ALE ORGANELOR DE MASINI 1.1. Obiectul cursului de „Organe de maini” Definirea unor notiuni: · Masina:...

Determinarea experimentală a caracteristicii și rigidității arcurilor

DETERMINAREA EXPERIMENTALA A CARACTERISTICII SI RIGIDATII ARCURILOR 13.1 Scopul lucrarii Scopul lucrarii este de a familiariza pe stundeti cu...

Îmbinări prin Lipire și Încleiere

3.1. ÎMBINARI PRIN LIPIRE Îmbinarile prin lipire se realizeaza cu ajutorul unui metal sau aliaj de lipit, adus în stare fluida prin încalzire la o...

Te-ar putea interesa și

Motorul cu ardere internă (cu aprindere) în patru timpi

MEMORIU JUSTIFICATIV Mi-am ales tema ,, MOTOTUL CU APRINDERE PRIN SCÂNTEIE" pentru că îmi plac maşinile, în general şi autoturismele în special....

Mecatronica Sistemului de Frânare

Memoriu justificativ Apărut în a doua jumătate a secolului al 19-lea, automobilul a revoluţionat transporturile şi a concentrat cele mai...

Proiectarea și fabricarea pernei scaunului conducătorului auto - spumă

CAPITOLUL 1 1. DATE INIŢIALE 1.1 Tema de proiect Sa se proiecteze un proces tehnologic modern pentru fabricarea si asamblarea scaunului...

Mecatronica Sistemelor de Frânare

Memoriu justificativ Pe suprafetele cu aderenta mare, uscate sau ude, majoritatea masinilor echipate cu ABS obtin distante de franare mai bune...

Automobilul

Memoriu introductiv Automobilul este un vehicul rutier , carosat si suspendat elastic pe cel puţin trei roti care se deplasează prin mijloace de...

Senzori și actuatori utilizați în construcția autovehiculelor

Dezvoltarea societății informatizate nu putea să nu se regăsească în construcția unora dintre cele mai dinamice și utilizate produse ale economiei...

Sistem frânare Audi A4

Capitolul 2 2.1 DESTINATIA, CLASIFICAREA SI CONDITII IMPUSE SISTEMELOR DE FRANARE 2.1.1 DESTINATIA SISTEMELOR DE FRANARE Sistemul de franare al...

Studiul, organizarea și funcționarea unui service auto

STUDIUL,ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA UNUI SERVICE AUTO a)DEFINIREA UNUI SERVICE AUTO Un service auto reprezinta o institutie specializata in...

Ai nevoie de altceva?