Rudolf Diesel și motorul care-i poartă numele

Referat
8/10 (1 vot)
Conține 2 fișiere: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2472
Mărime: 482.55KB (arhivat)
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Inventatorul si inginerul mecanic Rudolf Diesel s-a nascut la Paris, in 1858, fiind al doilea dintre cei trei copii ai unui cuplu de imigranti germani. La 14 ani, dupa ce a absolvit gimnaziul ca sef de promotie, el s-a inscris la nou infiintata Scoala Industriala din Augsburg si, dornic sa devina inginer, a absolvit apoi Politehnica din München.

In 1880 a revenit la Paris, unde l-a ajutat pe fostul sau profesor, Carl von Linde, sa puna la punct un frigider mai performant decat cele deja existente pe piata. Din cauza unei puternice explozii, a petrecut multe luni in spital si nu si-a mai revenit niciodata pe deplin in urma acestui accident.

Desi este cunoscut pentru inventia sa legata de motorul cu aprindere prin scanteie, francezul Rudolf Diesel a fost de asemenea si un eminent inginer, un cunoscator al artelor, lingvist si teoretician social. Inventiile sale au trei puncte comune: sunt legate de transferul de caldura prin procese si legi fizice; implica un design mecanic creativ; au fost motivate de conceptia inventatorului legata de nevoile sociale. Initial Diesel a conceput motorul diesel ca pe o facilitate, adaptabila in marime si cost si utilizand un combustibil avantajos.

In 1893, la putin timp dupa ce Daimler si Benz au inventat motorul cu combustie interna, el a inceput sa lucreze la fabricarea motorului diesel. Directorul firmei uzinelor MAN din Augsburg, Heinrich von Buz, si-a dat seama de importanta inventiei lui Diesel si l-a sprijinit constant.

Numele motorului a fost dat după inginerul german Rudolf Diesel la sugestia soției sale, Martha Diesel, ușurînd astfel lui Diesel căutarea după denumirea motorului, pe care l-a inventat în 1892 și l-a patentat pe 23 februarie 1893. Intenția lui Diesel a fost ca motorul său să utilizeze o gamă largă de combustibili, inclusiv praful de cărbune. Diesel și-a prezentat invenția funcționând în 1900 la Expoziția Universală (World's Fair) având drept combustibil ulei de alune.

In data de 10 August,in Augsburg,primul model al lui Rudolf Diesel,un cilindru de fier cu lungimea de 3 metri,cu un volant la baza,a functionat pentru prima data folosind compresia pentru a aprinde combustibilul.Diesel a mai imbunatatit timp de inca doi ani motorul sau si in ultima zi a anului a 1896 a putut prezenta un alt model care avea o eficienta mecanica de 75.6 procente, spre deosebire de masina cu vapori care avea o eficienta de numai 10 procente sau chiar mai putin.

Aflat in culmea gloriei, pe 29 septembrie 1913 Diesel s-a ambarcat pe vasul cu aburi? Dresden, din Anvers, urmand sa plece la Londra, pentru o discutie cu directorii fabricii Consolidated Diesel Manufacturing din Londra. A cinat pe punte, dupa care s-a retras in cabina sa, cerand stewardului sa-l trezeasca a doua zi, la 6 dimineata. N-avea sa mai fie vreodata vazut in viata. Zece zile mai tarziu, echipajul navei olandeze Coertsen a descoperit cadavrul unui om, plutind in mare, intr-un asemenea grad de descompunere incat n-a mai putut fi tras la bord. In schimb, marinarii au reusit sa recupereze mai multe obiecte personale, recunoscute ulterior de fiul cel mare al lui Rudolf Diesel, Eugen, ca apartinand tatalui sau. Desi, oficial, moartea inventatorului a fost considerata sinucidere, s-a vehiculat si ideea ca el ar fi fost eliminat pentru ca se opunea intereselor unor puternice grupuri de afaceri

Scurtă cronologie

-1862 - Nicolaus Otto dezvoltă motorul pe bază de gaz de cărbune, similar unui motor pe benzină modern.

-1891 - Herbert Akroyd-Stuart îmbunatățește motorul său pe bază de ulei și cedează drepturile către Hornsby din Anglia pentru construcția motoarelor. Aceștia au construit primul motor cu aprindere prin comprimare cu start rece.

-1892 - Motorul Hornsby cu numărul 101 este construit și instalat într-o casă de apă.

-1892 - Rudolf Diesel dezvoltă versiunea sa de motor având la bază principiile motorului Carnot alimentat cu praf de carbune.

-1892 - John Froelich construiește un tractor cu motor având drept combustibil petrolul.

-1894 - Witte, Reid, and Fairbanks încep construcția de motoare pe bază de petrol cu diverse sisteme de aprindere.

-1896 - Hornsby construiește tractoare cu motor diesel și motoare pentru locomotive.

-1897 - Winton produce și conduce primul automobil pe benzină din Statele Unite; mai târziu construiește fabrici de motoare diesel.

-1897 - Mirrlees, Watson & Yaryan construiesc primul motor diesel englez cu licență Rudolf Diesel.

Bibliografie

Revista Auto Tehnica, editia 04.2010

aynstein.blogspot.com/2008/04/aerograf.html

www.istoricauto.ro/ istorie-Motorul-Diesel.html

ro.wikipedia.org/wiki/Motor_diesel#Scurt.C4. 83_ cronologie

Preview document

Rudolf Diesel și motorul care-i poartă numele - Pagina 1
Rudolf Diesel și motorul care-i poartă numele - Pagina 2
Rudolf Diesel și motorul care-i poartă numele - Pagina 3
Rudolf Diesel și motorul care-i poartă numele - Pagina 4
Rudolf Diesel și motorul care-i poartă numele - Pagina 5
Rudolf Diesel și motorul care-i poartă numele - Pagina 6
Rudolf Diesel și motorul care-i poartă numele - Pagina 7
Rudolf Diesel și motorul care-i poartă numele - Pagina 8
Rudolf Diesel și motorul care-i poartă numele - Pagina 9
Rudolf Diesel și motorul care-i poartă numele - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Rudolf Diesel si Motorul care-i Poarta Numele
    • bibliografie.doc
    • rudolf diesel si motorul care-poarta numele.doc

Alții au mai descărcat și

Cric auto îndrumar

CAPITOLUL I Consideratii generale 1.1 Caracterizarea solutiei constructive Schema cinematica al cricului simplu cu dispozitiv de actionare cu...

Sistemul ABS

Automobilele moderne sunt echipate cu sisteme de frânare performante si fiabile, capabile să atingă excelente valori de frânare chiar si la viteze...

Noțiunea de semifabricat

Orice proces tehnologic de prelucrare mecanica prin aschiere este insotit de erori. Acest neajuns duce la obtinerea unei piese care nu corespunde...

PSP 1

1.Faltuirea – asamblarea prin indoirea in falt a marginilor pieselor care se asambleaza cu sau fara material de adaos. 2.Gatuirea 3.Umflarea si...

Organe de mașini

1. PRINCIPII GENERALE DE PROIECTARE ALE ORGANELOR DE MASINI 1.1. Obiectul cursului de „Organe de maini” Definirea unor notiuni: · Masina:...

Determinarea experimentală a caracteristicii și rigidității arcurilor

DETERMINAREA EXPERIMENTALA A CARACTERISTICII SI RIGIDATII ARCURILOR 13.1 Scopul lucrarii Scopul lucrarii este de a familiariza pe stundeti cu...

Îmbinări prin Lipire și Încleiere

3.1. ÎMBINARI PRIN LIPIRE Îmbinarile prin lipire se realizeaza cu ajutorul unui metal sau aliaj de lipit, adus în stare fluida prin încalzire la o...

Te-ar putea interesa și

Emisiile Poluante ale Motoarelor cu Ardere Internă și Concepte Constructive Utilizate pentru Reducerea Acestor Emisii

I. INTRODUCERE 1. MOTIVAŢIA, OBIECTIVELE, IMPORTANŢA ŞI ACTUALITATEA SITUAŢIEI PRIVIND EMISIILE POLUANTE ALE MOTOARELOR CU ARDERE INTERNĂ...

Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere

INTRODUCERE Nikolaus August Otto (1832-1891) este un inventator german care (pe baza principiului care îi poartă numele) a realizat primul motor...

Întreprinderea și Procesul Inovării la Nivel Global și în România

“Întreprinderea și procesul inovării la nivel global și în România” Cât de mult din procesul de inovare reprezintă inspiraţie şi cât de mult e...

Biodiesel

Trăim într-o vreme în care suntem, ca societate, dependenţi în totalitate de energie electrică sau termică, dat fiind că majoritatea funcţiilor pe...

Ai nevoie de altceva?