Roti Dintate

Extras din referat Cum descarc?

Se va analiza in acest capitol defectarea elementelor componente ale transmisiilor rotii dintate.
In ciuda unei evidente simplitati a unor astfel de sisteme mecanicei, totusi modurile de distrugere posibile si mecanismele acestora sunt foarte numeroase.
In principal degradarea transmisiilor cu roti dintate pot apare ca urmare a:
--distrugerii rotilor dintate prin diverse mecanisme;
--uzarii sau defectarii lagarelor cu rostogolire sau cu alunecare;
--distrugerii sistemelor de etansare si ca urmare a pierderii partiale sau totale de lubrifiant;
--uzarii arborilor canelati;
--distrugerii prin oboseala a arborilor de transmisie;
--corodarii carcaselor si a aparitiei fisurilor prin care se poate scurge lubrifiantul;
--degradarii lubrifiantilor si ca urmare a aparitiei altor tipuri de defecte ale elementelor prezentate mai sus. 
O prima observatie asupra degradarii in general a unui sistem mecanic de transmisie cu roti dintate este faptul ca acesta se poate defecta mai frecvent ca urmare a deteriorarilor care apar in lagarele cu rostogolire decat ca urmare o defectarii rotilor dintate.
Cu toate ca atat rotile dintate cat si rulmentii sunt supuse unor tensiuni variabile de contact, rulmentii sunt mult mai sensibili la particulele dure care pot exista in lubrifiant ca urmare a desprinderii acestora in timpul rodajului sau ca urmare a distrugerii suprafetelor metalice in contact. Se poate considera la general ca 49 % din cauzele defectarii transmisiilor cu roti dintate sunt cauzate de defectarea rulmentilor, 41 %, din cauza defectarii rotilor dintate iar 16 % sunt alte cauze.
In afara mecanismelor principale de distrugere rotile dintate si lagarele se pot deteriora si ca urmare a unor cauze cum ar fi: erori de aliniere ale rulmentilor, arborilor si rotilor dintate (care provoaca aproximativ 19 % din totalul distrugerilor); erori de prelucrare (aproximativ 6 % din defecte); instabilitatea termica a elementelor componente (in special dilatari nedorite a arborilor pe care sunt montati rulmentii si a carcaselor in care sunt montati acestia, aproximativ 9 % din defecte); vibratii torsionale; suprasarcini ocazionale neprevazute (aproximativ 13 % din defecte) care pot duce la distrugerea rulmentilor sau a rotilor dintate; suprasarcini provocate de diverse tipuri de cuplaje elastice, arbori cardanici, motoare electrice supradimensionate cu cupluri de pornire excesiv; contaminarea interioara sau exterioara a lubrifiantilor (aproximativ 25 % din defectari).


Fisiere in arhiva (1):

  • Roti Dintate.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!