1.TEMA PROIECTULUI Sa se proiecteze un cric auto cu bare articulate care permite ridicarea unei sarcini F=5500N, de la inaltimea Hmin=260mm, la inaltimea Hmax =430mm. Schema de principiu este prezentata in figura de mai jos. 1.taler superior 2.bare articulate 3.piulita 4.surub de actionare 5.lagar 6.manivela 7.taler inferior 2. ANALIZA CINETOSTATICA SI SINTEZA DIMENSIONALA 2.1 Cerinte 1. Sa asigure reglarea distantei dintre sol si caroserie 2. Sa asigure deplasarea sarcinii F pe verticala 3. Sa aiba stabilitate 4. Sa nu se afunde in sol 5. Sa poata fi usor actionat (randament mare) 6. Sa aiba gabarit mic 7. Sa poata fi actionat usor, cu o forta de maxim 300N 8. Sa aiba duritate mare 9. Sa aiba un pret mic. 2.2 Sinteza dimensionala Are drept scop determinarea lungimii barelor articulate si a inaltimii talerelor. Pentru aceasta consideram cricul in cele doua pozitii extreme de lucru Hmin si Hmax. 2.2 Analiza cinetostatica Mecanismul cricului este un mecanism static determinat cu un singur grad de libertate si un singur element conducator (surubul). Datorita faptului ca este simetric dupa doua axe este suficient sa determinam fortele pentru un sfert. Pe celelalte elemente fortele fiind egale cu cele determinate in aceasta partea mecanismului. Fortele care actioneaza pe fiecare element in parte le determinam din ecuatiile de echilibru pe fiecare element: o Echilibrul talerului F=5500N pentru ?min: pentru ?max: o Echilibrul barei pentru ?min: F21=F12=10625,14N F12=F32=10625,14N pentru ?max: F21=F12=2760,52N F12=F32=2760,52N
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).