Mecanismul Surub-Piulita

Referat
6/10 (2 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 25 în total
Cuvinte : 5864
Mărime: 254.10KB (arhivat)
Publicat de: Costache Oancea
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Dragoi Ion, Vasile Ciciu
e proiectul pt clasa a 12-a pt cei din domeniul tehnic

Extras din referat

Notiuni fundamentale despre organele de masini

Masina,creatie tehnica a omului,este realizata dintr-un ansamblu de elemente mecanice componente,inlantuite cinematic,cu miscari strict determinate.

Insusiri ale organelor de masini

Organele de masini sunt piese,avand rol functional utilitar,care intra in compunerea organica-structurala a oricaror masini,agregate,mecanisme sau dispozitive.Avand rol functional determinat,fiecare organ de masina poate fi analizat, proiectat si executat separat, considerandu-l insa independent ca solicitare si uzare cu celelalte organe cu care se asambleaza.

Performantele functionale si tehnice ale oricarei masini depind de 2 factori principali:conceptia proiectantului care elaboreaza schema de principiu a viitoarei masini si insusirile calitative ale fiecarui element structural component.

Primul factor poate fi asigurat printr-o temeinica pregatire teoretica si practica de specialitate a proiectantului.Al doilea factor demonstreaza ca performanta si siguranta in exploatarea masinii,durabilitatea si fiabilitatea sa sunt hotarate de calitatea fiecarui organ component .Pentru aceasta,organele de masini trebuie sa satisfaca urmatoarele conditii dee baza:

- sa corespunda integral scopului functional pentru care se construiesc;

- sa fie simple si sa prezinte siguranta in exploatare,adica sa reziste solicitarilor la care sunt supuse;

- sa asigure durata de functionare necesara in raport cu scopul,calitatea materialului si a tehnologiei de executie.

Rezistenta propriu-zisa,rigiditatea,rezistenta la uzare si rezistenta la temperatura

sunt caracteristici ale materialelor organelor de masini,care le mentin o anumita capacitate de a rezista si de a functina in diferite conditii.

Prelucrarea fara dificultati deosebite ca si interschimbabilitatea sunt,de asemenea,insusiri de baza caracteristice multor organe de masini cu rol functional deosebit.

Clasificarea organelor de masini

Marea diversitate de forme si dimensiuni permite gruparea organelor de masini dupa o serie de criterii,dintre care mai importante sunt cele constructive si cele functionale.

Constructiv,organele de masini se grupeaza astfel:

- organe pasive (nituri,stifturi,pene,arcuri,suruburi de fixare etc.) care nu contribuie in mod direct la transmiterea,la realizarea sau la transformarea miscarii mecanice,ci doar la asamblarea elementelor;

- organe active (suruburi de miscare,roti dintate,arbori,manivele,biele,lanturi de transmisie,etc.) care,in functionare,au rolul de transmitere sau de transformare a miscarii.

Clasificarea asamblarilor

A. Asamblari nedemontabile

B. Asamblari demontabile

A. Asamblari nedemontabile

- asamblari nituite;

- asamblari lipite;

- asamblari sudate.

B. Asamblari demontabile

- asamblari cu pene si stifturi;

- asamblari prin caneluri;

- asamblari filetate;

- asamblari cu arcuri.

Clasificarea organelor de masini

a) Organe ale miscarii de rotatie

- osii si arbori;

- lagare;

- de aunecare;

- de rostgolire.

b) Cuplaje

- permanente;

- intermitente.

c) Organe pentru transmiterea miscarii de rotatie

- transmisii cu cablu;

- transmisii cu curea;

- transmisii cu lanturi;

- transmisii cu roti dintate;

- transmisii cu roti de frictiune.

d) Oragane de transformare si transmitere a miscarii

Preview document

Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 1
Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 2
Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 3
Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 4
Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 5
Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 6
Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 7
Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 8
Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 9
Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 10
Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 11
Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 12
Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 13
Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 14
Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 15
Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 16
Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 17
Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 18
Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 19
Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 20
Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 21
Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 22
Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 23
Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 24
Mecanismul Surub-Piulita - Pagina 25

Conținut arhivă zip

  • Mecanismul Surub-Piulita.doc

Alții au mai descărcat și

Cric auto îndrumar

CAPITOLUL I Consideratii generale 1.1 Caracterizarea solutiei constructive Schema cinematica al cricului simplu cu dispozitiv de actionare cu...

Sistemul ABS

Automobilele moderne sunt echipate cu sisteme de frânare performante si fiabile, capabile să atingă excelente valori de frânare chiar si la viteze...

Noțiunea de semifabricat

Orice proces tehnologic de prelucrare mecanica prin aschiere este insotit de erori. Acest neajuns duce la obtinerea unei piese care nu corespunde...

PSP 1

1.Faltuirea – asamblarea prin indoirea in falt a marginilor pieselor care se asambleaza cu sau fara material de adaos. 2.Gatuirea 3.Umflarea si...

Organe de mașini

1. PRINCIPII GENERALE DE PROIECTARE ALE ORGANELOR DE MASINI 1.1. Obiectul cursului de „Organe de maini” Definirea unor notiuni: · Masina:...

Determinarea experimentală a caracteristicii și rigidității arcurilor

DETERMINAREA EXPERIMENTALA A CARACTERISTICII SI RIGIDATII ARCURILOR 13.1 Scopul lucrarii Scopul lucrarii este de a familiariza pe stundeti cu...

Îmbinări prin Lipire și Încleiere

3.1. ÎMBINARI PRIN LIPIRE Îmbinarile prin lipire se realizeaza cu ajutorul unui metal sau aliaj de lipit, adus în stare fluida prin încalzire la o...

Te-ar putea interesa și

Sistemul de direcție

1. Memoriu justificativ Automobilul pentru a se deplasa are nevoie de un sistem de directie, care dirijeaza automobilul pe traiectoriea dorita de...

Presă cu piuliță fixă cu două coloane

Memoriul tehnic Solutia contructiva aleasa pentru presa proiectata este presa cu piulita fixa cu doua coloane . Presa cu piulita fixa cu doua...

Presă cu Piuliță Fixă

1. MEMORIUL TEHNIC 1.1)DENUMIREA SI SCOPUL DE UTILIZARE Tema de proiect se intituleaza presa cu piulita fixa. Presa cu piulita fixa se...

Proiectare menghină

1. CARACTERIZAREA TRANSMISIEI SURUB-PIULITA Transmisia surub-piulita, alcatuita dintr-un surub si o piulita aflate in miscare relativa in timpul...

Menghină cu șurub rotator și falcă mobilă

Proiect la ORGANE DE MASINI Sa se proiecteze menghina cu surub rotator si falca mobile avand caracteristica : Sarcina maxima Q =1000 daN Cursa...

Mecanism cu șurub și piuliță - presă cu piuliță rotitoare

INTRODUCERE Consideraţii generale Mecanismul şurub – piuliţă este folosit pentru transformarea mişcării de rotaţie în mişcare de translaţie, sau...

Mecanism cu Șurub și Piuliță

TEMA DE PROIECT Fig. 1 Schema mecanismului Date de intrare: - Forţa din piesă: Fp = 2100 N; - Forţa din arc: Fe=250 N - Pentru semifabricat:...

Cric cu piulița rotitoare

1. Tema de proiect Proiect de an Sa se proiecteze mecanismul cric cu piulita rotitoare cunoscand: -forta maxima F =12.270 N; -cursa maxima h =...

Ai nevoie de altceva?