Frane de blocare

Extras din referat Cum descarc?

Franele de blocare sunt cu banda sau cu disc (fig.1)
In mod uzual se folosesc cele cu benzi.
Sunt insa companii (Compania National Oil Varco) care doteaza troliile cu frane
cu discuri.
Acestea au mari avantaje la utilizarea calculatorului in optimizarea procesului de
introducere a garniturii de foraj in sonda.
1.1 FRANA CU BANDA
Franele sunt elemente indispensabile pentru instalatia de foraj in cadrul careia
indeplinesc o serie de functii importante:
- sustinerea in repaus a garniturii de prajini de foraj, a coloanei de tubare,
suspendate la carlig;
- absorbirea energiei la introducerea prajinilor sau burlanelor;
- franarea sau oprirea completa a sarcinii in procesul coborarii;
- reglarea apasarii pe sapa prin mentinerea unei parti a garniturii de prajini
intinsa, greutatea acestei prajini fiind preluata de carlig.
Frana mecanica este o frana cu banda dubla si echilibrata, care lucreaza pe
suprafetele exterioare ale tamburilor tobei. Se compune din doua benzi elastice din otel,
curbate dupa forma tamburilor si captusite la interior cu placi de ferodou (elemente care
prin franare produc franarea rotii tobei). Capetele de sus ale benzilor sunt fixate fie
printr-un balansier prevazut la capete cu doua tije de care se leaga benzile si doua piulite
de rulare, fixat prin articulatie la sasiul troliului, fie prin doua piese articulate legate
intre ele printr-un manson si doua tije filetate(cu filet stanga dreapta), iar pe de alta parte
la extremitatile benzilor, iar la capetele inferioare ale benzilor, considerate mobile, sunt
legate la un dispozitiv de multiplicare a fortei, constituit dintr-un sistem de arbori si
parghii, actionat manual prin maneta (levierul) de comanda a franei.
Fig. 1- Frana cu banda
Sistemul de forte la frana cu banda este schematizat in figura de mai jos:
Dt
Df
a
T w
F'
TM
l
t r
Ft
Fig. 2 Sistemul de forte in dispozitivul de franare
Notiuni:
T este efortul de intindere in banda franei;
TM - efortul la capatul activ al benzii;
t - efortul la capatul activ ;
aM=270?...330?; se adopta aM=325?=5,67 rad;
F' - efortul la capatul activ pentru compensarea caruia este necesar un moment
de franare Mf;
Ft - forta activa la levierul franei;
Ecuatia de echilibru a momentelor fortelor care actioneaza asupra benzii de
frana este :


Fisiere in arhiva (1):

  • Frane de blocare.pdf

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!