Cuplaje

Extras din referat Cum descarc?

Cuplajele sunt organe de masini care realizeaza legatura permanenta sau intermitenta intre 2 arbori, cu scopul transmiterii miscarii de rotatie si a momentelor de torsiune, fara modificarea valorilor nominale si a sensului acestora. 
Cuplajele se pot utiliza si pentru realizarea legaturilor intre un arbore si piesele montate liber pe acesta: roti dintate, roti de transmisie, roti pentru lant.
Cuplajele pot servi ca elemente de siguranta (limitare de moment, turatie, sens).
Obiectivele utilizarii cuplajelor:
cuplarea arborilor chiar in cazul existentei unor abateri de la coaxilitate (radiale, unghiulare) sau in cazul existentei deplasarilor axiale;
modificarea frecventelor proprii ale agregatului din care fac parte (cuplaje cu elemente elastice);
micsorarea efectului solicitarilor dinamice prin inmagazinarea unei energii potentiale la aparitia supraincarcarilor (cuplaje elastice) ;
cuplarea sau decuplarea arborilor in timpul mersului si sub sarcina (cuplaje intermitente = ambreiaje).
Clasificare:
1. permanente
- fixe (rigide): - cu bucse 
- cu manson
- cu flanse
- dintate
- mobile (compensatoare)- cu elemente intermediare rigide
- abateri axiale
- abateri radiale
- abateri unghiulare
- abateri combinate
- cu elemente intermediare elastice - metalice
- nemetalice
2. intermitente (ambreiaje)
- dupa modul de transmitere a momentelor de torsiune
- mecanice
- electromagnetice
- hidraulice
- dupa caracteristicile functionale
- comandate - cu comanda mecanica
- cu comanda hidrostatica
- cu comanda electromagnetica
- automate - centrifuge (?)
- directionale (sens)
- siguranta
Intr-un cuplaj actioneaza urmatoarele sarcini :
- momentul de torsiune util care trebuie transmis;
- sarcini dinamice care se manifesta in timpul regimului tranzitoriu;
- sarcini datorate socurilor si vibratiilor.
Marimea acestor sarcini depinde de :
tipul motorului de antrenare si al caracteristicilor sale mecanice
constructia masinii antrenate si regimului de lucru
M tc ??kM t
unde : M tc - momentul de torsiune de calcul; 
M - momentul de torsiune nominal : Mt= P/?= 30P/(?n) [N.m] cu puterea P [W], viteza unghiulara ?[rad/s] si turatia n [rot/min];
k=k1* k2 - coeficientul de suprasarcina 
k1- coeficient dependent de masina motoare; 
k2 - coefficient dependent de masina de lucru.
Coeficientul k este functie de:
K=f ( masa accelerata, mersul masinii, tip masina lucru, motoare)
- f.micamare -uniform.. -ventilator.. - M.A.I. 
socuri foarte mari m.ridicat ...1)
Exemplu: k=1,6...1,7 pentru acceleratia unei mese mici, a unei benzi transportoare cu mers uniform, actionarea cu motor cu ardere interna (MAI) cu 4 cilindri.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cuplaje.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!