Cric Auto Indrumar

Extras din referat Cum descarc?

CAPITOLUL I
Consideratii generale 
1.1 Caracterizarea solutiei constructive
Schema cinematica al cricului simplu cu dispozitiv de actionare cu clichet orizontal :
Surubul principal 1 executa atat miscare de rotatie cat si de translatie.Piulita 2 este fixate in corpul 3. Pentru evitarea miscarilor relative intre sarcina de ridicat si cupla 4 aceasta trebuie sa se roteasca liber pe capul surubului1, deci intre cupla si surub ezista un lagar axial care poate fi de alunecare sau de rostogolire( rulment axial). Utilizarea rulmentului este avantajoasa in specila pentru ridicarea sarcinilor mari, cand se obti reduceri inseminate ale momentului de frecare rezistent dintre cupla si surub.
Caracterizarea transmisiei surub piulita
Transmisia surub piulita, alcatuita dintr-un surub si o piulita aflate in miscare relative in timpul functionarii, realizeaza transmiterea si transformarea miscarii si a fortei.Cu aceste functii transmisia surub piulita se intalneste frecvent in constructia unor masini simple cum sunt cricurile si presele manuale, in constructia masinilor unelte , a unor dispozitive de lucr, a unor aparate de masura.
Avantajele folosirii transmisiei surub-piulita sunt: constructia si executia relativ simpla, precizia buna, functionarea fara zgomot , gabarit redus, posibilitatea transmiterii unor forte relative mari.
Dezavantajul principal al acestei transmisii il constituie existenta unor frecari importante in spirele filetelor, care determina randamente mici, uzuri mari ce conduc in timp la jocuri mari si in consecinta viteze de lucru limitate. Acest neajuns este in parte eliminate de transmisia cu bile (" suruburile cu bile") la cer frecarea de alunecare este inlocuita cu frecarea de rostogolire.
1.2. Sinteza dimensionala
Sinteza dimensionala are ca obiectiv principal determinarea lungimii parghiilor 
- Hmin - inaltimea minima sub sarcina si H - cursa,
- Hmin si Hmax - inaltimea maxima sub sarcina.
lp -lungimea unei parghii
(hi + hs)=?
Trebuie determinate patru necunoscute: lp , ?min , ?max si ?.
Se pot scrie doua ecuatii: 
sau
Pentru solutionarea problemei trebuie introduse inca doua conditii (ecuatii). Se pot impune urmatoarele marimi:
- ?min si ?max
- ?min si ?
1.3. Studiul cinetostatic
Studiul cinetostatic se face in scopul determinarii fortelor care actioneaza in elementele mecanismului. 
Mecanismul din structura cricului constituie un sistem static determinat.
Se scriu conditiile de echilibru:
(?F)4=0 -> F=2R64sin? -> R64=F/(2sin?)
(?F)6=0 -> R46= -R64; R46+R26=0; R26=R46=R64=F/(2sin?) (?F)2=0 -> R62= -R26; R62=F/(2sin?); F1=2R62sin?
Din relatiile de mai sus rezulta ecuatia de legatura dintre forta din surub, F1 si greutatea ridicata, F.
CAPITOLUL II 
Dimensionarea, proiectarea si verificarea surubului
2.1 Precizarea solicitarilor si formelor de deteriorare
Pentru a pune in evidenta tipul solicitarilor care se produc, se construiesc diagramele de eforturi. 
F1...... F4- forte axiale
M14,M12,M23- momente
M21- momentul de insurubare
Mtot- moment de actionare


Fisiere in arhiva (1):

  • Cric Auto Indrumar.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!