Automobile BMW - M3

Referat
7/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: ppt
Pagini : 10 în total
Mărime: 821.61KB (arhivat)
Publicat de: Bucur Simon
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Bidu Eugen
BMW M3 mic istoric

Extras din referat

BMW, acronimul pentru Bayerische Motoren Werke AG (în romana Uzina Bavareză de Motoare SA), este un producător german de automobile, motociclete şi motoare. BMW este o companie germană organizată ca societate pe acţiuni, înregistrată în DAX la Bursa din Frankfurt.

Sigla alb-albastră folosită pînă în prezent, utilizează aceleaşi culori ca ale steagului Bavariei, sugerînd o elice albă care se roteşte avînd ca fundal un albastru similar cu cel al cerului. Grila frontală caracteristică, de forma „rinichi dublu”, a fost prima dată folosită la modelul BMW 303, la începutul anilor 1930.

Firma BMW, este una din marile firme de automobile la nivel mondial, având ca subdivizii ale sale alte companii producătoare de automobile, cum ar fi: BMW MINI şi Rolls-Royce. Marca britanică Rover a fost (1994 - 2000) parte a concernului. Formula 1: BMW Sauber, Williams.

În sectorul de piaţă al autoturismelor, BMW se află în competiţie directă cu alte nume prestigioase din domeniul fabricanţilor de automobile: Acura, Alfa Romeo, Audi, Cadillac, Infiniti, Jaguar, Lexus, Lincoln, Mercedes-Benz, Volvo, Porsche, VW, etc.

SIGLA BMW

Înaintea celui de-al doilea război mondial

Precursor al firmei BMW, au fost în 1913 fondată de Karl Rapp, firma „Rapp Motorenwerke GmbH”. Fiind iniţial o uzină de fabricare de motoare. În tînara firma, inginerul Max Fritz a inventat 1917 motorul de avion cu supracomprimare, motor care putea să urce la înălţimi mai mari.

Construcţia motorului fiind foarte bună, compania a semnat un contract cu armata Regatului Prusiei pentru construirea de 2.000 motoare de tip Motor V12 asigurându-şi astfel viitoarea dezvoltare. Comanda a presupus finanţarea suplimentară, care a fost asigurată prin asocierea lui Rapp cu Camillo Castiglioni şi Max Friz.

In 1922 principalul acţionar Camillo Castiglioni a părăsit firma, a luat dreptul numelui BMW şi s-a dus la firma bavareză de aeronave: „Bayerische Flugzeug-Werke” (BFW).

Bayerische Flugzeug-Werke au rezultat din Gustav-Otto-Flugzeugwerk, înfiinţate la data de 7 martie 1916, de Gustav Otto, un fiu a lui Nikolaus Otto, inventatorul Motorului-Otto. Localizarea uzinei în cartierul Milbertshofen a fost aleasă pentru că era aproape de Gustav-Otto-Flugzeugwerk. De aici rezultă şi data înfiinţării uzinei BMW pe data de 7 martie 1916.

Simultan cu lărgirea capitalului social compania şi-a schimbat numele în Bayerische Motoren Werke GmbH, devenind o societate cu răspundere limitată (SRL). Asocierea şi creşterea prea rapidă a firmei a creat şi victime, fondatorul Karl Rapp, fiind nevoit să părăsească compania, care a fost preluată de industriaşul austriac Franz Josef Popp în 1917 şi apoi redenumită BMW AG în 1918, transformîndu-se într-o societate pe acţiuni (SA).

După ce Tratatul de la Versailles a interzis producerea de avioane în Germania, ca urmare Gustav Otto şi-a închis fabrica de avioane, iar BMW a trecut la producţia de material rulant pentru căi ferate, specializîndu-se în producţia de frîne.

După cel de-al doilea război mondial

În anul 1945, principalele uzine din München au fost aproape complet distruse. Uzina din Eisenach a fost preluată de Uniunea Sovietică şi fiind în posesia a tuturor instrumentelor de producţie, a putut oferi din nou toate tipurile de dinaintea războiului.

Sediul fiind distrus în urmă bombardamentelori, în uzinele din München, până atunci nu s-au produs automobile. Firmă supravieţuia prin producţia de motociclete, vase de gătit şi frâne de vehicule. 1951 a fost produs primul automobil „BMW 502”, un model exclusiv de lux cu un motor cu 6 cilindri urmat de un motor V8. De asemenea, şi autouturismul „Isetta” produs din 1955 sub licenţă a companiei Italiene ISO, nu a putut reduce criza financiară.

M3 este o marca de inalta performanta a modelelor din seria 3 a gamei BMW, dezvoltata de compania BMW M. Modelele M3 sunt derivate ale automobilelor din seria 3 precum E30, E36, E46 respectiv E90/92/93 si se vand in variantele coupe, sedan si convertibil.

Fata de modelele standard ale seriilor 3, M3 vine cu multiple upgrade-uri precum: motoare mult mai puternice si mai receptive (si in acelasi timp mai mici ca dimensiuni), imbunatatirea manevrabilitatii si a suspensiei, o caroserie mai agresiva si mai aerodinamica precum si multiple imbunatatiri respectiv schimbari ale elementelor din interior, in unele din ele fiind incrustate emblema M3, ///M(Motorsport).

Bazat pe modelul E30 al seriei 3 din anul 1986, primul BMW M3 apare in acelasi an cu un motor de 2.3L I4 S14B23 modificat de Divizia M numarand nu mai putin de 195 cai putere, automobilul avand in plus, pe langa modelul standard din care acesta a fost derivat, multiple si majore imbunatatiri facute de lucratorii uzinei Motorsport.

M3 E30 difera de restul automobilelor de serie E30 din multe puncte de vedere. I-a fost inlocuita cutia de viteza cu una Getrag in 5 trepte cu

rapoarte scurte. Directia se modifica si ea, astfel manevrarea masinii devine mult mai usoara. Datorita motorului

foarte puternic, sistemul de franare este elementul cu cea mai importanta modificare. Rotilor din fata le revin

rulmenti mai mari si discuri de frana din ceramica iar pe spate dispar etrierii si se vor monta placute de frana

de o calitate superioara. Fiind o masina sport diferentialul este si el inlocuit cu unul LSD Helical cu burdufe .

Suspensia a fost inlocuita cu una rigida tip Steiner cu bari stabilizatoare pentru rotile din fata.

M3 E30 nu a fost numai o masina de sosea. Aceasta a participat la multe curse de raliu sau campionate organizate

pe categorii de automobile cum ar fi WTC. Pentru a avea mereu o masina competitiva, de la an la an, M3 E30 a

avut parte de diferite modificari fie modificari majore precum inlocuirea motorului cu unul de 2.5L de 238 cai putere

fie modificari mai usoare cum ar fi aerodinamicizarea caroseriei, reducerea greutatii, montarea unui nou model de

jante cu o dimensiune de 18” etc.

In perioada 88-89 apar noile modele M3 E30, Evolution avand disponibile modelele Evo1 si

Evo2, acestea aducand mai multa putere si o caroserie vizibil schimbata si mult mai

aerodinamica si multiple dotari atat in interior cat si la partea mecanica.

Conținut arhivă zip

  • Automobile BMW - M3.ppt

Alții au mai descărcat și

Cric auto îndrumar

CAPITOLUL I Consideratii generale 1.1 Caracterizarea solutiei constructive Schema cinematica al cricului simplu cu dispozitiv de actionare cu...

Sistemul ABS

Automobilele moderne sunt echipate cu sisteme de frânare performante si fiabile, capabile să atingă excelente valori de frânare chiar si la viteze...

Noțiunea de semifabricat

Orice proces tehnologic de prelucrare mecanica prin aschiere este insotit de erori. Acest neajuns duce la obtinerea unei piese care nu corespunde...

PSP 1

1.Faltuirea – asamblarea prin indoirea in falt a marginilor pieselor care se asambleaza cu sau fara material de adaos. 2.Gatuirea 3.Umflarea si...

Organe de mașini

1. PRINCIPII GENERALE DE PROIECTARE ALE ORGANELOR DE MASINI 1.1. Obiectul cursului de „Organe de maini” Definirea unor notiuni: · Masina:...

Determinarea experimentală a caracteristicii și rigidității arcurilor

DETERMINAREA EXPERIMENTALA A CARACTERISTICII SI RIGIDATII ARCURILOR 13.1 Scopul lucrarii Scopul lucrarii este de a familiariza pe stundeti cu...

Îmbinări prin Lipire și Încleiere

3.1. ÎMBINARI PRIN LIPIRE Îmbinarile prin lipire se realizeaza cu ajutorul unui metal sau aliaj de lipit, adus în stare fluida prin încalzire la o...

Te-ar putea interesa și

Concurența pe Piața de Autoturisme în România

Productia, piata si concurenta în domeniul autoturismelor din România se afla înca de la începuturile lor sub influenta exigentelor interne si,...

Strategii pe piața autoturismelor din România

Capitolul 1. Piaţa şi mediul economic concurenţial 1.1. Mediul de afaceri contemporan Mediul de afaceri reprezintă ansamblul reglementărilor...

BMW - Studiu de Caz

I. PREZENTARE GENERALA 1. PREZENTAREA FIRMEI Pietrele de temelie ale imperiului BMW dateaza înca din 1916 în München, când Franz-Josef Popp si...

Bilanțul și poziția financiară a întreprinderii - abordarea comparativă a diferitelor modele de bilanț

REZUMAT Lucrarea, „Bilanţul şi poziţia financiară a întreprinderii. Abordarea comparativă a diferitelor modele de bilanţ”, este structurată pe...

Auditul de Marketing la Constructorul de Automobile BMW

1. PREZENTAREA CONSTRUCTORULUI 1.1. PREZENTARE GENERALA Grupul BMW este unul dintre cei mai de succes producatori de masini din lume, desi, nu si...

Prezentare Brand BMW

BMW este un producător german de automobile, motociclete și motoare. BMW este o companie germană organizată ca societate pe acțiuni, înregistrată...

Analiza Valorii Estetice a Autoturismelor BMW

Introducere Estetica- noul model de marketing(Schimitt,Simsonson,2002,p15) deciziile în alegerea zonelor în care vom locui, în decorarea caselor,...

BMW - studiu de marketing (analiza cererii și a ofertei, evoluția profitului, cote de piață, capacitatea pieței, elemente ce individualizează marca BMW, căi de dezvoltare)

Bayerische Motoren Werke AG - Scurt istoric Kerl Rapp si Gustav Otto au infiintat Bayerische Motoren Werke pe data de 9 martie 1916, initial...

Ai nevoie de altceva?