INTRODUCERE Diferentialul Torsen reprezinta un subansamblu al transmisiei autovehiculului ce se utilizeaza pentru o distributie asimetrica a cuplului ce foloseste angrenaje melcate. Denumirea provine din limba engleza de la cuvintele "Torque Sensitive", ce semnifica "sensibil la cuplu". A fost inventat de americanul Vernon Gleasman si produs de Gleasman Corporation. Inainte de a explica functionarea diferentialului Torsen, trebuie sa intelegem cum functioneaza un diferential normal. DIFERENTIALUL Diferentialul reprezinta dispozitivul care permite transmiterea cuplului motor si rotirea rotil... vezi detalii
Forjarea este un procedeu de prelucrare a unui metal sau a unui aliaj, prin deformare plastica, cu ajutorul ciocanului sau a unei prese mecanice, in timpul prelucrari are loc deformarea metalulului sub actiunea fortelor sub care este supus materialul dat . In interiorul semifabricatului in timpul forjari apar tensiuni si deformari ce au diferite valori si diferite directi ceea ce face imprevizibila determinarea directielor de deformare si forma piesei dupa forjare ,insa in prezent cu ajutorul tehnologielor existente in domeniul informational si cu ajutorul metodei elementului finit este pos... vezi detalii
1.TEMA PROIECTULUI Sa se proiecteze un cric auto cu bare articulate care permite ridicarea unei sarcini F=5500N, de la inaltimea Hmin=260mm, la inaltimea Hmax =430mm. Schema de principiu este prezentata in figura de mai jos. 1.taler superior 2.bare articulate 3.piulita 4.surub de actionare 5.lagar 6.manivela 7.taler inferior 2. ANALIZA CINETOSTATICA SI SINTEZA DIMENSIONALA 2.1 Cerinte 1. Sa asigure reglarea distantei dintre sol si caroserie 2. Sa asigure deplasarea sarcinii F pe verticala 3. Sa aiba stabilitate 4. Sa nu se afunde in sol 5. Sa poata fi usor actionat (randame... vezi detalii
Prin sistem hidraulic de actionare se intelege acel sistem in care transmiterea energiei de la sursa la consumator se realizeaza prin intermediul unui curent de lichid sub presiune. Clasificare: Dupa ponderea energiei potentiale sau a celei cinetice in cadrul energiei totale, exista: -sisteme hidrostatice - la care predomina energia potentiala datorata presiunii statice; ele prezinta o caracteristica mecanica rigida si au o larga utilizare in actionarea masinilor si utilajelor industriale; -sisteme hidrodinamice - la care predomina energia cinetica; ele prezinta o caracteristica mecani... vezi detalii
Cuplajele sunt organe de masini care realizeaza legatura permanenta sau intermitenta intre 2 arbori, cu scopul transmiterii miscarii de rotatie si a momentelor de torsiune, fara modificarea valorilor nominale si a sensului acestora. Cuplajele se pot utiliza si pentru realizarea legaturilor intre un arbore si piesele montate liber pe acesta: roti dintate, roti de transmisie, roti pentru lant. Cuplajele pot servi ca elemente de siguranta (limitare de moment, turatie, sens). Obiectivele utilizarii cuplajelor: cuplarea arborilor chiar in cazul existentei unor abateri de la coaxilitate (rad... vezi detalii
Motorul cu ardere interna este motorul care transforma energia chimica a combustibilului prin ardere, in interiorul motorului, in energie mecanica. Energia calorica, rezultata in camera de ardere, se transforma in miscare mecanica rectilinie ciclica dupa care in miscare de rotatie uniforma, obtinuta la arborele cotit. Arderea combustibilului produce energie calorica in cilindrii motorului. Pentru obtinerea energiei calorice necesare se foloseste combustibilul lichid ca: benzina, motorina sau gazul natural lichefiat. Oxigenul necesar arderii se obtine din aerul atmosferic. Combustibilul in... vezi detalii
VW Passat stabileste noi standarde de siguranta economie,confort si calitate. La cea de-a patra generatie limuzina a atins un nivel de performante ce ar face cinste oricarui constructor.Ca dimensiuni Volkswagen Passat se incadreaza in segmentul superior al clasei medii afirmatie intarita de desigin-ul modern si cu o vizibila tenta de lux,calitatea fabricatiei alaturi de echiparea bogata cu sisteme ce fac pasagerilor viata la bord cat mai placuta il propulseaza in topul modelelor similare. Paleta de motorizare a acestui model este generoasa sub capota facandu-si loc motoare in 4 si 6 cilin... vezi detalii
Introducere Harley-Davidson este un producator american de motociclete cu o bogata istorie si traditie culturala. Fondata in 1903 in Milwaukee, WI, Harley tocmai a sarbatorit 100 de ani cu o serie de evenimente, si sute de mii de motociclisti stransi vara anului trecut pe malul lacului Michigan. In 1929, existau 241 producatori de motociclete din SUA. Dupa criza, numai doi au ramas: Harley si Indian. Prin 1953, indian a iesit din afaceri, lasand Harley-Davidson ca singurul producator american de motociclete. Dificultatile financiare in anii 1970 a dus la necesitatea ca societatea-mama, A... vezi detalii
Capitolul 1 INTRODUCERE Metrologia contribuie la imbunatatirea continua a proceselor tehnologice si la sporirea calitatii produselor fabricate de industria tarii noastre. Metrologia este o ramura a fizicii care se ocupa cu masurile, unitatile de masura, sisteme de unitati de masura, mijloace de masurare, precum si cu totalitatea normelor legale si administrative privitoare la folosirea masurilor, mijloacelor si metodelor de masurare in toate domeniile activitatii umane. La inceput masurarile s-au facut prin cantarire,cu mana,prin aprecierea dupa ochi, prin aprecierea distantelor dupa du... vezi detalii
Consideram ca avem un angrenaj de doua roti dintate cu numar diferit de dinti, cu raze diferite. Din moment ce viteza unghiulara -- masurata in rotatii per secunda, rotatii per minut sau radiani per secunda -- este proportionala cu viteza de rotatie impartita la raza rotii intelegem ca roata dintata cu raza mai mare are viteza de rotatie cea mai mica. Aceeasi concluzie se poate trage si dintr-o analiza diferita a procesului privit din prisma numarului de dinti. Avind doua roti dintate cu numar de dinti diferit, se observa ca la o rotatie completa a rotii cu numar de dinti mai mic, roata cu ... vezi detalii
Actionarea electrica a vinciurilor de incarcare Generalitati : Vinciurile de incarcare si macaralele navale sunt destinate, in principal, pentru lucrarile de incarcare - descarcare la bordul navelor. In constructia navelor moderne se urmareste cresterea rentabilitatii exploatarii navei care se obtine in principal prin reducerea duratei de stationare in porturi pentru opertatii de incarcare - descarcare si micsorarea duratei de deplasare intre doua porturi prin sporirea vitezei de mars. Navele de marfuri si cele in perspectiva ajung la viteze de 22 Nd si se preconizeaza pentru viitor de 3... vezi detalii
TEMATICA PRACTICA TEHNOLOGICA CUNOASTEREA AUTOVEHICULELOR Constructie,functionare,reglaje 1.Date generale despre firma unde se realizeaza practica(service auto):numele si adresa firmei,modul de organizare,schema fluxului tehnologic 2.Motoare cu ardere interna utilizate la autovehicule:motoare cu aprindere prin scanteie(MAS) sau motoare Otto si motoare cu aprindere prin comprimare sau Diesel: - mecanismul motor; -mecanismul de distributie 3.Sistemele motorului: -sistemul de ungere; -sistemul de racire; -sistemul de alimentare cu combustibil MAS -sistemul de alimentare cu combusti... vezi detalii
Generalitati In incinta societatilor comerciale si satierelor de montaj pentru deplasarea materialelor sau ansamblurilor tehnologice se folosesc diferite mijloace de transport Utilajele de ridicat fac parte din categoria mare a mijloacelor de transport si cuprind totalitatea mecanismelor, masinilor si instalatiilor care servesc la deplasarea sarcinilor pe directia verticala si la transportarea lor pe orizontala, prin rotatie sau translatie, pe un spatiu restrins. Mecanizarea operatiilor de transport si ridicare respectiv descarcare, depozitare si montarea propriu+zisa au un rol important... vezi detalii
Sa se proiecteze transmisia mecanica de uz general compusa din urmatoarul motor asincron trifazat cu rotor in scurtcircuit. Transmisia rotor - reductor se face prin curele trapezoidale. Reductorul este cu doua trepte : 1. cu roti dintate conice cu adntura dreapta ; 2. cu roti dintate cilindrice cu dinti inclinati . Se cunosc urmatoarele : - puterea de iesire din transmisie : Pe=1,8 [KW]; - turatia de iesire din reductor : ne = 160 [rot?min]; - randamentul transmisie prin curea trapezoidala : ?CT = 0,93; - randamentul angrenajului cu roti conice : ?RK = 0,94; - randamentul angrenaj... vezi detalii
Lagarele de clasifica astfei: - Dupa directia sarcinii: - radicale; - axiale(crapodine) - -radial-axiale. - Dupa frecare-ungere: - cu frecare uscata, limita sau maxima; - cu frecare-ungere lichida. - Dupa forma suprafetei de frecare: - cilindrice; - conice; - sferice; - plane. - Dupa felul miscarii de rotatie: - rotatie completa; - miscare oscilata. - Dupa pozitia fusului pe arbore: - de capat; - intermediare. vezi detalii