Teoria Jocurilor - Studiu de Caz Microsoft și Yahoo

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Negociere
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 2060
Mărime: 18.09KB (arhivat)
Publicat de: Sabina Oroș
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Yahoo! este un portal şi motor de căutare, considerat a fi fost primul motor de căutare performant. În prezent, oferă unele dintre cele mai populare servicii online, toate bazate pe un cont unic: un serviciu de e-mail (Yahoo! Mail), având spaţiu de stocare nelimitat, un program de conversaţie pe internet (Yahoo! Messenger), ştiri (Yahoo! News), călătorii (Yahoo! Travel) şi multe altele. Dupa Yahoo! si-a facut aparitia si Google Inc., care este o companie americana ce administreaza motorul de cautare pe Internet cu acelasi nume. Google ofera o metoda simpla si rapida de gasire a informatiilor pe web, avand o baza de date de peste 8 miliarde de site-uri. La începutul anului 2004, Google raspundea la mai mult de 200 milioane de consultari zilnice, iar la sfarsitul anului 2007, a fost cotat ca cel mai puternic brand global, dupa criteriul valorii in milioane de dolari (86,057 ml. dolari), dar si dupa modul de perceptie de catre consumatori.

Compania americana Microsoft, cel mai mare producator de software din lume, s-a aratat interesata de preluarea companiei Yahoo!, din cauza amenintarii reprezentate de dominatia Google pe piata publicitatii pe motoarele de cautare. Anul trecut, in urma unor discutii extinse privind o posibila fuziune cu Microsoft, Yahoo! a anuntat ca nu este de vanzare. Insa cele doua companii au stabilit ca vor colabora pentru a combate dominatia Google.

Astfel, la 31 ianuarie 2007, Microsoft a facut o oferta publica de preluare a companiei Yahoo!. Aceasta s-a petrecut la doar doua zile dupa ce portalul de Internet anuntase rezultate slabe pentru ultimul trimestru din 2007 si prognoze nefavorabile pentru 2008.

Oferta Microsoft Corporation a constat in 47,5 miliarde de dolari, adica 31 de dolari pe actiune, jumatate din aceasta reprezentand actiuni Microsoft.

Jerry Yang, co-fondator al Yahoo!, a facut publica decizia conducerii de respingere a ofertei de preluare lansata de Microsoft, considerand ca aceasta subevalueaza valoarea companiei, desi un titlu Yahoo! valora doar 27 de dolari pe bursa. Potrivit informatiilor din piata, board-ul Yahoo! nu a vrut sa inceapa negocieri cu Microsoft, in lipsa unei oferte imbunatatite cu cel putin 12 miliarde dolari, reprezentand o valoare de peste 40 dolari pe actiune.

Yahoo! a luat decizia de a respinge oferta Microsoft in cadrul unei reuniuni a consiliului de administratie. Decizia sugera ca Yang este pregatit sa le prezinte actionari-lor planuri de crestere a valorii actiunilor Yahoo! cu cel putin 62%, in cazul in care compania isi pastreaza independenta.

Jerry Yang si-a sustinut insistenta de a refuza propunerea de vanzare prin argumentul ca cele 47,5 miliarde de dolari pe care Microsoft le-a oferit pentru Yahoo! subevaluau de fapt compania. Argumentul lui Yang nu a fost lipsit de sens, in logica dupa care, daca tot Microsoft ar fi urmat sa fie principalul castigator al tranzactiei, macar Yahoo! sa-si fi vandut scump pielea. Nu era un secret ca Microsoft chiar avea nevoie de ajutor in domeniul online - punctul tare al Yahoo! -, in conditiile in care compania fondata de Bill Gates a ramas puternica pe segmentul pe care-l stie cel mai bine, aplicatiile software si sistemele de operare pentru computere, in timp ce in zona internetului a lasat dintotdeauna de dorit.

"Acum ca agitatia provocata de oferta nesolicitata inaintata de Microsoft a trecut, vom putea sa ne concentram asupra celei mai importante tranzitii din istoria companiei, astfel incat sa maximizam potentialul de beneficii pentru actionari, angajati, parteneri si utilizatori", a declarat co-fondatorul Yahoo si directorul executiv, Jerry Yang.

Yahoo! si echipa sa de consilieri de la bancile americane de investitii Goldman Sachs si Lehman Brothers au evaluat posibile parteneriate cu grupuri de media si de tehnologie care sa previna preluarea companiei de catre Microsoft. Astfel, una din variantele analizate a fost reinceperea negocierilor de fuziune cu AOL, afacerea online detinuta de Time Warner. S-au luat in considerare parteneriate cu alte companii precum Google sau Disney.

Desi anterior Yahoo! si AOL nu au reusit sa ajunga la o intelegere in privinta pretului, exista posibilitatea unui consens avand in vedere urgenta situatiei create de oferta ostila a Microsoft si de recesiunea economiei americane. Google, care a oferit sprijin Yahoo! in momentul anuntului public al ofertei Microsoft, detinea 5% dintre actiunile AOL.

Insa Yahoo! a cheltuit 36 mil. dolari (24,03 mil. euro) in prima jumatate a acestui an pentru a acoperi cheltuielile consultantilor in negocierile cu gigantul Microsoft. Oficialii companiei au precizat ca taxele platite pentru consiliere in tranzactia cu Microsoft, in incercarea miliardarului Carl Icahn de a inlocui conducerea Yahoo!, dar si in alte litigii conexe au costat portalul web aproximativ 36 mil. dolari, peste o treime din veniturile nete de 131 mil. dolari raportate de companie in trimestrul al doilea si in crestere fata de nivelul de 22 mil. dolari (15 mil. euro) raportat in luna iulie a acestui an. Cea mai mare parte a banilor au fost incasati de catre companiile Goldman Sachs, Lehman Brothers si Moelis & Compania, cu care Yahoo! a colaborat pentru respingerea ofertei Microsoft.

Preview document

Teoria Jocurilor - Studiu de Caz Microsoft și Yahoo - Pagina 1
Teoria Jocurilor - Studiu de Caz Microsoft și Yahoo - Pagina 2
Teoria Jocurilor - Studiu de Caz Microsoft și Yahoo - Pagina 3
Teoria Jocurilor - Studiu de Caz Microsoft și Yahoo - Pagina 4
Teoria Jocurilor - Studiu de Caz Microsoft și Yahoo - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Teoria Jocurilor - Studiu de Caz Microsoft si Yahoo.doc

Alții au mai descărcat și

Persuasiunea, artă a relaționării

TEHNICI DE PERSUASIUNE Legile in sine nu sunt nici bune, nici rele. Ele exista si nimic mai mult. Felul cum manipulam sau folosim legile este...

Negociere și Contractare

1.Importanta negocierii in afacerile economice internationale Negocierea a aparut cu f mult timp inainte de a se dezvolta afacerile, pt ca...

Programarea Neuro-Lingvistica

Neuro-linguistic programming (NLP) is a set of techniques, axioms and beliefs, that adherents use primarily as an approach to personal development....

Ai nevoie de altceva?