Tehnici de vânzare

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Negociere
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1674
Mărime: 33.72KB (arhivat)
Publicat de: Nichifor Staicu
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Pentru a analiza forţa de muncă este important să se cunoască cele două dimensiuni, şi anume cea cantitativă (care trebuie să răspundă la întrebarea: “Câţi oameni?”) şi cea calitativă (“Ce fel de oameni?”).

Partea I: Procesul de recrutare

Această etapă este importantă din punct de vedere financiar, deoarece firma trebuie să dispună de anumite costuri pentru a angaja noi agenţi de vânzări. Acestea îşi pot alege candidaţii după o serie de cerinţe, cum ar fi: aspect, politeţe, interes faţă de muncă, ambiţie, entuziasm, putere de convingere, spirit de iniţiativă, autocontrol, cunoştinţe etc.

Analiza posturilor presupune enunţarea specifică a sarcinilor fiecărui post şi obligaţiile profesionale asociate acestora şi trebuie să reflecte o strategie de marketing a firmei. Spre exemplu, fişa postului trebuie să aibă în componenţă principalele îndatoriri, sarcini şi responsabilităţi specifice pentru fiecare poziţie. (Anexă)

Partea II: Instruirea

Această etapă are ca scop îmbunătăţirea performanţelor agenţilor de vânzări şi umplerea golurilor care există între ceea c ear trebui să ştie aceştia şi ceea ce ştiu în momentul respectiv. Această etapă are loc de cele mai multe ori în următoarele cazuri:

- angajaţii noi trebuie să cunoască îndeajuns produsele pe care le vând

- angajaţii ce preiau un teritoriu nou şi trebuie să fie puşi la curent cu vânzările de pe acea zonă

- când se introduc produse noi

- când firma îşi schimbă unele proceduri privind vânzarea produselor

- când persoanele în cauză urmează să fie promovate

- când practicile comerciale existente sunt insuficiente

Etapele necesare instruirii sunt impactul (autosugestia şi reţinerea mai multor detalii), repetiţia (o repetare eficientă este cea făcută cu atenţie şi în care materialul este asamblat la loc în mod propriu), utilizarea cunoştinţelor şi a abilităţilor (această etapă capătă o mai mare profunzime şi semnificaţie o dată ce este folosită la maxim), interiorizarea (are loc când s-a profitat de impact şi ca urmare materială conform trebuinţelor când abilităţile vânzătorului au devenit mai puternice), confirmarea instruirii.

Cunoştinţele principale de care un bun vânzător trebuie să dispună:

- cunoaşterea produselor

- administrarea vânzărilor şi cunoaşterea companiei: vânzătorul trebuie să înţeleagă statutul companiei şi trebuie să implementeze soluţii bazate pe nevoile clienţilor firmei

- cunoaşterea pieţei: cunoaşterea întregii ramuri de activitate şi a firmelor concurente

- cunoaşterea şi înţelegerea clientului: acesta este elementul vital al structurii comerciale.

Legende din folclorul vânzărilor:

1. Foloseşte multe întrebări deschise. Sunt mai puternice decât cele închise

Înțelepciunea populară spune că, dacă pui întrebări deschise, ai mai multe șanse să închei o vânzare decât dacă pui întrebări la care se răspunde cu da sau nu (închise). Însă cercetările nu au găsit nicio corelație pozitivă între întrebările deschise și succesul unei vânzări. În cazul întâlnirilor de vânzare analizate, 60% dintre întrebările închise au primit un răspuns format din mai mult de un cuvânt. Practic, întrebările închise primesc răspunsuri deschise.

Preview document

Tehnici de vânzare - Pagina 1
Tehnici de vânzare - Pagina 2
Tehnici de vânzare - Pagina 3
Tehnici de vânzare - Pagina 4
Tehnici de vânzare - Pagina 5
Tehnici de vânzare - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Tehnici de Vanzare.docx

Alții au mai descărcat și

Persuasiunea, artă a relaționării

TEHNICI DE PERSUASIUNE Legile in sine nu sunt nici bune, nici rele. Ele exista si nimic mai mult. Felul cum manipulam sau folosim legile este...

Negociere și Contractare

1.Importanta negocierii in afacerile economice internationale Negocierea a aparut cu f mult timp inainte de a se dezvolta afacerile, pt ca...

Programarea Neuro-Lingvistica

Neuro-linguistic programming (NLP) is a set of techniques, axioms and beliefs, that adherents use primarily as an approach to personal development....

Te-ar putea interesa și

Strategii și Tehnici de Vânzare în Asigurări

ARGUMENT Un aspect esenţial în viaţa şi evoluţia omului, încă din cele mai vechi timpuri l-a constituit grija faţă de viitor, teama combinată cu...

Leasingul, tehnică modernă de vânzare

Introducere. 1. Noţiuni generale. Potrivit noii legislaţii fundamentale adoptate în România după 1989, economia de piaţă a fost instituită atât...

Merchandising - Hypermarket-ul Joy

Enunţul proiectului: Suprafata de vanzare a unui magazin amplasat la nivelul solului este de 3300 m . Randamentul mediu global al vanzarilor in...

Tehnici de vânzare în compania Mediplus

I.INTRODUCERE Sănătatea rămâne pentru toţi cea mai importantă problemă şi în acest domeniu, atâta timp cât se vor înregistra progrese în...

Metode și Tehnici de Vânzare la Real Hypermarket

INTRODUCERE În lucrarea de faţă sunt evidenţiate metodele, instrumentele şi tehnicile de vânzare folosite în hypermarket pentru ca acesta să...

Managementul Vânzării

1. Introducere Vanzarea eficienta este importanta pentru succesul celor mai multe tipuri de afaceri. Indiferent daca tratati direct cu clientul...

Tehnici de vânzare - modelul IBM

1. Prezentarea firmei si obiectivele urmarite de agentul de vanzari SC SCORPIO SRL este o firma specializata cu domeniul de activitate in vanzarea...

Tehnici de vânzare

Ati incercat vreodata sa convingeti un politist sa nu va dea o amenda? V-ati prezentat vreodata la un interviu pentru a obtine slujba? Ati...

Ai nevoie de altceva?