Referate pentru domeniul Negociere pagina 4 din 12

doc

Tehnici de Manipulare

Persuasiunea este o forma de influentare. Este modalitatea de argumentare prin intermediul careia o persoana incerceaca sa convinga o alta persoana sau un grup de persoane sa creada sau sa faca un anumit lucru. Persuasiunea este un proces de ghidare al oamenilor pentru a adopta idei, atitudini sau actiuni (rationale sau mai putin rationale). Persuasiunea se bazeaza pe discutii si "atractivitatea prezentarii" in locul folosirii mijloacelor de forta. Manipularea este o forma extrema a persuasiunii, in care doar o parte beneficiaza pe seama celeilate parti. Aristotel a afirmat ca "Retorica e... vezi detalii

doc

Negotiation Tactics

Today's business environment is complex, very competitive, and global. In order to remain competitive, organizations are increasingly engaging in international business ventures. As international business relations grow, so does the frequency of business negotiations among people from different countries. In this context the negotiation process implies a series of decision and actions that should be taken in order to achieve the company's goals. Mainly this means to conclude the best possible contracts assuring a promising perspective to the firm. Among the actions above mentioned an impo... vezi detalii

doc

Principii de negociere

Negocierea este o comunicare specializata, care necesita invatare, experienta, talent si principialitate. Negocierea este forma de comunicare ce presupune un proces comunicativ, dinamic, de ajustare, de stabilire a acordului in cazul aparitiei unor conflicte de interese, prin care doua sau mai multe parti, animate de mobiluri diferite si avand obiective proprii, isi mediaza pozitiile pentru a ajunge la o intelegere mutual satisfacatoare Dintre toate formele de comunicare, negocierea estes, asadar, singura care recunoaste aprioric urmarirea unui interes. Pentru a fi altceva decat egoism, a... vezi detalii

doc

Negocierea în afaceri internaționale - Italia

Aceasta sectiune este un fragment din cartea "Negocierea Afacerilor Internationale -Ghidul de referinta al negociatorului pentru 50 de tari din intreaga lume" de catre Lothar Katz. Acesta a fost actualizat cu intrari de la cititori si altii, cel mai recent in martie 2008. Oameni de afaceri italieni, in special cei din randul generatiilor tinere, sunt adesea experimentati in a interactiona si a face afaceri cu vizitatorii din alte culturi. Cu toate acestea, aceasta nu inseamna intotdeauna ca sunt deschisi. Cand negociem afaceri aici, trebuie sa realizam ca oamenii se pot astepta ca lucruril... vezi detalii

doc

Strategii de Negociere

Procesul de negociere implica un ansamblu de orientari si decizii prin intermediul carora se urmareste realizarea obiectivelor si promovarea intereselor firmei prin incheierea de contracte avantajoase si asigurarea unei perspective favorabile afacerilor. Strategiile sunt mari orientari si optiuni care se refera la ansamblul negocierii; cuprind un orizont de timp indelungat si exprima interesele de baza ale firmei. Strategiile adoptate in negocieri reflecta, pe de o parte, optiunile fundamentale in afaceri ale managementului, iar, pe de alta parte, conditiile in care are loc negocierea (car... vezi detalii

doc

Capitalul Uman - Recenzie

Laureat, in 1992 al premiului Nobel in Stiinte Economice, Gary S. Becker a facut pionierat in aplicarea analizelor economice asupra comportamentului uman, abordand domenii ca discriminarea, casatoria, familia, relatiile interumane si educatia - domenii in care comportamentul era considerat a fi unul comun si, adesea, de-a dreptul irational. Cercetarile lui Becker despre capitalul uman au fost considerate, de catre Comitetul Premiului Nobel, drept cele mai notabile contributii in domeniul economic, iar acest volum este cea mai completa expunere, la zi, a acestei munci novatoare. ,,Capita... vezi detalii

doc

Impactul Strategiilor de Negociere

INTRODUCERE Am ales ca tema de referat Impactul strategiilor de negociere deoarece consider ca intr-un proces de negociere, strategiile joaca cel mai important rol. Un negociator nu poate porni la drum fara a elabora din timp un plan pentru atingerea obiectivelor. A negocia fara o strategie este echivalent cu a pleca intr-o drumetie montana fara nici un fel de harta a zonei. Impactul strategiilor asupra negocierii este deosebit de important, intrucat adoptarea unei strategii corecte va conduce cu certitudine la reusita negocierii, la o negociere perfecta. Termenul strategie provine din in... vezi detalii

docx

Studiu de caz negociere

Dupa sapte luni de negociere, in decembrie 1974 s-a semnat Acordul pe termen lung al zaharului intre Japonia si Australia. Partea australiana se numea CSR Ltd. si actiona pentru guvernul statului Queensland, iar partea japoneza era reprezentata de companiile Mitsui si Mitsubishi, in numele a 33 de rafinatori de zahar. Situatia era definita, pe fondul crizei petroliere mondiale, de rezilierea acordurilor internationale in domeniul zaharului si de un an cu o recolta foarte proasta in Cuba. Preturile au crescut de la 143 la 650 de dolari tona intre ianuarie-octombrie 1974. Australienii d... vezi detalii

doc

Negocierea unui Contract

Negocierea comerciala internationala este un proces organizat de comunicare intre doi sau mai multi parteneri din tari diferite, care isi propun adaptarea progresiva a pozitiilor lor in scopul realizarii unei intelegeri de afaceri reciproc acceptabile, materializata in contractul extern. Pregatirea negocierilor comerciale presupune elaborarea unui program de lucru detaliat care sa cuprinda: stabilirea obiectivelor negocierii; cunoasterea partenerilor comerciali; documentarea si informarea; stabilirea strategiilor; elaborarea lucrarilor pregatitoare; analiza solutiilor posibile; integrarea ... vezi detalii

doc

Stiluri de Negociere Internațională

Negociatorii se deosebesc unii de altii dupa modul cum abordeaza negocierile, poarta tratativele si urmaresc obtinerea rezultatului; adica dupa stilul care-i caracterizeaza. Stilul reflecta, inainte de toate, personalitatea negocitorului si in acest caz se vorbeste de stilul individual sau personal. Ele este insa si o expresie a unei culturi ( organizationale, nationale, regionale), adica un stil colectiv. In abordarile interculturale din literatura de marketing si management se evidentiaza o serie de elemente definitorii pentru diferite culturi sau se schiteaza tipologii culturale ale neg... vezi detalii

doc

Despre Negociere

Motto: ,,In afaceri, ca si in viata personala, oamenii au parte mai curand de ceea ce negociaza decat de ceea ce merita". (negociator anonim) 1. Aspecte fundamentale "Fie ca va place sau nu, fiecare dintre voi este un negociator. Negocierea este o realitate a vietii... Toata lumea negociaza ceva in fiecare zi." Negocierea este o targuiala. Este acea arta a vanzatorului care descopera pretul maxim pe care-l poate plati cumparatorul si acesta la randul sau descopera pretul minim pe care-l poate accepta vanzatorul. Negocierea poate fi definita mai concret ca fiind procesul prin care reu... vezi detalii

doc

Negociere Contract

Negocierea este un proces de interactiune, ajustare si armonizare a intereselor distincte ale partilor astfel incat, dincolo de caracterul competitiv al raporturilor dintre parti, acordul de vointa sa devina reciproc avantajos. Toate partile negociatoare pot avea de cistigat si nici una de pierdut. Negocierea este un proces orientat catre o finalitate precisa, exprimata prin incheierea unei afaceri concrete. Evaluarea succesului este facuta prin raportare la finalitatea sa, concretizata mai mult sau mai putin avantajos. Ceea ce conteaza, in final, sunt rezultatele negocierii. Strategia es... vezi detalii

docx

Asigurarea pentru accidente de muncă și bolile profesionale

Asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale reprezinta o asigurare de persoane, face parte din sistemul de asigurari sociale, este garantata de stat si cuprinde raporturi specifice prin care se asigura protectia sociala a salariatilor impotriva diminuarii sau pierderii capacitatii de munca si decesului acestora ca urmare a accidentelor de munca si a bolilor profesionale. Asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale are urmatoarele obiective: a) prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale; b) reabilitarea medicala si socioprofesionala a asiguratilor,... vezi detalii

docx

Tehnici de vânzare

Pentru a analiza forta de munca este important sa se cunoasca cele doua dimensiuni, si anume cea cantitativa (care trebuie sa raspunda la intrebarea: "Cati oameni?") si cea calitativa ("Ce fel de oameni?"). Partea I: Procesul de recrutare Aceasta etapa este importanta din punct de vedere financiar, deoarece firma trebuie sa dispuna de anumite costuri pentru a angaja noi agenti de vanzari. Acestea isi pot alege candidatii dupa o serie de cerinte, cum ar fi: aspect, politete, interes fata de munca, ambitie, entuziasm, putere de convingere, spirit de initiativa, autocontrol, cunostinte etc.... vezi detalii

doc

Persuasiunea, artă a relaționării

TEHNICI DE PERSUASIUNE Legile in sine nu sunt nici bune, nici rele. Ele exista si nimic mai mult. Felul cum manipulam sau folosim legile este bun sau rau. Legile Persuasiunii descriu, in majoritate, felul cum reactioneaza cei mai multi oameni fata de un anume set de circumstante. Tehnicile de persuasiune implica manipularea Legilor Persuasiunii. De asemenea, ele mai implica si manipularea altor circumstante curente, care pot include folosirea cu maestrie a intrebarilor, impartasirea secretelor, folosirea cuvintelor si a frazelor cu efect puternic, aplicarea presiunilor de timp si altel... vezi detalii

Hopa sus!