Referate pentru domeniul Negociere pagina 2 din 12

ppt

Logistica negocierilor

Conceptul de negociere: Este un proces tranzactional ce are loc intre doua sau mai multe persoane pentru incheiere de conventii cu caracter comercial, economic (tarifar), juridic etc. Tratative incheiate intre parteneri de afaceri privind cumpararea si vanzarea de marfuri, produse. Desfasurarea fluenta a procesului de negociere are nevoie de o detaliere a catorva elemente aparent colaterale printre care: stabilirea locului si orei de desfasurare a negocierilor, alegerea locului de desfasurare a intalnirii, dotarea salii de negociere si pozitia la masa negocierii. Stabilirea locului si a ... vezi detalii

docx

Desfășurarea Tratativelor de Negociere

1. Comunicarea - problema esentiala a negocierii In desfasurarea sedintelor de negociere o importanta deosebita revine comunicarii. Aceasta poate fi privita din trei puncte de vedere si anume: intre negociator si firma al carei reprezentant este, intre negociatori si mediile de informare in masa ca mediu extern al negocierilor, intre partenerii de negociere insisi. In ceea ce priveste comunicarea dintre negociatorul aflat in strainatate si firma pe care o reprezinta, se recomanda o reducere la minim a acesteia aplicandu-se proverbul englezesc conform caruia "nicio veste inseamna totusi o ... vezi detalii

doc

Funcțiile negocierii

I.Functiile negocierii Negocierea este o forma de interactiune care are costuri intrinseci-timp,effort psihic,alte resurse materiale si umane.Negociatorii au nevoie de timp pentru pregatirea intalnirii cu partenerii;desfasurarea tratativelor necesita de asemenea timp ca partile sa construiasca repere comune in functie de care sa-si adapteze comportamentele si pentru a gasii solutiile problemelor.Angajarea in negociere implica si un effort psihic,determinat de tensiunea interactiunii cu personae care au alte interese sau de necesitatea de a ceda ceva sau de a cere ceva.Pregatirea si derular... vezi detalii

doc

Comunicarea în Procesul de Negociere Relația Management - Sindicate

comunicare Maniera de comunicare este o mostra de comportament individual pe care ceilalti o pot observa ca atare. Impresiile pe care oamenii si le formeaza despre ceilalti sunt fundamental marcate de modul in care acestia saluta, pastreaza distantele, zambesc, vorbesc, asculta, gesticuleaza, privesc etc., adica de stilul personal de a relationa si interactiona. Preotul, balerinul sau instalatorul, de exemplu, vor purta in atitudine si in postura corpului ceva din meseria lor. Fiecare se poarta si vorbeste intr-un mod care ii este propriu. Prima impresie despre partenerul de afaceri, se f... vezi detalii

doc

Rusia - Actor Principal al Scenei Internaționale

In contextul evolutiilor si transformarilor sociale care au avut loc la nivel mondial incepand cu anii 90, viata curenta a mediului international este influentata in mod semnificativ. O problema importanta in acest context o reprezinta modificarile survenite la nivelul structurii de putere a acelor state care de-a lungul evolutiei istorice au stat la baza carmuirii lumii. Acum, la mai bine de un deceniu de transformari continue si profunde, este important a analiza cum a evoluat si care este statutul celei mai controversate puteri, si anume Rusia, intr-un context politic aflat inca in plina... vezi detalii

doc

Limbajul în Manipularea Negocierii

Conform Dictionarului Explicativ al Limbii Romane, verbul "a manipula" inseamna "a manui, a manevra". In cadrul unui proces de negociere, a stapani arta manipularii utilizand cele mai variate tehnici din domeniu conduce la obtinerea celor mai bune rezultate si in final atingerea scopului propus. Din aceast motiv se spune ca tehnicile de negociere reprezinta punctual forte al oricarui negociator sau vanzator de succes. Un rol cu o importanta foarte mare in cadrul procesului de negociere si in aplicarea celor mai de succes tehnici de manipulare il are limbajul verbal si non-verbal. Astfel, c... vezi detalii

doc

Divertismentul în Lumea Diplomatică

Argument Scopul principal al divertismentului este de a oferi oaspetilor placere si amuzament. Insa pentru diplomati, acesta are un scop mai serios si, in plus, poate avea urmatoarele obiective: - Sa imbunatateasca imaginea publica despre tara lor - Sa obtina opinii si informatii de la cetatenii locali si de la alti diplomati - Sa lege prietenii si sa stabileasca contacte care se pot dovedi utile - Sa dea posibilitatea sotiilor sa se intalneasca pentru a putea impartasi si discuta probleme de interes reciproc. De asemenea, si acest lucru este la fel de important, acesta da posibilitat... vezi detalii

ppt

Momente importante și dificile în negociere

Toata lumea este de acord ca negocierea trebuie bine pregatita. Angajandu-se intr-un demers riscant, negociatorul nu poate lasa pe seama inspiratiei de moment desfasurarea lucrurilor. Pregatirea negocierii este importanta si reprezinta o conditie a cresterii performantei negociatorului si succesului. Un negociator bine pregatit pentru intalnirea cu partenerul sau, nu numai ca actioneaza coerent dar are si mai multa incredere in sine, este mai exigent in formularea si promovarea propriilor cereri. Negocierea este, in esenta, un proces de comunicare intre parteneri care au puncte de veder... vezi detalii

doc

Stilul de Negociere Japonez

Japonia este o tara din Asia de Est, situata pe un lant de insule aflate intre Oceanul Pacific si Marea Japoniei, la est de Peninsula Coreeana Este cunoscuta in romaneste si sub numele de Tara Soarelui Rasare. Potrivit legendei, Japonia a fost creata de catre zei care au infipt o sabie in ocean, la scoaterea ei formandu-se patru picaturi ce au devenit insulele principale, precum si o multitudine de insule mici (peste 5000). Cultura japoneza a evoluat foarte mult de-a lungul secolelor de la forma ei originara, cultura Jomon la un hibrid contemporan, care combina influente din tari din Asia,... vezi detalii

doc

Profilul Negociatorului din Rusia

In ultimele decenii, stilul de negociere rus a fost caracterizat de occidentali drept unul bazat pe confruntare. Schimbarile politice din ultimul deceniu din Europa au creat insa unele dificultati cercetatorilor in stabilirea unor tendinte in stilul de negociere rus. De-a lungul timpului, negociatorii rusi au avut un comportament "ascuns", nelasandu-si dezvaluite motivele si scopurile negocierilor. Cauzele se pare ca sunt izolarea de cadrul international si politia politica sau pur si simplu neincrederea in straini. Comportamentul rusilor a fost caracterizat de occidentali drept rigid, in... vezi detalii

pdf

Contractul de vânzare internațională - Negocierea prețului

1. Preliminarea In perspectiva integrarii europene, ajustarea legislatiei Republicii Moldova la standardele europene a devenit o necesitate imperioasa. Un domeniu de importanta primordiala in acest sens il reprezinta dreptul contractelor. Contractul constituie instrumentul care asigura libera concurenta si care stimuleaza initiativa privata, fiind acea forma juridica care organizeaza schimbul de valori in societate. De asemenea, contractul este un instrument important prin care se realizeaza schimbul international de bunuri, servicii si cunostinte intro lume pe cale de globalizare. Pentru E... vezi detalii

doc

Negociere

Tranzactiile comerciale sunt de altfel, in esenta lor, rezultatul unor negocieri intre parti, care se finalizeaza cu o intelegere privind termenele si conditiile incheierii afacerii care face obiectul operatiunii comerciale respective. In procesul negocierii diverselor contracte de comert international un rol important revine logicii, psihologiei, artei comunicarii (cunoastera limbii partenerului ocupa un rol deosebit) si demonstratiei, constand in capacitatea de promovare si argumentare a propriului punct de vedere. Negocierea acestor contracte este un proces organizat, etapizat si compe... vezi detalii

ppt

Contractul de vânzare internațională

Definitie Este actul jurdic in care partile, vanzator si cumparator, apartinand unor state diferite, se obliga reciproc sa transfere proprietatea unui bun in schimbul platii unui pret. Caractere -caracter exclusiv comercial ; -caracter international; legea uniforma asupra vanzarii se aplica contractelor de vanzare care isi au sediul sau resedinta obisnuita pe teritoriul unor state diferite; -caracter sinalagmatic -caracter bilateral; -caracter oneros; -caracter comutativ. Obiectul contractului Acest element al contractului are scopul de a preciza continutul economic al contractul... vezi detalii

doc

Studiu de caz - închiderea fabricii Nokia România din localitatea Jucu

Nokia a inaugurat in septembrie 2008 fabrica din localitatea Jucu, judetul Cluj, dupa o investitie de 60 milioane euro. Investitia a stirnit un adevarat scandal international, dat fiind faptul ca Nokia a inchis anterior o fabrica din Bockum (Germania), lucru ce a afectat 2.300 de angajati. Grupul finlandez a acordat atunci plati compensatorii de 200 de milioane de euro celor 2.300 de angajati, reprezentand in medie aproape 87.000 de euro pe angajat. Uniunea Europeana a acordat in 2009 landului german Renania de Nord un ajutor de 5,5 milioane euro pentru sprijinirea reintrarii a peste 1.300 ... vezi detalii

doc

Raport de Activitate - Comunicare și Negociere în Afaceri

Ma numesc Kelemen Szilard-Norbert, locuiesc in Tirgu Mures si sunt student la Universitatea"Petru Maior" Tirgu Mures , Facultatea de Stiinte Economice, Juridice si Administrative, specializarea Economia comertului, turismului si a serviciilor. Sunt o persoana entuziasta si sunt motivat sa-mi implinesc obligatiile zilnice. Mai mereu incerc sa tin o relatie stransa si de incredere cu membrii familiei si cu prietenii. Imi place sa petrec timp cu altii, mai ales cu cei care impart aceleasi idei ca ale mele. Sunt apreciat de prieteni ca fiind de incredere si foarte saritor pentru anumite ca... vezi detalii

Hopa sus!