Negocierile Internationale de Afaceri Sub Impactul Culturii Americane

Extras din referat Cum descarc?

Negocierile internationale de afaceri sub impactul culturii americane
Astazi, in lumea contemporana, in conditiile cresterii contactelor, a interactiunilor, indivizii si societatea, in general, acorda o atentie tot mai mare dimensiunii culturale a existentei.
Diferentele culturale se regasesc in toate componentele negocierii internationale. Un element care se regaseste constant in fiecare componenta a negocierii si de care depinde succesul celei din urma este stilul de negociere. Asupra lui isi pun amprenta diferentele si asemanarile culturale, deoarece cei care folosesc un anumit stil de negociere provin dintr-un model cultural specific. Modul in care abordeaza partenerii de afaceri problematica negocierii, in fiecare etapa a acesteia, depinde de tipul de cultura din care provin.
Shell (2006) a identificat cinci stiluri de negociere, printre care si competitia, care este proprie negociatorilor care considera ca au ocazia sa castige ceva. Negociatorul competitiv are instincte puternice si viziune strategica. Asemenea persoane pot insa neglija importanta relatiilor, ceea ce le poate crea dificultati daca partea oponenta apartine unei culturi in care relatiile sunt importante.
Contextul cultural American
Economia americana a fost si a ramas prin definitie o economie bazata pe intreprinderea privata; chiar atunci cand intervine si influenteaza afacerile, statul - fie el cel federal, statal sau local - respecta cu sfintenie proprietatea privata si prosperitatea generata de competitie intre firme. Teoretic, fiecare organizatie este motivata sau are drept obiectiv fundamental vizat obtinerea de profit. Mai ales dupa 1950, obiectivul fundamental vizat de firme a devenit piata si clientii, profitul fiind privit ca o consecinta a ramanerii in afaceri; totusi, top managementul firmelor americane este pragmatic si priveste profitul ca singur criteriu de alocare a resurselor.
SUA reprezinta una dintre cele mai eterogene societati din lume, societate bazata pe individualism si competitie, societate in care coexista diverse sisteme: bunastare si saracie, castig sau pierdere, solutii rapide la o problema sau lipsa unei solutii etc. Pentru americanul obisnuit exista ,,da sau nu" (alb - negru) si mai rar nuanta ,,de poate" intre extreme a valorilor culturale ale lumii de afaceri:
- sinceritatea raporturilor intre indivizi si o granita neclara intre profesional si viata particulara; se formeaza greu relatii de prietenie, apropierea intre persoane si obtinerea increderii este lenta etc.
- individualism si conceptia ca se poate ,,castiga" orice statut prin munca; competitia este corecta intre grupuri pe diverse domenii; familia si grupul sunt situate pe plan secundar;copilul este incurajat sa fie independent si sa paraseasca locuinta parintelui inca de lavarsta de 18 ani; copilul este educat sa-si plateasca taxele la colegiu etc
- libertate si democratie, libertate de exprimare, de alegere a religiei, de alegere a profesiei,de a critica autoritatea publica; libertatea de ati alege propriul destin, fie ca esti invingator fie ca esuezi; presa si mass-media sunt o reala putere a statului de drept , chiar daca nu au un statut oficial;
- o concurenta foarte agresiva, fiind foarte important sa participi la joc, sa te afli permanent intr-o competitie oarecare; acest spirit se induce inca din familie si clasele primarefiecarui copil;
- drepturile universale ale omului si egalitatea de sansa a persoanelor sunt considerate drepturi sacre si garantate; SUA ramane ,,tara tuturor posibilitatilor", orice persoana poate acceda la bani, putere si influenta;
- nu exista un sistem oficial de caste sociale, orice individ (umil) putand accede la success material sau social: in clasa superioara sunt cei cu averi mostenite, urmeaza apoi managerii; salariatii executanti sau cu functie de conducere mai modest platite, urmeaza apoi persoanele aflate in somaj si alte categorii similare.Trebuie spus ca si statul / administratia publica americana se implica in afaceri in unele domenii si, deci, se raporteaza la piata si competitie. 
Nord-americanii si ceilalti vestici in general sunt orientati pe termen scurt si prefera sa intre in miezul chestiunii cat mai repede, deoarece ei doresc sa negocieze eficient si sistematic. De multe ori, aceasta preocupare pentru eficienta este vazuta ca o pedeapsa de negociatorii proveniti din alte culturi si ii face pe vestici sa negocieze intr-o marja destul de redusa fata de ceea ce urmaresc sa obtina.


Fisiere in arhiva (1):

  • Negocierile Internationale de Afaceri Sub Impactul Culturii Americane.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!