Negocierea SC Automobile Craiova SA

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Negociere
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2943
Mărime: 20.54KB (arhivat)
Publicat de: Marian Mihai
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Prezentarea partilor

SC AUTOMOBILE CRAIOVA SA

Societatea a fost infiintata in anul 1976, iar din anul 1991 societatea OLTCIT Craiova s-a transformat in societate comerciala pe actiuni (SC. AUTOMOBILE CRAIOVA. SA), prin preluarea actiunilor CITROEN de catre Statul Roman.

Societatea are ca obiect de activitate urmatoarele:

- Comert cu piese si accesorii pentru autovehicule;

- Produce si comercializeaza tamplarie PVC;

- Produce elemente sudate de caroserie;

- Comercializeaza autoturisme DAEWOO, in calitate de dealer.

SC. Automobile Craiova. SA isi desfasoara activitatea prin reteaua de magazine proprii amplasate in Bucuresti, Craiova, Bechet, Segarcea achizitionate in mare parte in 1996 si modernizate intr-o structura utila si atractiva si hala de productie amplasata in comuna Isalnita, Dolj.

Principalele piete de desfacere pentru produsele comercializate de societate sunt detinatorii de autoturisme, distributia facandu-se en-gros, dar si prin reteaua de magazine detinuta de catre societate.

Principalele tari in care societatea exporta sunt: Franta, Cehoslovacia, Slovacia, Polonia, Uruguay, Columbia, Paraguay, Costa Rica, Egipt, Siria.

In anul 2007 capitalul social subscris si varsat a fost de 39.783.166,5 lei impartit in 18.944.365 actiuni avand o valoare manuala de 2,1 RON fiecare. In afara de AVAS care detine 72,4% din capitalul social, ceilalti actionari ai societatii sunt SIF Oltenia, cu 22,0620% si alti actionari, cu 5,5348% din capitalul social.

Din punct de vedere al rezultatelor economico-financiare, in anul 2007 societatea a realizat un profit net in suma de 1.456.338 lei. Cifra de afaceri la 31.12.2007 a fost de 9.977.159 lei, fiind realizata din vanzarea de piese de schimb auto in tara si productia de tamplarie PVC.

Fata de anul anterior, in anul 2007 a crescut nivelul indicatorilor de lichiditate (generala si imediata), dar si indicatorii de echilibru financiar care au avut o evolutie favorabila, societatea avand autonomie financiara fata de banci si alte institutii financiare.

Activitatea comerciala cu piese de schimb s-a extins in toata tara, avand in tara peste 160 clienti persoane juridice din tara, cat si personae fizice, insa datorita concurentei practicate de firmele private de profil, ponderea pe piata comertului este destul de mica.

In cadrul cifrei de afaceri realizate de catre societate, ponderea cea mai mare o au veniturile din chirii, urmate de veniturile din comertul cu piese de schimb pentru autoturisme, achizitionate de la furnizori, cat si din productia proprie, veniturile din productia de tamplarie PVC, comisioane din vanzarea autoturismelor si productia proprie de tobe de esapament.

In anul 2007, fata de anii anteriori veniturile din chirii au devansat celelalte venituri, inregistrand o pondere de 57% fata de 37% venituri din vanzarea pieselor de schimb.

In anii anteriori veniturile din vanzarea pieselor de schimb detineau o pondere de peste 65% din cifra de afaceri.

In derularea activitatii comerciale, aprovizionarea se face direct de la producatorii din industria romaneasca si in mica masura din import.

La 31.12.2007 societatea inregistreaza un numar scriptic de 76 salariati, din care 24 cu pregatire superioara, 14 cu pregatire medie, si 38 muncitori din care 72% sunt membri de sindicat.

FORD MOTOR COMPANY

Ford Motor Company are sediul în Deaborn, Michigan, o suburbie a oraşului Detroit si a fost fondat de către Henry Ford în anul 1903.

Ford Motor Company este o corporaţie multinaţională americană situată pe locul trei în lume la producţia de automobile.

În 2006, s-a clasat pe locul doi în SUA la producţia de automobile cu o cotă de 17.5% în spatele General Motors care a avut 24.6% cotă dar înaintea companiei Toyota 15.4% şi a companiei DaimlerChrysler 14.4%. Ford s-a clasat de asemenea pe locul şapte în topul celor mai mari companii din SUA cu venituri de aproximativ 160,1 miliarde $.

Cu toate acestea in anul 2006 a inregsitrat o pierdere record in istoria companiei de 12,7 mld. dolari, datorita cererii tot mai scazute de SUV-uri si camionete pe piata nord-americana, determinata de cresterea preturilor la combustibili si a costurilor determinata de programul de disponibilizari. Ford implementeaza o strategie de restructurare care implica inchiderea a 16 uzine si disponibilizarea a 45.000 de angajati in America de Nord.

Preview document

Negocierea SC Automobile Craiova SA - Pagina 1
Negocierea SC Automobile Craiova SA - Pagina 2
Negocierea SC Automobile Craiova SA - Pagina 3
Negocierea SC Automobile Craiova SA - Pagina 4
Negocierea SC Automobile Craiova SA - Pagina 5
Negocierea SC Automobile Craiova SA - Pagina 6
Negocierea SC Automobile Craiova SA - Pagina 7
Negocierea SC Automobile Craiova SA - Pagina 8
Negocierea SC Automobile Craiova SA - Pagina 9
Negocierea SC Automobile Craiova SA - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Negocierea SC Automobile Craiova SA.doc

Alții au mai descărcat și

Persuasiunea, artă a relaționării

TEHNICI DE PERSUASIUNE Legile in sine nu sunt nici bune, nici rele. Ele exista si nimic mai mult. Felul cum manipulam sau folosim legile este...

Negociere și Contractare

1.Importanta negocierii in afacerile economice internationale Negocierea a aparut cu f mult timp inainte de a se dezvolta afacerile, pt ca...

Programarea Neuro-Lingvistica

Neuro-linguistic programming (NLP) is a set of techniques, axioms and beliefs, that adherents use primarily as an approach to personal development....

Te-ar putea interesa și

Investițiile Străine Directe - Elemente Definitorii

CAPITOLUL 1 INVESTITIILE STRAINE DIRECTE – ELEMENTE DEFINITORII În vederea abordarii riguroase a unei problematici atât de complexe si extinse...

Concurența pe Piața de Autoturisme în România

Productia, piata si concurenta în domeniul autoturismelor din România se afla înca de la începuturile lor sub influenta exigentelor interne si,...

Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford

1. Caracterizarea generala a privatizarii 1.1. Definirea privatizarii Privatizarea consta in transferul activelor care sunt in proprietatea...

Ford România

I. Introducere Începutul secolului XXI a fost caracterizat în plan economic de o adâncire accelerată a procesului de globalizare, fluxurile...

Studiu de caz General Motors

Politicile de expansiune au transformat industria auto intr-unul dintre cei mai importanti pioni ai globalizarii. Marile firme de autovehicule...

Abordări generale privind investițiile străine directe

Introducere O componentă importantă a economiei mondiale, încep să fie investițiile străine directe încă din anii 1980, fiind observate creșteri...

Privatizarea Automobile Craiova de către Ford

PARTEA I PIATA AUTO IN ROMANIA Productia, piata si concurenta in domeniul autoturismelor din Romania se afla inca de la inceputurile lor sub...

Evoluția Firmelor Multinaționale în Ultimul Deceniu

INTRODUCERE-originea firmelor multinaționale Compania multinaționalăeste unitatea economică care produce bunuri sau servicii pentru a genera...

Ai nevoie de altceva?