Previzualizare referat:

Extras din referat:

Importanta si specificul comunicarii de marketing in cadrul activitatii de promovare in afacerile economice internationale

Comunicarea in interiorul sau in exteriorul organizatiei are loc pe doua planuri: pe plan strict managerial si pe cel al marketingului. Pot fi identificate astfel doua tipuri de retele de comunicare: comunicatii manageriale si comunicatii de marketing.

Comunicatiile manageriale au rolul de a asigura transmiterea acelor mesaje care permit derularea proceselor de management si de executie specifice oricarei organizatii. Procesul de comunicare manageriala reprezinta, dealtfel, suportul realizarii mai ales a uneia dintre functiile

managementului.

Comunicatiile de marketing, in schimb, au un rol ceva mai specific, contribuind la atingerea obiectivelor prevazute in planurile de marketing ale organizatiei. In prezent, literatura de specialitate nu ofera un punct de vedere care sa indice unanimitatea opiniilor cu privire la continutul comunicatiei de marketing. Astfel, unii autori pun semn de egalitate intre comunicatia de marketing si promovare. Potrivit lui Michael Ray, comunicatia de marketing reprezinta un mix

format din patru elemente (publicitate, vanzari personale, promovarea vanzarilor si relatii publice), sau din mesaje specifice, elaborate pentru a evoca anumite opinii, sentimente sau comportamente; comunicatia de marketing corespunde unei anumite situatii si face parte din mix-ul de marketing alaturi de produs, pret si distributie. Defintia indica faptul ca autorul nu face decat o simpla modificare la nivelul termenilor: promovarea este inlocuita cu comunicatia de marketing. O asemenea abordare simplista a comunicatiei de marketing poate fi usor combatuta cu numai doua argumente : primul argument tine de insusi conceptul de promovare, iar cel de-al doilea de complexitatea fenomenului comunicarii in marketing.

Intre promovare si comunictia de marketing exista un raport de la parte la intreg; intelegerea acestei relatii necesita mai intai punerea in discutie a conceptului de promovare. In privinta acestui concept, lucrurile par a fi destul de clare, chiar daca literatura de specialitate indica si pe acest plan existenta a numeroase definitii, reflectand puncte de vedere mai mult sau mai putin asemanatoare.

Majoritatea specialistilor care si-au propus sa defineasca din punct de vedere conceptual promovarea au avut ca punct de reper etimologia cuvantului in sine. Termenul promovare are la origine latinescul promoveo, care inseamna a misca inainte, a face sa inainteze, a dezvolta, a progresa. Aceasta semnifictie se regaseste in cele mai multe dintre definitiile promovarii. Astfel, unii autori definesc promovarea ca fiind un program dirijat, ce include metode si tehnici de comunicare, realizat cu scopul de a prezenta compania si produsele sale consumatorilor potentiali; de a comunica atributele importante ale produselor, de a facilita vanzarea acestora si, astfel, de a contribui la maximizarea efortului pe termen lung.

Un alt autor, John J. Burnett, considera ca promovarea este o functie a marketingului care, printr-o comunicare persuasiva cu publicul tinta, are in vedere diferitele componente ale mixului de marketing, cu scopul de a facilita schimbul dintre marketer si consumator, contribuind la realizarea obiectivelor ambelor parti. Pe aceeasi linie se inscrie si opinia unor cunoscuti specialisti americani , care apreciaza ca promovarea are rolul de a asigura comunicarea cu indivizi, grupuri sau organizatii, cu scopul

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Negociere.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
22 pagini
Imagini extrase:
22 imagini
Nr cuvinte:
8 091 cuvinte
Nr caractere:
43 454 caractere
Marime:
44.73KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Negociere
Tag-uri:
comert, Economie, negociere, servicii
Predat:
la facultate
Materie:
Negociere
Sus!